Powered by Solarfrontier 3060 Wp
Verwijderd
* Carloz heb een grote mustek rammelbak van 500 gulle (2 jaar geleeje gekocht) Spijt dak um gekocht heb....
Verwijderd
Lekker bakkie
Met een kopie knop die nog werkt ook
Die zijn nieuw iets van 300 piek, hoe je nog 100 piek
over
Verwijderd
En verder vergeet die software dus elke keer dat je het start in welke resolutie je voor het laatst scande en maakt hij er maar wat willekeurigs (zogenaamd intelligent) van. Dat kun je ook niet handmatig ff veranderen... nee, de optie resolution is grijs totdat je een scan hebt gemaakt (in de verkeerde resolutie dus). Na elke scan moet je weer instellen in hoeveel kleuren het plaatje eigenlijk had moeten wezen want dan is het papier bijvoorbeeld een beetje geel en denkt hij dat het in 16,4 milj. kleuren moet wezen. Dat moet je dat weer veranderen en moet hij dat dan weer omrekenen, wat superlang duurt (zelfs op een athlon 1Ghz) en dat na elke scan. Verder steelt dat programma telkes de focus met allerlei vervelende popup berichtjes: 'scanning the image using HP intelligent scanning technologie...' 'Analyzing the image using HP intelligent scanning technologie...' 'resizing the image to fit the screen' enz. Je kunt nooit es ff rustig werken en scannen op de achtergrond. Bovendien is het programma baggertraag bij elk knopje wat je indrukt (duurt gewoon een seconde of 3 voordat de full load van m'n processor weer normaal is en ik m'n muis weer iets kan doen) en doet het allemaal 'intelligente' dingen die je niet wilt en die je ook niet uit kunt schakelen.
De OCR is zo slecht dat hij de letters niet eens kan vinden laat staan herkennen en zo kan ik nog wel ff doorgaan... onder win2k krijg ik steevast 2 errors tijdens het installeren (en dat is niet de reden dat het zo bagger werkt, want onder win98 zonder foutmeldingen is het ook een kloteprogramma). De update voor win2k die op hun site te vinden is (na veel zoeken) is een corrupted zipje en die lui antwoorden ook nooit op meeltjes voor een goede versie van dat bestandje
Andere software is ook geen alternatief want de drivers zitten in Precisionscan ingebakken en zijn met geen mogelijkheid los te installeren (is me uberhaupt al niet eens gelukt om de drivers te localiseren op die cd-rom zodat ik me op m'n hd kan gooien wat ik makkelijker/sneller vind dan die cd zoeken bij een herinstallatie van windows).
De scanner is wel goed (3300C), op het feit dat het een log & langzaam geval is wat veel lawaai maakt bij het calibreren (bureau trilt ervan). Maar die software is helemaal een crime. Ik had dat kreng echt nooit willen hebben, maarja... kadootje van je ouders he
Verwijderd
Weet ik, en dat werkte ook wel redelijk maar veel opties werden niet ondersteund zoals (sneller) in grijstinten scannen, of de helderheid van de lamp aanpassen zodat de tekst op de achterkant van een pagina niet zo doorschijnt enzo. Maar winxp heb ik er zowiezo alweer afgegooit. Heb het een weekje uitgeprobeert maar kon er nog steeds niet goed mee omgaan. Back 2 win2k, dat bevalt me prima.Op maandag 05 november 2001 13:54 schreef pret het volgende:
euhh...je kunt onder XP weet ik ook de XP software gebruiken hoor ..
Verwijderd
Ben er zeer tevreden mee (Epson Perfection 1200 Photo)
Ik heb al jaren een HP 5p, vind ik nog steeds de beste die ik gezien heb.
(SCSI adapters zijn ISA!!!)
Op ricardo:
http://www.ricardo.nl/cgi-bin/qxlhome.cgi/NL/QXL/PR/Q1009284552/_20799580
Marktplaats:
http://www.marktplaats.nl/printbody.php3?g=hardware&u=scanners&gz=alle&uz=alle&ID=1274&tr=hp~5p&tk=alle&pr=alle&bo=e&wp=
Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin
Powered by Solarfrontier 3060 Wp
Verwijderd
Heb hier een network scanjet 5p van 2 jaar oud staan (kostte ong. Fl. 6000,-) welke ik weg kan gooien omdat de oorspr. driver-CD kapot is en HP 'm niet meer support.
DAT is HP. 'Nee meneer, U kunt nergens de drivers downloaden en als wij besluiten het apparaat niet meer te supporten dan kunt U sowieso nergens meer drivers krijgen'. "Over het algemeen wordt een nieuwe scanner na 3 tot 5 jaar niet meer gesupport".
Beide zijn letterlijk quotes welke ik vandaag van HP support te horen gekregen heb.
Verwijderd
http://www.hp.com/cposupport/swindexes/sj5ppc_swen.html#Microsoft Wind
of hebben we het nu over een andere scanbak?
ik heb van het weekend een scannertje gekocht, een Canon N670U. Perfect ding, makkelijke software en kost 250 piek. Ik heb heel wat reviews doorgelezen, en ik ben uiteindelijk mijn keuze gaan toespitsen op Epson en Canon. Deze was in de aanbieding bij een electronicazaak (* BreadFan zal geen reclame maken), en ik kan hem je aanraden.
BreadFan
Verwijderd
da's de _update_. Als je iets verder geklikt had dan had je gezien dat je voor die update wel eerst de oorspronkelijke drivers geinstalleerd moet hebben..
Datzelfde heb ik vandaag ook 10 keer uitgelegd aan HP medewerkers, erg irritant.. 'Oh, u heeft gelijk, dat is 'm inderdaad niet, ik verbind U even door'. 'Ja hallo met <vul naam in> van hp, U kunt die driver gewoon downloaden hoor, ga naar hp..... ' enz.
Die 1e link is overigens voor een gewone 5p, niet voor de network scanjet.
Verwijderd
Ik zal's kijken of ik een cdtje voor je kan versieren
(nee, kwerk niet bij HP)
Oog laten vallen op de Canon D646u en de Canon CanoScan N640P. Ook nog mogelijke optie's zijn de HP Scanjet 3400C en de HP Scanjet 2200C USB.
Iemand ervaring met 1 van deze scanners ???
Mij persoonlijke voorkeur gaat uit naar de Canon CanoScan N640P, enige is dat deze dus net weer geen usb aansluiting heeft.
Hoor het graag.
Grtz. Remko
"Was ik maar rijk en niet zo knap, zou het leven een stuk gemakkelijker maken"
goede keusOp maandag 05 november 2001 14:02 schreef Morfeus het volgende:
Misschien wat minder bekend maar daarom zeker niet slecht zijn de scanners van Epson. Had zelf ook HP maar heb dij gelijk teruggebracht
Ben er zeer tevreden mee (Epson Perfection 1200 Photo)
Verwijderd
echt een perfect ding! lekker snel en zit goede en simpele software bij
werkt onder alle windows versies vanaf win9x, nooit ergens problemen mee gehad!!
heb tijdje terug nog 2 epson perfection scanners gehaald bij comptechworld voor (ik dacht) 359 piek per stuk... wat kennissen wilde goede usb scanner hebben en zijn er zeer tevreden over
ik zie dat type niet meer in de prijslijst staan van ctw staan, dacht dat het de 640U was
Mee eens ja. Ik zeg altijd: HP moet het bij printers houden, en Canon bij scanners.Op maandag 05 november 2001 13:52 schreef PsyFlux het volgende:
asjeblieft geeeen HP scanner... die software zuigt ongelovelijk en ze updaten die zooi ook nooit. Zowiezo kun je die software al nerges downen, dus als je de driver cd kwijt bent zit je in de problemen.
HP scanners hebben vaak wat meer ruis, hebben minder zuivere kleuren en zijn iets minder scherp dan even dure Canons (in de lage prijsklasse). Tot zo'n 500 gulden kun je naar mijn mening het beste voor Canon kiezen.
Ik ben zelf erg tevreden met een Canon N656U, en ondanks de lage prijs van 200 a 250 gulden scant ie beter dan elke scanner in die prijsklasse. Het staat als een paal boven water dat HP goeie scanner maakt, maar wat dat betreft richten ze zich wat meer op de hogere prijsklasse.
Canon is HP de baas als je niet teveel wilt uitgeven voor je scanner.
(Epson en Agfa maken overigens ook prima scanners, maar ik spreek nu uit persoonlijke ervaring met HP en Canon)
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Gladiator
Ik vind het zelf toch echt een superscan. En het voordeel is ook nog eens dat je rechtstreeks vanaf de scanner naar een programma kunt scannen. Dit kun je namelijk zelf kiezen mbv een keuzemenutje.
ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++
Ik wou een nieuwe scanner, omdat de oude het niet meer deed. Het belangrijkste argument om de canon te kopen was de grootte. Hij is zo lekker klein... en USB. Geen stroomkabel nodig. Gewoon usb kabel in n usb poortje van je pc en hij doet het gewoon
HP's zullen ongetwijfeld ook prima scannen of misschien zelfs beter, maar dat kan mij nix schelen. Hij scant voor mij goed genoeg en heb ik ook al gezegd hoe klein die is
Daar staat nu een hele scannertest in..
Er zou toch wel iemand zijn die ook een scanjet 5p heeft? Kijk eens in wat fora enzo, daar vind je vast wel iemand die z'n drivers even wil sharen...Op maandag 05 november 2001 22:17 schreef hezik het volgende:
Koop in ieder geval NOOOOOIT een HP.
Heb hier een network scanjet 5p van 2 jaar oud staan (kostte ong. Fl. 6000,-) welke ik weg kan gooien omdat de oorspr. driver-CD kapot is en HP 'm niet meer support.
DAT is HP. 'Nee meneer, U kunt nergens de drivers downloaden en als wij besluiten het apparaat niet meer te supporten dan kunt U sowieso nergens meer drivers krijgen'. "Over het algemeen wordt een nieuwe scanner na 3 tot 5 jaar niet meer gesupport".
Beide zijn letterlijk quotes welke ik vandaag van HP support te horen gekregen heb.
Als je nou ff op scanjet 5p zoekt op http://welcome.hp.com/country/us/eng/software_drivers.htm , dan heb je ze al
Ding is supersnel, stil en scant super! Ook de driverondersteuning van canon is prima. Echt een aanrader dus.
Ik scan er veel foto's mee, OCR'en gaat goed, scanner-naar-printer kopieeren, scan&mail functies enzo, doen het lekker en is handig...
En in de laatste computeridee staat ook nog es een test. Hoe betrouwbaar dat is, weet ik verder ook niet
Kijk verder ook eens naar een scanner-test-site, die zijn er ook wel.
Mijn idee is dan om de films alleen te laten ontwikkelen bij een beter lab (schijnt veel uit te maken, vooral met gevoeligere en professionelere films), de negatieven in te scannen en op cd-r te burnen, en van de echt goede foto's afdrukken te laten maken. Een digitale SLR is voor mij op het moment nog onbetaalbaar, tweedehands is er moeilijk aan objectieven enzo te komen, en van gewone negatieven krijg je toch nog wat betere afdrukken....
...And the world goes on racing, like the world always will...
Verwijderd
Perfect ding. Ik heb nog een Umax 1220S maar die DIA-unit die daar opzit gebruik ik toch nooit.
BTW ik heb geen Windows drivers. Ik draai hem op Linux met sane en X-sane als frontend.
Windows is niet meer te vinden bij mij thuis en bij mijn eigen bedrijf.