Toon posts:

Alpha Pal 8045... welke?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op de duitse site http://www.pc-cooling.de/haupt.html worden ondermeer Alpha Pal 8045 CPU coolers aangeboden (kan ik niet in Nederland vinden, althans niet op voorraad). Maar dat ding is er in vijf verschillende smaken:

"High Speed" (Delta FFB 0812 SHE, 4900 RPM, 48,5 dBa)

"Pro" (YS-Tech 1281257B-2A , 3000 RPM, 34 dBa)

"Standard" (YS-Tech 1281255B-2A, 2500 RPM, 29 dBa)

"Silent" (YS-Tech 1281253B-2A, 2000 RPM, 23 dBa)

"UltraSilent" (Papst 8412 NGL, 1500 RPM, 12 dBa)

Wat is nu een goede keus? :? In combinatie met een VIA KT266a bordje , de Epox 8KHA+ waarschijnlijk, en een Athlon XP 1800+? Ik zoek de stilste oplossing, zonder dat dit bij normaal gebruik problemen geeft (geen overklokken dus). De High Speed versie valt sowieso af voor mij, en de UltraSilent is misschien wel errug tam...(?)

Verwijderd

Ik zou dan voor deze combo gaan: "Silent" (YS-Tech 1281253B-2A, 2000 RPM, 23 dBa)

Hoeveel CFM's produceert deze YS-Tech fan eigenlijk :?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 05 november 2001 11:42 schreef Nebuchadnezzar het volgende:"Silent" (YS-Tech 1281253B-2A, 2000 RPM, 23 dBa)

Hoeveel CFM's produceert deze YS-Tech fan eigenlijk :?
Hier http://www.innovatek.de/sites/fans.html staat:

0,96 W 2000 rpm 51 m³/h ~ 23 dba

Ik weet niet of 51 m³/h = 51 CFM?

Verwijderd

Nee, 51m3/h is 34CFM :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 05 november 2001 12:16 schreef Deejay68 het volgende:

Nee dus, ik zag net dat het ongeveer een factor 1,7 verschilt (de precieze formule ken ik niet). Dan is 51 m³/h ongeveer 30 CFM.

[net te laat...]

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 22:31

mvds

Totally awesome!

1 meter is 3,28 feet, dus 1 kubieke meter (1 x 1 x 1 meter) is 3,28^3 = 35,3 kubic feet.

Dus 51m^3 = 51 x 35,3 = 1801 feet^3 / 60 (van uur naar minuten) = 30CFM

Verwijderd

Ik zat er dus niet ver naast ;)

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 22:31

mvds

Totally awesome!

Op maandag 05 november 2001 12:46 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
Ik zat er dus niet ver naast ;)
Klopt :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 05 november 2001 12:16 schreef Deejay68 het volgende:

Nee dus, ik zag net dat het ongeveer een factor 1,7 verschilt (de precieze formule ken ik niet). Dan is 51 m³/h ongeveer 30 CFM.

Verwijderd

LOL :P

Deejay68, ga je nu ook al op je eigen posts reageren? ;)

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:53

botoo

💀 too old to die young

De ultra silent Papst hoor je misschien wel heel weinig, maar dan overheerst je psu fan waarschijnlijk wel weer, dus schiet je er per saldo niets mee op.

De 23 dBA YS-tech lijkt mij ook een goede keuze. Je kan natuurlijk ook een snelle luidruchtige fan kiezen en deze vervolgens met een potmetertje terugstellen tot precies dat nivo dat voor jou aanvaardbaar is voor zowel geluid als koeling :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Nog effe een vraagje over die Alpha:

Op welk Asus mobo kan die nou wel en niet?
Op de alpha site staat dat geen enkel Asus 266 board een Alpha aankan, maar bij HardOCP staat dat het wel kan.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

(voorbeeld) potmetertje zoals Swiftech verkoopt
Afbeeldingslocatie: http://www.swiftnets.com/_borders/MC462.1.gif

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 05 november 2001 13:16 schreef Nebuchadnezzar het volgende:

euuh... beetje onoplettend heen en teruggebladerd...

Verwijderd

Wat Botoo zeg klopt helemaal, als er een onderdeel van je systeem al luider is dan je cooler heeft het weinig zin om je cooler stiller te maken ;)

Die lijst op de alpha is helemaal niet up-to-date, want de alpha past namelijk gewoon op de ASUS A7M266. Het kan zijn dat ie niet gaat passen op je (HPE) ASUS A7V266, want de Alpha past namelijk ook niet op de ASUS A7V266-E. Als je echt 100% zekerheid wil hebben, moet je gewoon een e-mail sturen naar de ASUS zelf :)

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 13:16 schreef Nebuchadnezzar het volgende:

Heb jij de Alpha nou al eens geinstalleerd? Want officieel kan die dus bij jou ook niet!

Edit: te laat!

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 13:30 schreef botoo het volgende:
(voorbeeld) potmetertje zoals Swiftech verkoopt
[afbeelding]
Zijn die ook in NL te koop??

Verwijderd

Ik zou trouwens nooit voor die papst gaan...want vaak maakt je voeding nog meer kabaal als 12 dBa.

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 13:35 schreef HPE het volgende:
Heb jij de Alpha nou al eens geinstalleerd? Want officieel kan die dus bij jou ook niet!
:( Mijn Papst fans zijn nog niet binnen, ik baal hier echt van (slapeloze nachten gewoon)

Maar aangezien het wel op Genotix's A7M266 past, zal het bij mij dus ook passen :P

Ik had beloofd om vorige week wat temps te posten enzo, maar dat kon gewoon niet (hopelijk deze week wel)

( 700e post :+ )

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 13:39 schreef Nebuchadnezzar het volgende:

[..]

:( Mijn Papst fans zijn nog niet binnen, ik baal hier echt van (slapeloze nachten gewoon)

Maar aangezien het wel op Genotix's A7M266 past, zal het bij mij dus ook passen :P

Ik had beloofd om vorige week wat temps te posten enzo, maar dat kon gewoon niet (hopelijk deze week wel)

( 700 e post :+ )
Damm wat jammer toch. Ik wacht inmiddels al 2 weken op die Alpha met papst fan. Heb het besteld bij PC-Cooling.de, maar de betaling heeft nogal wat vertraging opgelopen.

Btw gefelicteerd!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 05 november 2001 14:06 schreef HPE het volgende:

[..]

Damm wat jammer toch. Ik wacht inmiddels al 2 weken op die Alpha met papst fan. Heb het besteld bij PC-Cooling.de, maar de betaling heeft nogal wat vertraging opgelopen.
Hoeveel kostte die nou, inclusief verzenden e.d.? Ik wil die Alpha eventueel ook daar kopen, aangezien ik 'm in NL niet kan vinden.

Verwijderd

Ik heb dus die ultra-silent besteld, Alpha 8045 met papst cooler. Dat kostte me 191.55 in NLG. Inclusief verzendkosten en bankkosten.

Echter let op: Geldzaken tussen NL en Duitsland verlopen erg moeilijk. Mijn geld heb ik op 23/10 overgemaakt (Via een formulier van de DNB), maar tot op heden heeft hun bank het nog niet ontvangen.....(hetgeen juist is want ik heb het zelf ook laten verifieren door mijn bank).

Het zou leuk zijn als ik die cooler nu eens kreeg. Maar ja ik weet dus eigenlijk niet eens of die past. Dus wellicht heb ik er eentje te koop voor je.

Verwijderd

Topicstarter
Hm, ik vraag me af of geld naar Duitsers overmaken lukt met Homenet van ABN AMRO. Overigens ga ik denk ik toch voor de Silent ipv Ultra Silent.

• jw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-08 16:43

jw

zal de PAL8045 wel op het nieuwe abit moederbord gaan passen? als je op de site van Alpha kijkt, zie je dat eigenlijk alle moederborden van abit compatible zijn met de PAL8045...

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 19:31 schreef schapie het volgende:
zal de PAL8045 wel op het nieuwe abit moederbord gaan passen? als je op de site van Alpha kijkt, zie je dat eigenlijk alle moederborden van abit compatible zijn met de PAL8045...
Wat is de site van Alpha?

Verwijderd

Alpha heeft 2 homepages *D :
1. www.micforg.co.jp
2. www.alphanovatech.com

The silence promotion team wins again! ;)

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Deze kun je ook gebruiken ;)

edit:

Sommige hier zijn wat sneller dan andere ;)

de 1 typt sneller, de ander monteert eerder :P

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1