Toon posts:

xp ziet 98 niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb xp pro geinstalleerd als dual boot met me. Ik heb in xp netjes de workgroup ingesteld en de users ingesteld.
Alle computers ( 3stuks met 98se) hebben verbinding met de xp machine en kunnen bij de gedeelde mappen. Echter xp ziet geen enkele pc in t netwerk, ook niet met een search op computernaam. Start ik me op de zelfde machine op dan ziet ie ze wel. Het netwerk is een utp met 10 mb hub netwerkje.
Ik zit al dagen te rommelen en t lukt me niet. De help file van xp geeft geen oplossing. Heeft iemand een idee waarom xp niet wil?

Verwijderd

Topicstarter
O ja , ik heb alle protocollen aangevinkt, dus die zijn niet vergeten.

• Reda
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-07 23:22

Reda

HA DO KEN

je zegt dat je alle protocollen gebruikt.
Waarschijnlijk zien je andere pc's de gedeelde mappen DMV het IPX protocol.

Wat je zou kunnen doen is handmatig IPX en de hele rimram verwijderen (op al je pc's) en dan alleen TCP/IP installeren.
Nu ga je vervolgens je IP adressen instellen.
Is de XP bak ook een Gateway voor je internet, dan hoef je alleen maar dat in te stellen op je XP machine en zet je je andere clients op DHCP.

Anders zou ik iedere PC een eigen IP geven in de C reeks (bv 192.168.0.1 met het subnet 255.255.255.0) en dan controleer je of alle werkgroepen goed staan ingesteld.

1 ding voor ik het vergeet..(her)installeer ook eventjes bestands en printerdeling op je clients.

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Geef hem een bril :P

Twitter | Linkedin

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 05 november 2001 12:19 schreef Reda het volgende:
je zegt dat je alle protocollen gebruikt.
Waarschijnlijk zien je andere pc's de gedeelde mappen DMV het IPX protocol.

Wat je zou kunnen doen is handmatig IPX en de hele rimram verwijderen (op al je pc's) en dan alleen TCP/IP installeren.
Nu ga je vervolgens je IP adressen instellen.
Is de XP bak ook een Gateway voor je internet, dan hoef je alleen maar dat in te stellen op je XP machine en zet je je andere clients op DHCP.

Anders zou ik iedere PC een eigen IP geven in de C reeks (bv 192.168.0.1 met het subnet 255.255.255.0) en dan controleer je of alle werkgroepen goed staan ingesteld.

1 ding voor ik het vergeet..(her)installeer ook eventjes bestands en printerdeling op je clients.
Bedankt voor je hulp. Helaas werkt het niet. Het probleem blijft hetzelfde. Iemand anders die nog wat weet?

Verwijderd

Topicstarter
heej mijn on-line help had een tip. zet netbios aan bij ipx/spx. Nou dat werkt dus!
Probleem opgelost. >:)
Pagina: 1