Toon posts:

AWARD BOOT LOCK !?!?!?!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een moederbord met een celeron processor die op 400 mhz draait.

05/28/1999-i440LX-w977-7110M000C-EJ

Deze code staat onderin als ik de pc opstart.
Ik hoorde dat je hieruit wat informatie over je moederbord
kon halen. Het is een Award Modular Bios v4.51PG

Probleem : soms na een tijdje boot de pc opeens opnieuw op en krijg ik een melding met AWARD BOOT LOCK en dan iets van dat ik er geen geldige diskette in heb zitten ofzo. Het enige wat ik dan kan doen is de reset knop... :(

Windows krijg ik dus niet geinstalleerd omdat de pc tijdens de setup al crasht !

Hoe kan ik dit voorkomen ?

pc: ook staat in de bios onder Chipset Features dat de CPU Host clock: 66 mhz is

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
Het klinkt als een verkeerde BIOS instelling. Bijv geheugen timing te krap oid., al kan je weinig fout doen wat dat betreft, met 66 MHz bus.
Je BIOS-versie kan het eigenlijk ook niet zijn, omdat je een versie uit '99 hebt. De oudere LX-boardjes hadden problemen met de installatie van win'98.
Mogelijk dat je win '95 eerst kunt installeren en daar dan win 98 overheen, maar ik denk niet dat dat de oplossing is hier, want je hebt het over dat je PC uit valt (reset).
Mogelijk dat een of andere kaart de boel door de war gooit, dus ik zou zeggen, goi alle kaarten er eens uit en probeer het eens met een simpele videokaart. (pci bijv)
Suc6

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Kun je ff duidelijk aangeven welke melding je precies krijgt, ik heb volgens mij ook zoeist gehad.
Zegt ie ook "Bios Rom ckecksum error" of zoiets??
Schrijf gewoon ff op wat er op het scherm staat.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
Als 'ie die laatste melding geeft, dan is waarschijnlijk gewoon de batterij leeg (en zat ik weer veel te moeitijk te denken >:) )

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
dus alles dr uit inclusief de com poorten en aangesloten ps/2 kabel enzo ?

Verwijderd

Topicstarter
edit:
zag ff niet meerdere reacties.. je pc die boot omdat je batterij op is ???? uhh dan krijg je toch bij het begin de melding dat "battery low using standard bios " ofzoiets

Verwijderd

Topicstarter
Ok nu is het echt goed mis..... De pc bootte opeens tijdens het formatteren !!!!!!!

Geen enkele melding.. gewoon een boot !:!:
|:(
:(
:'(

Verwijderd

Zet in de BIOS "bootvirus protection" uit. Windows gaat tijdens de installatie je MBR vervangen en als de protectie aanstaat, krijg je windows nooit geinstalleerd.
Dat spontane reboot kan duiden op een contactje ergens. Kijk of je mobo/resetknop niet met iets contact maakt...

Verwijderd

Topicstarter
dit is nergens in de bios te vinden :(((

Wel een virus warning maar die staat al op disabled

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Misschien is het BIOS batterytje een beetje leeg aan het raken?

Verwijderd

Topicstarter
biosbattery leeg.. dan krijg je bij het begin een melding.. Het gaat mij dr om wat dat award boot lock nou is..

Moet ik de CPU Host Clock lager zetten om het op te lossen ? :?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net windows me erop gezet en het ging helemaal goed. Zelfs na de tweede boot enzo....

Toch vertrouw ik het zaakje nog steeds niet }:O

Weet iemand echt niet waar dat AWARD BOOT LOCK nou voor staat ????

Verwijderd

mail award es... :? ...zij kunne je vast verder helpen... :z

Verwijderd

Boot Lock?

Ik ken wel het award Boot Block, wat inhoud dat je een noodscherm voor je neus krijgt voorgeschoteld.
Dit treedt op als het bios verkeerd is geflasht.
Dan krijg je de boot block voor je neus, waarn je een boot-diskette in de floppydrive moet doen, waarna de bios nogmaals geflasht wordt.

Mijn advies is dus eens naar een bios-update te gaan zoeken en deze te flashen.

Verwijderd

ja maar dat is zijn probleem niet zegt ie zelf al.

en als de batterij leeg is...
mijn p133 en mn ouwe athlon 500, mn p166 en mn HELE OUWE 486/dx2-66 hebben allemaal nog steeds hun originele biosbatterijtje. ze zijn allemaal leeg. allemaal zeuren ze dat settings kwijt zijn. dan autodetecten ze de HDDs en booten de rest van de PC. ik heb nog nooit gehoord van een mobo dat TERWIJL IE AANSTAAT gaat rebooten omdat de batterij leeg zou zijn. afgezien van het feit dat de batterij alleen is om settings te houden als de pc UIT staat en dus GEEN stroom krijgt zou ik precies nul redenen kunnen verzinnen waarom ie zou moeten rebooten.

ik zou je installatie cd van windows de schuld gaan geven. desnoods je bios (want die vertrouw ik ook niet als ik het zo hoor). maar niet de batterij. hoe oud is je mobo? heeft ie misschien een paar rake klappen gehad bij het plaatsen van een lastige PCI kaart?

Verwijderd

Topicstarter
tja wat ik ook raar vind is dat de pci kaarten niet allemaal lekker passen ....

Toch raar.......

ik heb weinig zin om de hele voorgeschiedenis te vertellen maar de pc komt van een beurs...

en btw toen ik de reset knop los gekoppeld van het moederbord heb gehaald geen rare dingen meer gebeurd.
Dit klinkt leuk maar toch vertrouw ik het gewoon niet...

Zijn er geen mensen die ook eerder van dit verschijnsel hebben gehoord ??

Verwijderd

Topicstarter
ik ben erachter gekomen dat het een ATREND ATC7110M moederbord is
http://www.atrend.com.tw/english/product/mainboard/atc7110M.htm

hier specificaties:
Intel 440LX AGPset

F. Factor: AT
66MHz FSB: Supports PPGA CeleronTM processor
Max. Main Memory : 512MB EDO (66MHz only) or 256 Unbuffered SDRAM
Intel i740 AGP VGA chip on board (on board 4MB SGRAM)
ForteMedia FM801A sound chip on board
2 DIMM/ 3 PCI/ 2 ISA
ATX and AT power connectors
Key Features
The most cost-effective solution for value PC
The most
Meets Microsoft PC 98 requirements
Hot key for boot failure
Year 2000 compliant
ACPI power management
Supports Creative SB-Link, Wake-On-LAN, ACPI, USB and ECC.

dat is m...... weet iemand nu wat ik kan doen ?
Pagina: 1