Toon posts:

ADSL modem configuratie problemen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het configureren van mijn modem voor adsl basic (ISDN ethernet modem & Windows98) heb ik een probleem met het bereiken van 10.0.0.138. Bij het intoetsen in de
browser is dit adres offline niet bekend. (alle lampjes op zowel modem als netwerkkaart branden, kabels zijn
correct aangesloten). Ik kan dus op deze manier mijn modem niet configureren.

Als alternatief heb ik via de verkenner het MXS-Home bestandje op de cd benaderd en dmv dubbelklikken geprobeerd dit te installeren. Tijdens het uitvoeren van
dit bestand wordt echter mijn inbelverbinding ineens actief (m.a.w. hij "popt up" en vraagt om wachtwoord.)
Hierdoor stopt het uitvoeren van MXS_home.exe, pas nadat ik op annuleren (van het inbellen) heb geklikt gaat het
uitvoeren verder.

Ik krijg het volgende resultaat van MXS_home te zien:

C:\\windows\temp\~wzs0035.tmp>echo off
######################################
flushing ARP cache
Kan de opgegeven vermelding niet vinden
Configuring speed touch home for KPN
............
Operation completed
Druk op een toets om door te gaan....

Ik heb geen idee of het nu wel of niet goed is gegaan (lijkt mij niet), maar ik nog steeds
niet 10.0.0.138 bereiken. Ik heb alle instellingen mbt ip nummers, subnetmask, gateway, hostnaam etc gechekt, maar die zijn allemaal correct. Alle instellingen zijn volgens het boekje gegaan.

Ik loop dus vast; modem niet te configureren, 10.0.0.138 niet te bereiken en het inbellen gaat uiteraard ook niet. (Tijdens inbellen krijg ik foutmelding 751.)

Wie weet raad?
Alvast bedankt,

Peter

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 11:21 schreef PAM het volgende:
Tijdens het configureren van mijn modem voor adsl basic (ISDN ethernet modem & Windows98) heb ik een probleem met het bereiken van 10.0.0.138. Bij het intoetsen in de
browser is dit adres offline niet bekend. (alle lampjes op zowel modem als netwerkkaart branden, kabels zijn
correct aangesloten). Ik kan dus op deze manier mijn modem niet configureren.

Als alternatief heb ik via de verkenner het MXS-Home bestandje op de cd benaderd en dmv dubbelklikken geprobeerd dit te installeren. Tijdens het uitvoeren van
dit bestand wordt echter mijn inbelverbinding ineens actief (m.a.w. hij "popt up" en vraagt om wachtwoord.)
Hierdoor stopt het uitvoeren van MXS_home.exe, pas nadat ik op annuleren (van het inbellen) heb geklikt gaat het
uitvoeren verder.

Ik krijg het volgende resultaat van MXS_home te zien:

C:\\windows\temp\~wzs0035.tmp>echo off
flushing ARP cache
Kan de opgegeven vermelding niet vinden
Configuring speed touch home for KPN
............
Operation completed
Druk op een toets om door te gaan....

Ik heb geen idee of het nu wel of niet goed is gegaan (lijkt mij niet), maar ik nog steeds
niet 10.0.0.138 bereiken. Ik heb alle instellingen mbt ip nummers, subnetmask, gateway, hostnaam etc gechekt, maar die zijn allemaal correct. Alle instellingen zijn volgens het boekje gegaan.

Ik loop dus vast; modem niet te configureren, 10.0.0.138 niet te bereiken en het inbellen gaat uiteraard ook niet. (Tijdens inbellen krijg ik foutmelding 751.)

Wie weet raad?
Alvast bedankt,

Peter

Verwijderd

Oeps daar ging wat fout...

Heb je toevallig nog een (gewone) modemkaart in je PC zitten?

Ik had een soortgelijk probleem, het leek erop dat W98 met 2 VPN mogelijkheden een beetje in de war werd gebracht daardoor...

Ik heb de modemkaart eruit gehaald en het netwerk deel opnieuw geinstalleerd, dat ging goed...

(Misschien is het mogelijk om wat settingen te veranderen om het qua VPN goed te krijgen, maar ik had geen zin om dit verder uit te zoeken, dit was het makkelijkst :))
Op maandag 05 november 2001 11:29 schreef arnoud67 het volgende:

[..]

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Kun je 10.0.0.138 pingen??? als dat niet kan moet je het in je netwerkeigenschappen zoeken..... Heb ook wel eens gehoord van mensen die een verkeerde netwerkkaart hadden...ander merk erin gedaan en toen werkte t wel...heel wazig was dat (kaarten hadden dezelfde specs...merkloos werkte niet...SMC en 3Com werkte wel....)

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de hulp.
Het is me gelukt, maar ik weet eigenlijk niet goed hoe...
(btw het pingen lukte zowiezo wel)

Ik heb twee dingen gedaan;

1. opnieuw MXS_Home.exe (nieuwe versie van mxstream site) geprobeerd te installeren. Weer kreeg ik bovenstaande foutmelding.

2. De telefoonkabel uit mijn oude 56k modem verwijderd.

Sindsdien kan ik ineens inbellen, surfen , downloaden etc...

grt, Peter

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Lijkt erop dat je modem dus het probleem veroorzaakte.....hmmmm...vreemd...maar goed.. het werkt *D

iRacing Profiel

Pagina: 1