Toon posts:

Intern geheugen probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een vraag.
Ik had 64mb intern in m'n computer zitten en heb er 256 bijgedaan.
Alleen nu het probleem: Bij het opstarten telt de computer eerst alle geheugen en dat duurt iets van 10 a 15 seconden en dat is toch niet echt de bedoeling want ik kocht het om m'n computer sneller te laten draaien maar dit werkt niet echt :( .

Oja, ik heb Windows 98 er op staan en ik heb een Packard Bell computer (knakentroep).
Ik weet dat ik wat in mijn bios moet veranderen volgens mij maar PB bios is voor mij een doolhof.

Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt.

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

In de bios kan je testmem uitzetten dan telt hij het geheugen niet meer.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Wat boeit die 10 seconden bij het opstarten nou? Het gaat toch om het prettiger werken van het systeem!

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
Audi S2>> Tnx ik zal ff kijken of ik dat ergens kan vinden :) .

En ja het is wel handig dat het systeem beter loopt maar sneller opstarten is ook wel fijn.

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:22
Als je het niet kan vinden kan je tijdens het testen ook op ESC drukken dan slaat ie de test over.

Verwijderd

Heb dit ook gehad en als je 520 Mb intern geheugen hebt is hij wel even aan het tellen.

Maar je kunt het zo in de BIOS uitzetten. iets met Checking SDRAM

Verwijderd

Ach, je computer draait toch echt wel sneller en die 10 tot 15 seconden boeien ook niet veel toch? Zoals boven genoemd kun je het altijd overslaan door op ESC te drukken en je kunt het ook standaard uit zetten.

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Moet je Quick P.O.S.T op enabled zetten. Dan slaat hij dat ook over als ik het goed heb

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-08 20:42

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA -> PMG

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
Oke, tnx allemaal voor de reacties, ik het nog een keer proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Quick Post niet kunnen vinden maar er stond wel Quick Boot.
Moet ik die veranderen?
Of vraag ik nou iets heel doms :?

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:35

Snow_King

Konijn is stoer!

Wat maakt 10sec nou uit die haal je wel weer in tijdens je windhoos sessie ofnie??? :)

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 15:29

bloasfist

Slot-A Crew

Tuurlijk is het gewoon fijn als je dat in je BIOS uit kan zetten. Bij mij heet het "quick powerup self test". Als ik die op enable zet test ie het geheugen niet 3* maar 1*.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Nou, als je t goed doet zie je dat scherm 1xtje een voor de rest staat je pc aan :)

Ok, ffies zonder gekheid. Je zal gewoon ff die bios moeten doorzoeken. T zal vast wel ergens staan. Zoiets van "Quick Power on self test"

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, ok ik zal nog een keer kijken :)
Best wel irritant die Packard Bell computers, was echt m'n grootste fout ooit om die te kopen :( .
Alles is verknaakt, zelf de bios is een raadsel.
maarja ik ga nog ff kijken
Pagina: 1