Toon posts:

[java] hoe een array van objecten declareren?

Pagina: 1
Acties:
  • 255 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds een aantal weken bezig met JAVA,
maar wil nu een array met objecten maken.
Het probleem is dat er volgens mij iets fout gaat bij de declaratie van de array.

Kan iemand me helpen, hoe declareer ik een array met objecten correct??

tnx
S.

  • wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

declaren en inistaliseren moeten apart gebeuren
dus bv

String[] stringArray = new String[10];
for (int i = 0; i < stringArray.length; i++)
{
stringArray[i] = new String("Stringitem: " + i);
}

Te vinden in elke tutorial en boek over java

  • wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op maandag 05 november 2001 11:22 schreef mbravenboer het volgende:
Java Tutorial /
earning the Java Language/
Arrays
Hehe :P
ik type die regels sneller dan dat ik de URL's copypaste ;)

  • mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
wasigh: ik type die regels sneller dan dat ik de URL's copypaste ;)
Grrr ;) . Maar mijn oplossing is herbruikbaar :P ;) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment


  • wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op maandag 05 november 2001 11:24 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Grrr ;) . Maar mijn oplossing is herbruikbaar :P ;) .
tja, eigenlijk heb ik de vraag al overbeantwoord, hij vroeg hoe te declareren...
Mijn antwoord is met een beetje inzicht ook herbruikbaar :)

  • mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
wasigh: tja, eigenlijk heb ik de vraag al overbeantwoord, hij vroeg hoe te declareren...
Nee, je geeft gewoon irrelevante informatie ;) .
Mijn antwoord is met een beetje inzicht ook herbruikbaar :)
Hum... Ik ben niet aardig vandaag ;) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment


  • wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op maandag 05 november 2001 11:29 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Nee, je geeft gewoon irrelevante informatie ;) .
[..]

Hum... Ik ben niet aardig vandaag ;) .
Ach :) het blijft maandag he :)

tip voor de topicstarter: post wat code waar het fout gaat, dan kunnen we gerichter advies geven :)
(alhoewel dit natuurlijk erg gezellig is niet martin? :))

Het is trouwens wel een erge ut*s vraag:)

  • mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
wasigh: tip voor de topicstarter: post wat code waar het fout gaat, dan kunnen we gerichter advies geven :)
Maar zelfs op maandag-ochtend is Wasigh nog aardig ;) .
alhoewel dit natuurlijk erg gezellig is niet martin? :)
Uiteraard :P . Onder het genot van een goede bak koffie maakt zo'n gezellig gesprek heel m'n dag goed ;) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment


  • wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op maandag 05 november 2001 11:35 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Maar zelfs op maandag-ochtend is Wasigh nog aardig ;) .
[..]
Je kent me he, ben de vriendelijkheid zelve :)
Uiteraard :P . Onder het genot van een goede bak koffie maakt zo'n gezellig gesprek heel m'n dag goed ;) .
mm geen koffie voor mij :) heb al genoeg andere factoren die me uit mijn slaap houden (huisgenoten enzo)

ben gezond bezig :)

Maar Martin, hoe is het? zet anders je ICQ ff aan, voordat we compleet offtopic gaan :)

Verwijderd

Topicstarter
Het lag ergens anders aan, maar je hebt me een end in de goeie richting geholpen :)

erg bedankt.

Stel t zeer op prijs *D

  • mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
wasigh: ben gezond bezig :)
Tsss, koffie is hartstikke gezond ;) .
Maar Martin, hoe is het? zet anders je ICQ ff aan, voordat we compleet offtopic gaan :)
Off-topic :? Wij :? . Heb ICQ aan, maar het komt niet echt over geloof ik ;) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment


  • wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op maandag 05 november 2001 11:39 schreef mbravenboer het volgende:

Off-topic :? Wij :? . Heb ICQ aan, maar het komt niet echt over geloof ik ;) .
Tja dan moeten ze maar geen topics over java starten...

mm test123?

  • mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
wasigh: mm test123?
Kwam binnen, maar bij jou komt het kennelijk niet binnen. Moet zo toch weg, dus jammer dan maar :) . Licq maar eens opnieuw derop zetten...

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment


  • wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op maandag 05 november 2001 11:44 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Kwam binnen, maar bij jou komt het kennelijk niet binnen. Moet zo toch weg, dus jammer dan maar :) . Licq maar eens opnieuw derop zetten...
ok, :) zal mijn pc eens opstarten, hij loopt nog vanaf duitsland.. dus misschien gaat dat helpen :)
Pagina: 1