Draytek: FTP server access

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:36
Ik heb een Vigor 2200E en wil vanaf internet access allowen naar een FTP server in mijn LAN. Nu lukt het me maar niet om dit werkend te krijgen. Naief als ik ben ;) dacht ik dat het voldoende zou moeten zijn om een poortmapping te doen van poort 21 (TCP) op mijn router naar poort 21 op mijn pc (192.168.1.10). Dit werkt dus niet :?

Ik heb vervolgens ook poort 20 gemapt, ook nog eens allebei voor UDP (maar dat lijkt me al helemaal overbodig). Niks dus!! :( Heeft iemand met een Draytek dit wel aan de praat en zo ja, hoe is dit dan geconfigureerd in de router.

O, ja ik kan dus wel bij de FTP server van binnen het LAN, dus de FTP server (Serve-U) lijkt prima te werken.

Het testen heb ik door anderen op internet laten doen, dus ik weet tamelijk zeker dat het niet werkt.

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 13:21

Millennium

Bug free !!!

1. Waar draait jouw FTP, zodat wij ook voor je kunnen kijken.
2. voor een FTP server achter NAT hoef je alleen poort 21 TCP te mappen (Active FTP)
3. Passive FTP levert bij NAT een probleem op. Maar dat is alleen nodig als de client ook iets als NAT gebruikt.

MVG

Rampen bak 2004

• Muyz
Milennium: thnks voor je reply. Op dit moment draait de FTP niet (PC uit..zit op m'n werk). Maar ik heb je ICQ ;)

Ik zal vanavond eens goed kijken of ik met deze aanwijzingen verder kom..dan reply ik wel ff...

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Als je met een ftp client connect naar een ftp server kan dat op 2 manieren tw passive en active mode.
Als je alleen de poort forward waar de server op draait (21 default) dan kunnen je clients alleen in active mode connecten. Als je een hele reeks poorten openzet op je router (en in ServU aangeeft wat de passive mode poortreeks is) dan kunnen je clients ook naar jou in passive mode connecten.

Wees consequent, maar niet altijd

• Muyz
Aha, snap ik...wat is een handige poortreeks?

Verwijderd

je moet poort 20 en 21 TCP openzetten bij de NAT setup in je webconfigurator! en door mappen naar de juiste serverip/pc die de ftp server heeft draaien
Pagina: 1