Toon posts:

Dual Athlon vragen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ben overtuigd na het lezen van alle posts. Ik moet dus een Dual Athlon XP kopen, maar nu krijg ik nergens antwoord op de volgende vragen:

1) Welke coolers kan ik nu het beste gebruiken en welke passen samen op de Tyan?

2) Welke kast/behuizing is het beste voor dit moederbord? Ik zie namelijk dat sommige mensen problemen hebben en door de plaats van het geheugen niet weg kunnen met hun HDD, etc.

3) Een hoeveel watt voeding heb ik nodig?

4) Waar kan ik bovenstaande onderdelen dan het beste kopen?

Groeten,

Peter.

• mhzeater
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-07 14:09
Ik zou toch nog even wachten op de 760MPX chipset. Hiermee komen ook een 4 tal mb's van oa Asus op de markt binnen niet al te kort tijd. Het grote voordeel is dat er overclock opties komen en die zitten niet op de tyan.

Asus TX97 AMD k6-3+ 450@500@83x6(hardware max)@2,5v(hardw min) 128kb L1 cache@500 256kb L2 cache@500 512 kb L3 cache@83 Alpha Pal6035+sunon@5v 256 Mb(hardw max) PC133@83 Voodoo3 2000 PCI 143@199@2,80v (with V mod) SB Live! Dmax 60+ 30Gb @UDMA33(hardw max)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:17
1. Geen idee..

2. Ruime bigtower zou moeten voldoen.. Dat soort problemen met geheugen etc. kom je vooral tegen bij de kleinere behuizingen.. Maar voor de zekerheid kun je altijd effe de specificaties van het bordje opzoeken, inclusief de afmetingen.. Dan kun je op basis daarvan je kast kopen!

3. Minimaal 300W.. Volgens tyan heb je een voeding nodig die tenminste 30A op de 5V kan leveren.. Neem echter het zekere voor het onzekere, en ga uit van iets meer.. Dus een goede 400W+ voeding.. Bezuinig hier zeker niet op, want het kan een hoop stabiliteitsproblemen voorkomen!

4. Geen idee.. Kijk es in de shopsurvey..

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:18

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

1) Ik heb er zelf twee ThermalTake's op zitten met een 8cm erop gemodified want de standaard 6cms maken een onverdraagzame teringherrie als je er twee naast elkaar hebt draaien. Silverado's schijnen ook goed te zijn (maar ik ben niet echt op de hoogte op gebied van koelertjes).

2) Ik zou toch zeker een bigtower nemen omdat je anders erg krap komt te zitten. In mijn Chieftech bigtower passen de HDD bays net langs de DIMM slots (met 4 Crucial ECC Registered repen erin die hoger zijn dan normale non-parity unbuffered DDR DIMMs). 300W is minimaal, maar ik zou voor de zekerheid 350W nemen of meer als je er ook veel HDD's e.d. van stroom wilt voorzien. Ik heb zelf twee Tbirds op een Tiger MP met 1GB RAM, 20GB IDE hdd, Radeon, Voodoo3, NIC, SCSI controller, TV kaart, SBLive, DVD, CD-R, CD, Tapedrive, floppy en Livedrive op een 350W voeding. M'n SCSI schijven zitten in een externe SCSI tower. Toen ik ze nog in m'n kast had was het systeem niet stabiel, maar dat kan ook opgelost zijn omdat ik wat USB apparaten heb geloosd.

4) Check pricewatch en shop survey.

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Op dinsdag 06 november 2001 07:35 schreef Femme het volgende:
...
erg krap komt te zitten. In mijn Chieftech bigtower passen de HDD bays net langs de DIMM slots (met 4 Crucial ECC Registered repen erin die hoger zijn dan normale non-parity unbuffered DDR DIMMs).
Vraagje: waarom heb je ECC registered in je PC hangen, hij fungeert toch niet als server?

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 22:31

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 06 november 2001 09:08 schreef Cap het volgende:

[..]

Vraagje: waarom heb je ECC registered in je PC hangen, hij fungeert toch niet als server?
Omdat als je meer dan 2 repen geheugen op dat bord prikt, je dus registered moet nemen. Werkt anders niet. Makkelijke keuze dan he? :)

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Op dinsdag 06 november 2001 09:15 schreef obsidian het volgende:

[..]

Omdat als je meer dan 2 repen geheugen op dat bord prikt, je dus registered moet nemen. Werkt anders niet. Makkelijke keuze dan he? :)
Good point! :)
Pagina: 1