Toon posts:

12,1" SVGA/13,3" XGA TFT 800 x 600scherm problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn wekr stata hier een Saxum laptop 8004. Alles doet het de video driver enz enz. Nu zit er 12,1" SVGA/13,3" XGA TFT 800 x 600 scherm in. En die wil hij dus niet pakken. Wat ik ook installeer een standaard laptop beeldscherm van 800 x 600 of zo iets gelijks. Ik kan wle selecteren dat i k16 bit kleuren wil zien maar als ik die instellen en laat mijn computer opnieuw opstarten dan gefet hij die naat aan en springt hij automatisch weer terug naar 16 kleuren bij een 640 bij 480 resolutie. Weet iemand hoe dit kan? of wete iemand toevallig een site waar ik de drivers kan downloaden voor dit 12,1" SVGA/13,3" XGA TFT 800 x 600 type beeldscherm?

Alvast bedankt

job

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03:15

AzzKickah

06-CENSORED

WOW zwaar moeilijk te lezen dat topic van jou. Maar goed, doen we niet moeilijk over.

Weet je zeker dat alles goed zit? Hoe kom je aan dat beeldscherm dan? Krijg je daar geen drivers bij? En wat voor OS draai je?

Verwijderd

Topicstarter
Nou deze laptop is van een klant dus hij heeft er een cd-rom met drivers bij die hebben wij hier ook liggen maar daar staat dus niet de driver op van de monitor. Alleen van de Videokaart staat op de cd en die is gewoon goed geinstalleed.

http://www.unitop.poltava.ua/exhibit/topline.htm

Op deze site staan de specificaties van de pc het is een Saxum 8004. En draait op Windows 98.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Check anders ook even de site van de fabrikant van de monitor, misschien dat daar drivers op staan.

Verwijderd

Topicstarter
ik vraag me dus af wie de fabrikant is... ??? Saxum of
topline of wat anders?

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ehm... weet ik niet?

Verwijderd

Wohow dude, je moet toch eens je posting doorlezen voor je hem op GoT kwakt. Werk aan je leesbaarheid om serieus genomen te worden!!

Anyway, je videodriver werkt dus niet. De laptop denkt dus dat er wordt gewerkt met een standaard vga driver. Als de laptop van een klant is zal de klant ook wel de drivers op een cd-tje moeten hebben of iig weten van welk fabrikaat die laptop is.

Verwijderd

Mag ik je trouwens vragen welke vga driver je hebt geinstalleerd?

Verwijderd

Fabrikant is Topline. Model is Saxum 8004. En zo moeilijk was het niet te vinden.

Tip van flip. Als een fabrikant bijvoorbeeld zeg: xxyyzz heet, dan kijk eerst eens op www.xxyyzz.nl of www.xxyyzz.com. Werkt meestal.

In jouw geval werkt www.topline.nl en op die site zie je dat er een ATI Rage LT PRO videochipje wordt gebruikt.

Succes.
Pagina: 1