Toon posts:

lilo&xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aloha iedereen,

Ik heb een probleem(pje) met het booten van XP vanuit LILO.
Het gaat om de lilo van SuSE 7.2 en de fout luidt als volgt:
Error 0x01 :?

[instellingen: other = /dev/hdc3 label = xp]
Het maffe is dat als xp op dezelfde schijf staat als waar lilo op geïnstalleerd is, het wel werkt.
M'n lilo staat nu in de mbr van de /dev/hda.
XP dus op de /dev/hdc3.

Hoe kan ik dit oplossen?

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

hmm zo probleem heb ik ook gehad met windows 2000, dat ging fout zolang ik win2k op andere disk draaide :(

Verwijderd

Topicstarter
Daar zit waarschijnlijk het probleem, is het mogelijk om een NTsysteem te booten met lilo terwijl het op een andere disk staat dan lilo?

Verwijderd

Table = /dev/hdc3 toevoegen helpt misschien wel. Dit komt bij het XP labeltje te staan.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 05 november 2001 12:50 schreef janjanjansen het volgende:
Table = /dev/hdc3 toevoegen helpt misschien wel. Dit komt bij het XP labeltje te staan.
euh...ik weet veel, maar waar dient de Table voor? :?

Verwijderd

Dat staat netjes beschreven in de manual. man lilo.conf en dan de "per image section".

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 20:49
Kun je zelfstandig van de xp schijf opstarten(even bios instelen om van die schijf te starten).
Als dat zo is dan weet ik geen antwoord, maar als je niet zelfstandig kan opstarten van de xp schijf dan betekent dat je bootpartition van die schijf niet correct is. Dit kan je verhelpen voor tips hoe dit te doen kun je terecht op http://www.winimage.com/bootpart.htm
en voor het eventueel opstarten van linux via nt bootmenu
http://www.bcpl.net/~dbryan/ntfs-dual-boot.html

deze twee sites hebben mij erg veel ellende bespaard.
Alle besturingsystemen geinstallerd op hun eigen active partitie, dus geen geklooi meer als win98 weer loopt te kutten gewoon active partitie veranderen en opnieuw instaleren.
Uiteindelijk die informatie in een bootsect file gedumpt en dan via ntbootloader opstarten

Verwijderd

Topicstarter
hij start idd wel zelf...
Misschien dat het met SuSE7.3 opgelost is, dat ga ik Woensdag/donderdag wel testen.
Anders zit er niets anders op dat een andere bootloader te nemen die wel met Windoze overweg kan...
ennieweej, ik ga die pages ff bekoekeloeren, thnx!

Verwijderd

Topicstarter
hmm...Het maffe is, dat als ik windows98 startte, ik een M$bootloader onder m'n neus kreeg. Hierin stond ook XP.
Het is nu een beetje omsl8ig, het is als volgt:
code:
1
2
3
4
SuSE-fujitsu
SuSE-maxtor
Windows-boot  [hierna dus het windowsbootmenu met 98&XP]
Memtest86

nou es kijken hoe SuSE7.3 dat oppakt...
Pagina: 1