Toon posts:

Computer 8 uur 'smorgens laten autom. starten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey, is er een optie dat ik 's morgens mijn computer automatisch kan laten starten? Het schijnt ooit op deze pc gewerkt te hebben.

Alvast bedankt

Verwijderd

Volgens mij moet dat kunnen, maar dan moet je dat in je bios instellen, automatisch afsluiten kan volgens mij wel met een 3rd party prog.
Je zou ff in je mobo-boekje moeten kijken.
Bij mijn moederbord zou ik het met een tijdschakelaar kunnen regelen. maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. >:)

Verwijderd

in je BIOS ? (als deze dat ondersteund)

of anders vaie een tijdschakelaar en en hopen da je PC aangaat als deze plotseling stroom krijgt (doet die van mij nl. ..... :) )

Verwijderd

Reepie.....damn...je was net wat sneller.... ;)

Verwijderd

instellen in bios! dat is de enigste mogelijkheid
waar? ja hangt van je bios af.... effe zoeken dus.

Groetjes Han

Verwijderd

zeg pret,

volgens mij hadden wij dezelfde gedachten :)

heb je ook een epox?

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 10:40 schreef Reepie het volgende:
zeg pret,

volgens mij hadden wij dezelfde gedachten :)

heb je ook een epox?
nee.....heb een DeLL :9

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 10:42 schreef pret het volgende:

[..]

nee.....heb een DeLL :9
hehe, dat het daar ook al mee kan >:)

CU

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 10:43 schreef Reepie het volgende:

[..]

hehe, dat het daar ook al mee kan >:)
jaja...ben zeeer ttrouw aan die jonges... ;) De enige jonges waar ik trouw aan ben btw.... :P

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
misschien doormiddel van een wekker aan je wol aansluiting te hangen

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

(jarig!)
Op maandag 05 november 2001 10:39 schreef pret het volgende:
in je BIOS ? (als deze dat ondersteund)

of anders vaie een tijdschakelaar en en hopen da je PC aangaat als deze plotseling stroom krijgt (doet die van mij nl. ..... :) )
Ik weet dat dat bij mij niet zou werken. Hij blijft uit als de stroom er weer bij komt (zal wel in te stellen zijn maar ik ga daar niet naar op zoek want hij staat toch altijd aan :) )

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Weet niet of t ook op ATX-machines werkt, maar had vroeger zoiets op een AT-kast zitten..... Heel simpel, gewoon een tijdschakelaar op je stekker van je pc zetten.....ding komt dan om 8 uur (of welke tijd je instelt) op.... met tweak-ui laten inloggen op je netwerk, tooltje voor windows af te laten sluiten effe downen (weet niet meer hoe dat heette, maar zijn genoeg tools voor te vinden) en die 2 minuten voordat de stroom van je pc weer af gaat laten starten (zit toch een timer in dat tooltje) daarna gaat de timer van je tijdschakelaar in werking...problem solved......zie hier een server die alleen overdag aan staat en 's nachts uit is......(scheelt ongeveer 80 tot 100 piek per jaar aan stroom.....schakelaar was 20 piek...dus 60 tot 80 piek per jaar verdiend *D en dat met helemaal niets doen....beter toch??...moet je je eens voorstellen als je dat op 20 of 30 servers toe kan passen.... dan is t dus 20 x 70 = 1400 piek aan stroom...... dat loont de moeite)

iRacing Profiel

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Wake on Timer/Alarm

Dan moet je dag van de maand op 0 zetten en dan 8 uur instellen.

Bij mij heeft het altijd gewerkt (ATX kast). Het staat bij Award in: Power Management, Resume by Alarm.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Tofman408
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-11-2025
Gewoon niet uitzetten... :D ....nee, maar bij mij Asus K7V is optie wel aanwezig om em automatisch aan te zetten..via bios. Maar het heeft nooit gewerkt.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:25

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Moet gewoon in Windows de regelen zijn. APCI zorgt hier namelijk voor en staat voor Advanced Power en Configuration Interface. En is een samenwerking tussen een OS (die APCI ondersteund bijv. windows) en je BIOS. Wijzigingen die je maakt in Windows bijv. de tijd en interrups worden dan ook doorgevoerd in het BIOS en andersom.

/dev/null

Pagina: 1