Toon posts:

Chello server upgrade / krijg intern netwerk IP?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus Chello in almere,
en sinds 6 dagen geen internet, en als je chello wil bellen dan krijg je ze niet te pakken ze hangen zelfs op.

het zit zo:
het netwerk in almere willen ze upgraden en een systeem er aanvast koppelen ( vertelde ze mij )
dat is nu al enkele keren mislukt waardoor de servers een achterstand hebben, en ik dus de gelukkige dat net die achterstand bij mij is ( me ip adress verkrijgen via dhcp )

ze zeggen heel makkelijk " gewoon blijven wachten het komt vanzelf. "

ja maar 6 dagen is met iets te veel ik ga in de avond zelfs nog op kantoor zitten om te kunnen internetten ?

zijn er meer mensen het het probleem ? en of weten een oplossing

als mijn modem aanstaat dan krijg ik de volgende ip adressen willekeurig

10.0.0.***
10.***.0.***
0.0.0.0
en af en toe een 213.93.***.*** ( met 50% packet loss )

ik heb het geheel naar hun gefaxt en kreeg als reaktie dat ik mijn kosten ook niet kan terug krijgen omdat ik niet 24uur 100% offline ben... ( ???? ) omdat ik wel af en toe een ip adress krijg ...

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op maandag 05 november 2001 09:56 schreef marcje het volgende:

ik heb het geheel naar hun gefaxt en kreeg als reaktie dat ik mijn kosten ook niet kan terug krijgen omdat ik niet 24uur 100% offline ben... ( ???? ) omdat ik wel af en toe een ip adress krijg ...
Dat is natuurlijk onzin, je betaalt niet om een IP adres te krijgen, je betaalt om te kunnen internetten. Zou ik ze schriftelijk mededelen en niet betalen voor iedere dag dat je niet op het web kan.

de betaler vervuilt

• xipetotec
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-08 15:43

xipetotec

Deus Vult

Wat je kan proberen is niet automatisch een ip adres laten krijgen, maar keihard een ip adres opgeven, dat doe ik thuis ook, werkt veel beter.
Deze info heb je nodig:
-Je oude ip adres
-Een DNS server
-De default gateway
-subnet mask (waarschijnlijk 255.255.254.o)

Deze informatie, behalve je ip adres, staat ook in de brief met je account gegevens.
Probeer het eens, misschien helpt het, zoniet, zeg dan gewoon je chello account op (net als ik) en neem iets anders (cistron?)

Greetz
Xi

Wise beyond his years.

Verwijderd

Topicstarter
het is niet zo makkelijk om een hard ip adress in te stellen dat pakt hij namelijk niet bij mij :(

maar het nadeel is dat als ik wel verbinding heb dat ik een mega packetloss heb , en of alleen een ip adress...

en zoals iemand anders al in een ander topic melde het 10.0.0.*** en dan APM intikken.. dat wil ik wel doen maar ik krijg dat ip adress niet meer :(

en ze geven als andwoord: het systeem heeft een achterstand u zal moeten wachten tot ze deze verholpen hebben, ze kunnen we geen verwachting geven maar binnen 2 weken zou de achterstand wel verholpen moeten zijn.

Ja hallo.. help me dan ff chello ? " nee meneer wij bij de helpdesk kunnen dat niet doen dan zal echt via dat APM systeem moeten "

:(

• xipetotec
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-08 15:43

xipetotec

Deus Vult

Dat is jammer dat ie dat niet pikt. Die packetloss kan door een paar dingen komen:

-Kabelmodem defect
-netwerkkaart defect
maar veel waarschijnlijker:
-veelste veel gebruikers op een segment
-een defecte switch bij jou in de buurt

De "achterstanden" die UPC/Chello heeft met onderhoud van apparatuur kosten geld om weg te werken, dat is er niet. Maar er worden wel nog steeds meer en meer gebruikers aangesloten.
Dat is vragen om ellende, dat weten ze UPC maar ze doen er niets aan. Ze nemen de klachten voor lief om de kosten te kunnen drukken. Hele slechte zaak, maar als enkele gebruiker helemaal niets aan te doen behalve een alternatief te kiezen.

Greetz en zeer veel sukses,
Xi.

Wise beyond his years.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Heb je hier wat aan..??

[topic=310770]

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
mm.. ja had ik dus al gelezen.. maar nu heb ik dus me 213.93 ip weer.. alleen geen 0,0 internet.. en meer dan 50% packetloss.. en netwerk kaart / modem zijn goed .. aangezien ik die natuurlijk getest heb.

ik kan nu opeens niet meer op dat 10.0.0.XXX komen..
en dus ook niet naar die apm.chello.nl

waarom kunnen die slimme mensen bij de helpdesk me niet helpen ze weten alles toch zo goed, want ze vertellen wel.. " ja meneer ik maak dit iedere dag mee dus ik denk dat ik wel weet waar ik over praat " ja dat klopt maar iemand helpen zou beter zijn..

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
welke buurt woon je want ik woon ook in almere en bouwmeester en heb nergens last van...je ken ook naar de passage gaan in stad zit UPC winkel...moet je ffies wat shit meenemen enzo..dus Info Ip nummer blaat...:?

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

er zijn inderdaad dhcp problemz.
geen lease, verkeerde leases etc. echt enorm klote
probeer inderdaad je goede internet ip gegevens statisch
in te geven.

ik wil gaan proberen om landelijk een refund te regelen, omdat heel nederland probz heeft hiermee, maar dat zal nie makkelijk worden :(

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 11:39 schreef xipetotec het volgende:
Wat je kan proberen is niet automatisch een ip adres laten krijgen, maar keihard een ip adres opgeven, dat doe ik thuis ook, werkt veel beter.
Deze info heb je nodig:
-Je oude ip adres
-Een DNS server
-De default gateway
-subnet mask (waarschijnlijk 255.255.254.o)

Deze informatie, behalve je ip adres, staat ook in de brief met je account gegevens.
Probeer het eens, misschien helpt het, zoniet, zeg dan gewoon je chello account op (net als ik) en neem iets anders (cistron?)

Greetz
Xi
vast een ip addres opgeven heeft helemaal geen zin in almeren dus dat kan je wel vergeten

Verwijderd

Ik heb ook enorm veel packetloss de laatste tijd met Chello.

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 21:52 schreef dev het volgende:
Ik heb ook enorm veel packetloss de laatste tijd met Chello.
ja chello is gewoon kut in almeren en zal het voorlopig ook nog wel blijven het netwerk wat daar ligt is gewoon kut
krijg er dagelijk gezijk van aan me kop

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Op maandag 05 november 2001 12:22 schreef marcje het volgende:
het is niet zo makkelijk om een hard ip adress in te stellen dat pakt hij namelijk niet bij mij :(

maar het nadeel is dat als ik wel verbinding heb dat ik een mega packetloss heb , en of alleen een ip adress...

en zoals iemand anders al in een ander topic melde het 10.0.0.*** en dan APM intikken.. dat wil ik wel doen maar ik krijg dat ip adress niet meer :(

en ze geven als andwoord: het systeem heeft een achterstand u zal moeten wachten tot ze deze verholpen hebben, ze kunnen we geen verwachting geven maar binnen 2 weken zou de achterstand wel verholpen moeten zijn.

Ja hallo.. help me dan ff chello ? " nee meneer wij bij de helpdesk kunnen dat niet doen dan zal echt via dat APM systeem moeten "

:(
als je dat 10.0.0.*** krijgt moet je het volgende adres eens proberen aps.chello.nl en anders alleen aps.

Woon ook in Almere-Bouwmeester en vooralsnog geen problemen hier hoop wel dat dit zo blijft.

Succes

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Verwijderd

Gewoon automatisch incasso stopzetten als je dat hebt en dan de factuur verminderen met de dagen dat je internet hebt 99,95 / 30 = f 3,33 per dag dus. Tip: kras het bedrag van de acceptgiro door en zet er groot op FOUT..

en dan daaronder schrijven wat jij denkt dat je wilt gaan betalen voor deze brakke maand. Doen ze niets tegen neem dat van mij aan, dat is teveel werk, evt. aanmaningen direct terugsturen met daarop de tekst FOUT!!!! Als je het aan durft kan je zelfs voor een gratis maand gaan. Leer maar administraties kennen, die gasten die daar werken worden gek van gezeik van klanten en crediteren die hap gewoon om van het gezeik af te wezen Succes!!!! ;)

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Op maandag 05 november 2001 21:54 schreef Tijn_3d het volgende:

[..]

ja chello is gewoon kut in almeren en zal het voorlopig ook nog wel blijven het netwerk wat daar ligt is gewoon kut
krijg er dagelijk gezijk van aan me kop
Het is Almere en geen Almeren, en niet heel Almere is dus slecht er zijn zat gebruikers die geen/nog geen problemen hebben.

Ben zelf al sind Januari een meer dan tevreden gebruiker van Chello *D

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Verwijderd

Topicstarter
Almere muziekwijk...
en ik ben gewoon 1 van de personen die ongeluk heeft.
p.s als ik dat 10.0.0XXX adress heb dan blijft die maar 10 sec of zo en dan heb ik weer een 0.0.0.0 en dan weer een 213.93 het gaat heel snel.. maar iedere keer dit zelfde.. nu al 7 dagen :(

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb je topictitel even bijgeschaafd, en dit topicje hoort verder thuis in I&T, dus daar gaat 'ie heen.

[forum=19] >> [forum=4]

Verwijderd

als je poen terug wil hebben vertel je het volgende aan de frontdeksels.

"zoals ik met uw collega op de Chello afdeling geconstateerd heb en hij heeft genoteerd staat er dat ik door de hoge packetloss (ruis domme frontmiep) geen internet heb gehad gedurende de storing."

als ze moeilijk doen vragen om een supervisor, hetzelfde uit laten leggen, naar chello afdeling laten bellen als ze het nog niet geloven voor een uitleg dat hoge packetloss (ruis) inderdaad kan veroorzaken dat er geen internet mogelijk is. als ze dat eenmaal toegeven moeten ze dokken. >:)

It can be done.... it just takes a lot...

een andere route is om via de chello helpdesk te gaan, ze nog een keer vertellen dat het om ruis ging, en de chello agent ZELF laten doorverbinden, om zo ook aan de collega aan de front uit te leggen dat er geen verbinding op deze manier mogelijk is, en dus geen internet.
Pagina: 1