[Norton Ghost] Restoren van Linux partitie

Pagina: 1
Acties:

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 21:56
Luitjes,

Ik heb een installatie gedaan van Slackware Linux, waarbij lilo is geinstalleerd in /dev/hda1 (dus niet MBR, aangezien dit helemaal niet werkt).

Ik heb hiervan een image gemaakt met Ghost 7 en met Ghost 2001 Personal Edition, die beide EXT2 ondersteunen. In Ghost heb ik ingesteld dat ie ook de boot sector enzow moet meenemen. Zodat ie uberhaupt kan booten. Anywayz.... wanneer ik het Ghost 7 image restore, dan start ie goed op met lilo, en wordt mijn kernel geladen, waarna hij stopt met:

kernel Panic: VFS: Unable to mount root fs

Wanneer ik de Ghost 2001 image laadt dan krijg ik gelijk bij het starten van lilo een mooi stroboscopisch effect, waar ik niet op zit te wachten, aan gezien ie dus niet die kernel gaat booten. als ik vervolgens met een rescue disk opstart en:

lilo

uitvoer dan doet ie het weer wel. Maar het moet dus meteen na de restore werken zeg maar.

Verwijderd

waarschijnlijk moet je met het commando lilo deze weer naar de bootsector wegschrijven, immers via de rescue disk werkt het wel (daar was ie voor.....). Kijk de man of how-to van lilo effe na voor het exacte commando.

• PluueeR
Vage is dus, dat Ghost 7 (ouder dan 2001) wel lilo start, mjah.... later dus op z'n gat gaat.

En dat Ghost 2001 die lilo dus crept, en met een bootdisk, dus inderdaad wel werkt..... en dus ook als je lilo ff opnieuw verschrijft.

• Spais
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 20:27

Spais

The Spais Melange

Hij zegt dus dat ie het root fs (filesystem waar / staat) niet kan laden.. Het lijkt me dus dat je root partitie niet is terug gekomen op de partitie waar lilo hem zoekt..

• PluueeR
Het image wordt op precies dezelfde wijze gemaakt met Ghost 7 als met Ghost 2001. En ook op dezelfde manier teruggezet.

Mjah, heb hem nu zover dat het enigsinds doet, maar echt duidelijk welke stappen je moet ondernemen om het voor elkaar te krijgen zijn er volgens mij niet. :(