Toon posts:

Inloggen op Sambaserver??

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben hier een samba server staan (Mandrake) en hij werkt!! Hij is te zien vanuit het netwerk doet alles, blablabla... Nu is de vraag: is het mogelijk om vanaf een 98/95 systeem in te loggen op de sambaserver... alsof het een NT server is....??
Alvast bedankt!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik weet niet precies wat je dan wilt. Maar je kunt gewoon met putty (ssh client onder win32) inloggen op je *nix systeem en de samba configuratie aanpassen/ users aanmaken etc.

Daarnaast is er ook nog Webmin (http://www.webmin.com) een handig grafisch tooltje.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op maandag 05 november 2001 09:28 schreef PepsterPep het volgende:
Wij hebben hier een samba server staan (Mandrake) en hij werkt!! Hij is te zien vanuit het netwerk doet alles, blablabla... Nu is de vraag: is het mogelijk om vanaf een 98/95 systeem in te loggen op de sambaserver... alsof het een NT server is....??
Alvast bedankt!
Ja dat is mogelijk. Ik geloof dat het zelfs in de how-to's van samba staat uitgelegd. En anders is er genoeg over te vinden... Enige probleem wat je kan hebben is synchronisatie tussen een samba PDC en een NTBDC of nt PDC en een samba PDC. Maar als het alleen een samba pdc is geeft het geen problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 05 november 2001 09:38 schreef teigetjuh het volgende:

[..]

Ja dat is mogelijk. Ik geloof dat het zelfs in de how-to's van samba staat uitgelegd. En anders is er genoeg over te vinden... Enige probleem wat je kan hebben is synchronisatie tussen een samba PDC en een NTBDC of nt PDC en een samba PDC. Maar als het alleen een samba pdc is geeft het geen problemen.
Ik ben niet zo thuis in datsoort termen... Maar het is mijn bedoeling om met een inlogscherm van Windows in te kunnen loggen... als de gebruiker op Esc drukt moet hij in het inlogscherm blijven staan... Net als bij een NT aanmelding dus....

Ik weet dat ik lastig ben.. maar het zou geweldig zijn als ik het zo aan de praat zou krijgen... :)

Verwijderd

jup!
er staat in /etc/lilo.conf een regel met iets in de richting van: act as domainmaster = no/yes
Als deze op yes staat, krijg je je normale windows loginscherm, met de melding "welkom op <jouwdomein>"
Dat werkte bij mij iig...maar ik zou de howto/manual er nog wel even op nalezen.
suc6 en natuurlijk je bevindingen ff posten hè? ;)

Verwijderd

je wilt dus gewoon dat Samba fungeert als PDC ?
dat gaat met W9x wel....geen probleem. Stel Samba gewon in als domainmaster....kijk maar ff met SWAT of zo naar je Samba-config...dan kom je er wel uit.. ;)

Verwijderd

Ik hoop voor je dat je geen WinXP hebt want daar werkt het nog niet mee tot zover ik weet

• luc
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

luc

Op maandag 05 november 2001 11:58 schreef e-forze het volgende:

jup!

er staat in /etc/lilo.conf een regel met iets in de richting van: act as domainmaster = no/yes

Als deze op yes staat, krijg je je normale windows loginscherm, met de melding "welkom op <jouwdomein>"

Dat werkte bij mij iig...maar ik zou de howto/manual er nog wel even op nalezen.

lilo.conf ?!?!?!
doe maar smb.conf he..

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 13:01 schreef luc het volgende:

[..]

lilo.conf ?!?!?!
doe maar smb.conf he..
DOPE! waar zit ik met m'n kop?!? je hebt gelijk...
/me is ALWEER aan weekend toe :P

Verwijderd

Topicstarter
Daar was ik inmiddels ook al achter :) staat goed ingesteld... Vraagje... wat is SWAT?? (of klink ik nu erg dom?)

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 12:59 schreef BaseFreak het volgende:
Ik hoop voor je dat je geen WinXP hebt want daar werkt het nog niet mee tot zover ik weet
zoiets zei ik ook al..... NT-based OS krijg je problems....ivm trust-relationship.... :'(

maar meen dat ze er bij Samba wel aan het werken zijn....of er was iets van een andere versie van samba welke dit wel voor elkaar kreeg ... :?

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 13:21 schreef PepsterPep het volgende:
Daar was ik inmiddels ook al achter :) staat goed ingesteld... Vraagje... wat is SWAT?? (of klink ik nu erg dom?)
waar was je al achter ????? (quote invervolg)

en SWAT is een WEB-GUI om Samba te beheren.....

Verwijderd

Topicstarter
sorry... dat het smb.conf moest zijn bedoelde ik....

Waar kan ik Swat vinden?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op maandag 05 november 2001 13:22 schreef pret het volgende:

[..]

waar was je al achter ????? (quote invervolg)

en SWAT is een WEB-GUI om Samba te beheren.....
Samba
Web
Administration
Tool

:P

en zo kom je er:
http://ipadres:901

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 13:30 schreef blackd het volgende:

[..]

Samba
Web
Administration
Tool

:P

en zo kom je er:
http://ipadres:901
i agree..... (als je hem ge-enabled hebt dan wel ... :7)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op maandag 05 november 2001 13:32 schreef pret het volgende:

[..]

i agree..... (als je hem ge-enabled hebt dan wel ... :7)
wou ik net editen :P

hoe start je 'm: in een telnetje ff 'swat' intypen als root en dan draait ie hier (Mandrake)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
ok... bij Swat zegt ie: unrecognized service...... dat klop niet! }:O ff opnieuw installen denk... tanx voor de hulp iig... ben weer een beetje verder....

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 13:49 schreef PepsterPep het volgende:
ok... bij Swat zegt ie: unrecognized service...... dat klop niet! }:O ff opnieuw installen denk... tanx voor de hulp iig... ben weer een beetje verder....
WIE zegt dat en WANNEER ?

Als je probeert een connectie te maken met SWAT via je browser ???

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 05 november 2001 13:51 schreef pret het volgende:

[..]

WIE zegt dat en WANNEER ?

Als je probeert een connectie te maken met SWAT via je browser ???
nope... als ik hem in wil schakelen bij: Mandrake Control Center -> System -> Services

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 14:00 schreef PepsterPep het volgende:

[..]

nope... als ik hem in wil schakelen bij: Mandrake Control Center -> System -> Services
oke...installeer SWAT dan ff.....

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Dit alles staat heel duidelijk uitgelegd in de vverscheidene Samba documentatie... Lees dat eens zou ik zeggen... Makkelijke weg is het enablen van plaintextpasswords op je windows bak...
Zoek maar in documentatie, daar staat het wel bij... Rebfile daarvoor wordt bij samba geleverd... En dan je werkstation instellen dat hij dus inlogt op dat domein, bij TCP/IP properties... En dan werkt het...

Het niet in kunnen loggen zonder username ? (Op esc drukken bij inlogscherm) is een registor optie, makkelijkst voor elkaar te krijgen door op de smaba server in te stellen dat je een policy hebt en dan die policy aanmaken met poledit onder win9x (te vinden op de install cd onder reskit)

LEZEN :-P

succes!

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 11:58 schreef e-forze het volgende:
jup!
lilo domain master ??? :? :? en werken :? :?

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 16:26 schreef lemac4444 het volgende:

[..]

lilo domain master ??? :? :? en werken :? :?
tuh laaaat....was al opgemerkt en gewijzigd :Z
zei toch dat ik toe was aan een weekend? :P

• Speedener
  • Laatst online: 08:16
Heee Peppie lukt het niet :P

Ik heb je gewaarschuwd, je kan beter SuSe gebruiken dan Mandrake....

Verwijderd

Topicstarter
ooit zal ik zegevieren! :)

dus...

• Speedener
  • Laatst online: 08:16
Zal ff een leuk topic voor je openen...
Pagina: 1