XP op Abit KT7A doet het wel ??

Pagina: 1
Acties:

• sebasel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 12:14

sebasel

Het doel : een PORSCHE993turbo

Topicstarter
mijn vraag
de versie 1.1 en 1.2 ondersteunen de XP niet (volledig)
af doen ze het helemaal niet ??

ik zit te twijfelen tussen een 1,2 ghz of een XP 1500 scheelt 80,- maar moet ik wel weten of hij het doet

ik heb uit de berichten begrepen dat dan de SSE instructie's niet werken ??

maar de rest wel ??

www.sebastiaanvanbaarsen.com

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:33
Officieel wordt de XP niet ondersteund op moederborden met een revisie < 1.3. Ik heb zelf ook lopen te zoeken of 't wel kan.

Volgens informatie uit allerlei forums en nieuwsgroepen lukt 't bij de ene wel en de andere niet. Verschillende resultaten dus, b.v hij doet 't en loopt stabiel, of hij gaat aan, maar is niet stabiel te krijgen en heel vaak start ie gewoon niet op.

SSE instructies zal met een gehackt BIOS wel aan de praat te krijgen zijn. Ik verwacht dat die wel komen, of er al zijn.

Ik zou dus de gok niet nemen, want daar komt 't gewoon op neer, heel veel geluk hebben....

Verwijderd

gewoon de nieuwste bios flashen...99 van de 100 keer zal hij het doen..

Verwijderd

Op de meeste KT7 mobo's doen ze het zelfs! Alleen dan neit op 133Mhz bus...maar ok :)

• sebasel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 12:14

sebasel

Het doel : een PORSCHE993turbo

Topicstarter
ik heb het al opgelost

bij een andere winkel een MSI K7T turbo raid gehaald
deze ondersteund wel de XP en dat abit bord gaat terug en krijg daar een XP voor terug :)

www.sebastiaanvanbaarsen.com

• Laszlo
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Laszlo

Grrrrrr....

Ik heb op mijn mobo (versie 1.0) een xp-1500+ geprobeerd. Hij herkende de cpu wel goed (amd athlon-4, 1333 mhz). Maar toen ik in het scherm kwam waarbij de status van je raid configuratie getoond wordt, werd alles zwart en kreeg ik de meest vrolijke smileys en andere knipperende karakters.

Bij mij werkte het dus niet *snik*. ;(

specs

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2025

Deddiekoel

Gadget nerd

Hoe kommik erachter welke versie ik heb.
Ik heb op de printplaat gekeken en achter "ABIT K7T-A" staat nix. Staat het ergens anders of hebbik versie 1.0...

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 16:50

Unagi

Always aware...

Ik heb hier n 1800+ "stabiel" draaien. Alleen in games/3dmark crashed ie nog mja ik speel niet zo veel spelletjes. o ja bios versie 4a, elke andere bios is onstabiel bij mij.

edit:

SSE werkt

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Ik vraag me ook nog steeds af of een XP hier wil werken op een KT7E met BIOS 4A.

Verwijderd

Ga gewoon ff naar www.abit.nl en download daar ff de nieuwe bios + bois flash progje en klaar is kees!

Verwijderd

ik heb een XP 1500 lopen op een kt7 moederbord van A-Bit
van 1,5 jaar oud en het loopt als een trein laatste
bios geflast kt764.exe
SSE wordt ondersteund volgens Sandra
ik heb nu de L1 bruggen door verbonden nu draait i
12 x 112 1344Mhz de setting 12,5 wil niet bij mij
maar zou wel moeten kunnen mischien de bruggen niet goed
door verbonden

Dirk

Verwijderd

Ik heb een 1.0 revisie (bij mij staat het links onder aan het moederbord naast die dikke chip van de PCI slots)

Ik wil een AXP kopen bij de HCC maar ik twijfel nog steeds. Ik heb nog niemand gezien met een revisie 1.0 waarop een AXP draait. Ik al wel me bios geflasht naar 6A

• JAVA-Doctor
Bios versie 64 heeft wel aanpassingen in zich om meer compatible te zijn met XP processors. Waarom KT7(a) moederborden < 1.3 niet 100% geschikt zijn ligt aan de timings die veranderd zijn voor de identificatie van de processor. Bij een XP processor is dit 100 ns, bij de Thunderbird was dit korter. Alleen de 1.3 revisie heeft de juiste hardware aanpassingen hiervoor.

Omdat 't allemaal zo dicht bij elkaar zit qua timing, kan 't gebeuren dat bij een < 1.3 mobo een foute identificatie bij een XP wordt verkregen, waardoor hij hangt bij 't booten. Een harde reset kan ervoor zorgen dat hij 't de volgende keer wel weer doet. Wanneer je eenmaal door de bootup sequence heen bent, dan moet ie gewoon stabiel zijn.

Voor verder info, zie: http://www.viahardware.com/faq/kt7/faqmisc.html#xpsupport

Verwijderd

Wat is een harde reset? De CMOS clearen :?

• JAVA-Doctor
Gewoon de resetknop op je computer ;) Ctrl-Alt-Del is softe reset....
Pagina: 1