P4, SDRAM, RDRAM & Windows XP

Pagina: 1
Acties:

• ZeroVince
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
I know, een Pentium 4 in combinatie met SDRAM is kreupel, maar omdat ik die computer wel heel goedkoop kan aanschaffen zal het toch echt moeten. Toch zit ik nog met een paar vragen.

I. Deze P4 - 2GHz wordt geleverd met 256MB SDRAM, heeft het zin om dit uit te breidden (40gb harddisk met OS: 5400rpm / harddisk 20gb: 7200rpm) en wordt dit dan nog ondersteund en goed gebruikt door Windows XP?
(handig voor: multitasken ivm Internet & Webdesign/Photoshop)

II. Wat komt er allemaal bij kijken als ik over enige tijd als de RIMM prijzen wat zakken besluit om de hardware config wat om te gooien en alles te houden wat er te houden valt, maar er toch RIMM in wil? Vervangen van 845i naar 850i chipset based moederboard? En wat zou zoiets me over een jaartje of misschien twee kosten?

III. Last question. Hoeveel boet het systeem nou in doordat er gebruik wordt gemaakt van SDRAM? Zover ik het heb begrepen is de processor te snel voor het geheugen en kan dus niet alle data kwijt, op wat voor snelheid (GHz) zijn de processor & het geheugen (256mb sdram) ongeveer in evenwicht?

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 12:50

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Op maandag 05 november 2001 02:38 schreef ZeroVince het volgende:
I know, een Pentium 4 in combinatie met SDRAM is kreupel, maar omdat ik die computer wel heel goedkoop kan aanschaffen zal het toch echt moeten. Toch zit ik nog met een paar vragen.

I. Deze P4 - 2GHz wordt geleverd met 256MB SDRAM, heeft het zin om dit uit te breidden (40gb harddisk met OS: 5400rpm / harddisk 20gb: 7200rpm) en wordt dit dan nog ondersteund en goed gebruikt door Windows XP?
(handig voor: multitasken ivm Internet & Webdesign/Photoshop)

II. Wat komt er allemaal bij kijken als ik over enige tijd als de RIMM prijzen wat zakken besluit om de hardware config wat om te gooien en alles te houden wat er te houden valt, maar er toch RIMM in wil? Vervangen van 845i naar 850i chipset based moederboard? En wat zou zoiets me over een jaartje of misschien twee kosten?

III. Last question. Hoeveel boet het systeem nou in doordat er gebruik wordt gemaakt van SDRAM? Zover ik het heb begrepen is de processor te snel voor het geheugen en kan dus niet alle data kwijt, op wat voor snelheid (GHz) zijn de processor & het geheugen (256mb sdram) ongeveer in evenwicht?
I. hoe meer ram hoe beter.. Ergens heb ik ooit gelezen dat 380mb het beste ram aantal is in een compu, en dat alles erboven het systeem alleeen maar trager maakt. STrange maar het moet zo zijn.

II. Koop je een DDR moederboard nu met een SIS645 chipset of een VIA P4x266 chipset. Zij zijn evensnel als 850 aan de prijs van sdram mobo's. Sdram mobo's zijn bulllllshit, 10 tot 20% verlies in power.. DAt kan tellen.Dus doe niet kinderachtig en koop in godsnaam een 478 socket mobo met Rimms nu (of een met ddr als je ze al kan vinden)

III. lala

cya

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Verwijderd

Ik krijg binnenkort ook een Pentium4, en de enige reden waarom ik de upgrade van P3 1000@1200 naar P4 1900@???? ga maken is omdat ik dan Rimmgeheugen heb. :)

En als je dan toch wil upgraden, koop dan meteen Rimm in plaats van ddr.
Als je iets doet, moet je het goed doen, niet?

Verwijderd

(ik hoorde dat) RIMM geheugen wordt niet meer gemaakt.
De p4 moederborden worden nu alleen nog maar verkocht met het pc133 geheugen. Ok we weten RIMM is sneller dus ook beter maar het wordt niet meer gemaakt dus duurder :(

Verwijderd

Vaag waarom heeft intel dan pasgeleden (1 maand) een aantal nieuwe P4 borden op de markt gebracht met RDRAM ?