Chello nieuw NIC-adres opgeven, waaro?

Pagina: 1
Acties:
  • 354 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:01
Ik hoorde dat je niet meer moet bellen met Chello, maar naareen url moet
gaan om de gegevens in te vullen....Is dit zo, zou wel beter zijn? Anders werkt me nieuwe netwerkkaart niet met me kabelmodem. Wat is de
url van die site, dan kan ik alvast ff kijken?

Verwijderd

aps.chello.nl

• iGadget
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 21:26

iGadget

Wowsers!

aps.chello.nl - host not found
www.aps.chello.nl - host not found

:?

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

Verwijderd

aps.chello.nl is alleen berkeibaar vanuit het interne chello netwerk (en als je dus een intern ip hebt toegewezen gekregen, omdat je bijvoorbeeld een ander nic hebt).

Met een publiek ip-adres kan je er niet opkomen en staat de hostname dus ook niet in de chello dns-servers.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:01
Thanx, maar ik kom er nietop, en ik ben toch echt lid van Chello (Amsterdam).

Verwijderd

zoiets vertelde de helpdesk ons in september ook. Ik kom er als Chello lid ook niet op.
Je zou daar op een aanlogscherm komen waar je door een procedure hen moet om de nieuwe kaart te registreren.
Misschien werkt het alleen als de kaart niet in de database zat. Wat me namelijk wel opviel toen ik afgelopen week met een andere kaart geexperimenteerd heb: ik kreeg toch een lease, echter: van één uur ipv de gebruikelijke dagen.
waarschijnlijnlijk is dat uur ervoor om op asp.chello.nl de registratie van de nieuwe kaart in orde te maken.
Kan iemand dit bevestigen?

PS:
met Freeso is het een fluitje van een cent om het MAC-adres te faken:
http://forum.computertotaal.nl/forum/Forum25/HTML/001122.html
Bij Red Hat 7 en hoger kan het ook via DHCP maar dat heb ik niet uitgezocht. Voor Red Hat 6 op http://forum.computertotaal.nl/forum/Forum25/HTML/001118.html

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:30
ik denk (weet het niet zeker) dat chello het mac adres bij jezelf aan past (als de installeur dus komt) in msinfo32, dit omdat ik laatst bij een man was die wat problemen had met chello en zelf dacht dat hij een nieuwe netwerk kaart had en daar in moest klooien van de helpdes

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

ff naar 0800-1424 bellen..??

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 04:22 schreef Sjah het volgende:
Thanx, maar ik kom er nietop, en ik ben toch echt lid van Chello (Amsterdam).
Welk IP krijgt je kaart toegewezen :?
Zit het in de 10.*.*.* range?

Nogmaals voor iedereen. aps.chello.nl is alleen bereikbaar als je een intern IP krijgt toegewezen via Chello.
Dus als je een publiek IP hebt via chello kan je er niet op (sterker nog er is geeneens een DNS-record in de publieke DNS-server).

Verwijderd

wat is je ip adress en type kabelmodem ?

• defl8te
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09-2024

defl8te

weetikkût

jongens, ik weet niet wat iedereen moeilijk zit te doen, maar als ik mijn modempje in een andere netwerkkaart plug, heb ik geen probleem hoor? gewoon pluggen en netten zeg maar...

maar aps.chello.nl werkt hier wel hoor... :?

Chriet Titulaer is de man

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op maandag 05 november 2001 21:58 schreef nelske het volgende:

[..]

Welk IP krijgt je kaart toegewezen :?
Zit het in de 10.*.*.* range?

Nogmaals voor iedereen. aps.chello.nl is alleen bereikbaar als je een intern IP krijgt toegewezen via Chello.
Dus als je een publiek IP hebt via chello kan je er niet op (sterker nog er is geeneens een DNS-record in de publieke DNS-server).
nelske heeft het begrepen, correcto!! :D

maar volgens mij geldt dit nog niet voor het gehele netwerk, sommige mensen kunnen nl. nog gewoon de IP vrijgeven, een nieuwe NIC aankoppelen en GAAAAANNN!!! maar hier niet :'(

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 22:08 schreef uzer het volgende:
jongens, ik weet niet wat iedereen moeilijk zit te doen, maar als ik mijn modempje in een andere netwerkkaart plug, heb ik geen probleem hoor? gewoon pluggen en netten zeg maar...

maar aps.chello.nl werkt hier wel hoor... :?
Sja, dat ligt maar net helemaal aan de regio.
Hier kan dat dus niet. Simpelweg omdat je kabelmodem controleert op je MAC.

Maar je mag me toch vertellen hoe je op die site komt
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
[niels@deepspace niels]# dig @ns01.chello.nl aps.chello.nl any

; <<>> DiG 9.1.1rc5 <<>> @ns01.chello.nl aps.chello.nl any
;; global options:  printcmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NXDOMAIN, id: 8063
;; flags: qr aa rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 0, AUTHORITY: 1, ADDITIONAL: 0

;; QUESTION SECTION:
;aps.chello.nl.          IN ANY

;; AUTHORITY SECTION:
chello.nl.        86400   IN    SOA     ns01.chello.nl. \
  postmaster.chello.nl. 2001103107 10800 1800 604800 86400

;; Query time: 25 msec
;; SERVER: 212.83.68.130#53(ns01.chello.nl)
;; WHEN: Mon Nov  5 22:39:28 2001
;; MSG SIZE  rcvd: 83

Kortom geen antwoord van een dig opdracht rechtstreeks op de publieke chello DNS-server.
Op maandag 05 november 2001 22:14 schreef limoentje het volgende:

[..]

nelske heeft het begrepen, correcto!! :D

maar volgens mij geldt dit nog niet voor het gehele netwerk, sommige mensen kunnen nl. nog gewoon de IP vrijgeven, een nieuwe NIC aankoppelen en GAAAAANNN!!! maar hier niet :'(
Ghehe :D af en toe heb ik mijn goede dagen :P

Men is geloof ik inderdaad nog bezig het overal te implementeren.

Verwijderd

Je zoekt dit adres:

http://172.29.0.150/

Dit werkt dus alleen als je na dhcp een adres hebt gekregen in de 10.x.x.x range.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

die site KUN je gewoon niet krijgen want die bestaat niet "op internet", alleen op het chello netwerk ALS jij een IP krijgt in de 10.nogwat range, dat is NIET een Internet range ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 22:47 schreef Cobus_NL het volgende:
Je zoekt dit adres:

http://172.29.0.150/

Dit werkt dus alleen als je na dhcp een adres hebt gekregen in de 10.x.x.x range.
Klopt precies. Heb dit zelf meegemaakt bij chello. Kon het internet niet op. Kreeg een nummer ergens in de 10.x.x.x range. Alleen omdat ik onder de tcp/ip settings van w2k de dns-server had ingesteld van chello, kon ik die site van hun niet op. Schijnbaar mag je de "normale" dns-servers niet opgeven. Heb hier echt een hele avond op zitten te stoeien. Heb dus echt geen zi om die helpdesk van hun te bellen voor 22cent/min om te horen dat er een wachttijd is van 15 min.:r

Schoot me ineens te binnen dat je die dns-servers niet op hoeft te geven. Dus verandert en ja hoor, na het openen van ie kwam ik automatisch daar terecht. Wat ze moeten weten is buiten naam en postcode is s/n modem. Daarna kent men het mac-adres van de netwerk-kaart en voila. Alles werkte weer.

Heeft dus alles te maken met het opschonen van hun bestanden. Zal wel weer verloren gegaan zijn ofzo.

btw heb wel een eigen netwerk-kaart in gebruik en heb een keer een modem-wissel gehad.

Verwijderd

Thanks voor de discussie.
Alle gegevens bij elkaar zettende zou ik idd een nieuwe kaart kunnen plaatsen en via asp.hello.nl deze registreren.

En dat klopt met wat ik gezien.
Wat had ik gedaan en welke getallen heb ik gezien?
Ik had in mijn PC, een Linux bak met een "kale" win95 in dual boot (ivm de gegevens verkrijgen) in win95 opgestart om er zeker van te zijn dat ik mijn kaart vrijgegeven had. Hiervan wilde ik het MA-adres faken onder linux. Ik kreeg met de niet geregistreerde kaart een 10.63.54.67 ip-nr met gateway 10.63.54.65. Ik kreeg maar een lease van 1 uur!!!!
Het verbaasde me al dat ik een ip-nr kreeg, en een lease van 1 uur, maar omdat ik verder wilde met linux, heb ik geen verdere pogingen gedaan (bijv om te internetten). Maar je hebt dan zo'n tik, laat ik het toch maar effe opschrijven in combinatie met het MAC-adres, je never can tell.......

Dus: als ik dan de asp procdure gevolgd had was mijn nieuwe kaart geregistreerd geweest. Kortom: het werkt zo.
En: een lease van een uur is genoeg om te registreren.

De helpdesk noemde half september ook zoiets terwijl wij problemen hadden, maar de asp procdure werkt toen niet... logisch: we werkten met de geregistrerde kaart... Onder Linux bleek toen het gateway ip-nr ingevuld moeten worden (bij Win niet). Het had toen dus nooit kunnen werken!

Kortom iedereen bedankt, uiteraard de meest eer voor nelske.

PS:
met search onder mij naam, kun je vinden hoe ik voor Freesco en voor RH6.0 het MAC adres gefakt heb. Waarom toch gedaan: als ik niet thuis ben kan iemand die alleen verstand heeft van kabels verwisselen de reserve server installeren.......

Verwijderd

Wat ook werkt is als je een 10.*.*.* ip van de dhcp hebt gekregen in je browser alleen dap in te typen en je komt ook op de site.

werkt perfect zo je kan nu elke mogelijke nic aan je kabelmodempje hangen ff naar dap gaan en je hebt eennieuwe ip
Pagina: 1