Ultra DMA

Pagina: 1
Acties:

• NtT6
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-01-2024
Hoe kan ik uitvinden of mijn harde schijven en windows gebruik maken van Ultra DMA. Ik heb 2 maxtor schijven die udma mode 2 compatible zijn en een Asus p3BF moederboard met 440BX AGP chipset die dat ook ondersteund. Maar ik weet niet zeker of mijn kabels goed zijn, dus hoe kan ik testen of er daadwerkelijk gebruik wordt gemaakt van UDMA?
Is er een testprogramaatje of zo?

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-04 22:02
Tijdens booten ff op pause drukken, dan zie je zo'n schermpje met daarin al je IDE devices opgesomd, daar zou zoiets moeten staan:

Prim master "LBA,Maxtor20gb, ultraDMA/33"
Prim slave "blabla"
Sec master "etc"
Sec slave "etc"

Er mot dus niet staan: "LBA, Maxtor20gb, Pio mode4"
of iets anders.

Kijk ook in je systeem tabblad apparaatbeheer of je de DMA functie aangevinkt hebt staan op je HD. Ook belangrijk.

https://www.strava.com/athletes/10490675

Verwijderd

Staat in het apparaatbeheer van windows (in win2k onder IDE/ATAPI controllers, XXX IDE channel, properties, advanced settings, current transfer mode). Weet zo niet meer waar het precies zat in win9x... erges in de properties van de hd zelf als ik het me goed herinner.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op maandag 05 november 2001 02:22 schreef PsyFlux het volgende:
Staat in het apparaatbeheer van windows (in win2k onder IDE/ATAPI controllers, XXX IDE channel, properties, advanced settings, current transfer mode). Weet zo niet meer waar het precies zat in win9x... erges in de properties van de hd zelf als ik het me goed herinner.
nee, dat is dma :)
udma kan je in de bios aanzetten, maar als het goed is zet ie hem er zelf op :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(