Toon posts:

Divx -->Met geluid<-- op tv lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn doel is om divx met geluid op mijn tv te krijgen zodat ik het op videoband kan zetten. Ik heb de volgende configuratie:

Ik heb een scart plug in de scart ingang van mijn tv. Op die scart plug zit een switch in/out (staat op in) en 4 aansluitingen, 3 tulpaansluitingen (rood, wit en geel) en een s-video aansluiting.

De laatste aansluiting is verbonden met mijn tv out.

Zo kan ik perfect divx kijken, alleen heb ik dan het geluid van de film door de versterker (die op mijn pc is aangesloten) en niet door de tv.

Ik heb daarop het volgende gedaan. De configuratie is nu als volgt: Van line out (Geluidskaart) naar mengpaneel, naar versterker, naar boxen. Ik heb een tulp kabel gekocht en deze verbonden tussen de rode en witte tulp ingang op de scart plug en de 'rec' uitgang van mijn mengpaneel.

Resultaat was echter geen geluid op tv. Het aansluiten van de tulp kabel op de AMP uitgang van het mengpaneel (de uitgang die normaal gesproken naar de versterker gaat en waar dus weldegelijk geluid uit komt), gaf echter ook gene geluid bij de film via de tv.

Ondersteunt mijn scart plug geen input van én de s-video kabel, én de tulppluggen?

Een andere mogelijkheid van aansluiten is een splitter op mijn line out plaatsen (geluidskaart) en deze dan verbinden met het mengpaneel aan de ene kant, en de scart plug aan de andere kant. Lost dit het probleem misschien op? En zo ja waarom werkt het nu dan niet?

Alle info is welkom

Alvast bedankt

Wouter

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:02

Sebje

Makelaartje

Euh..... line-out uitstaan in volumeregeling? (windows) :?

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Mijn doel is om divx met geluid op mijn tv te krijgen zodat ik het op videoband kan zetten. Ik heb de volgende configuratie:
Ik heb een scart plug in de scart ingang van mijn tv. Op die scart plug zit een switch in/out (staat op in) en 4 aansluitingen, 3 tulpaansluitingen (rood, wit en geel) en een s-video aansluiting.
Zo'n blokje heb ik ook (in bagger kwaliteit), je kan daar toch gewoon direct je geluid op aansluiten (zitten immers tulpaansluitingen op). Dan heb je gewoon geluid op je tv, ik heb het niet geprobeerd, maar zal dan ook wel op de video werken ;).

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

IS het niet makkelijker om een scart input te gebruiken met 3 tulpies, 1 video en 2 audio dus, om zo het signaal IN je video te krijgen

om vervolgens van je video een scartUItgang te gebruiken naar de tv.. of gewoon via gemoduleerd tv signaal ( gewone setting bij geen scart cable)

of even checken bji je mengpaneel of er uberhaupt wel geluid uit je REC komt dmv een koptelefoon oid