Scherm op zwart bij games met Asus 7700

Pagina: 1
Acties:
  • 96 views sinds 30-01-2008

• Trebor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-03 11:15
Is dit bij jullie wel eens voorgekomen? Als ik bepaalde games start (Commandos 2 of Myst III bijv.) blijft het scherm zwart. Een paar keer alt-tab verhelpt het meetsal wel, maar niet altijd. Bij Commandos gebeurt het ook als er een nieuw filmpje start of als ik het in-game menu oproep. Heb veel verschillende drivers geprobeerd, zowel Asus als Detonator maar dat lijkt niet uit te maken. Gebruik ook gewoon DirectX 8.0a.
Alle spelletjes zijn braaf legaal en niet gecracked.

Heb al verschillende forums (fora? :+ ) bekeken, maar niets gevonden.

Verwijderd

ik heb het wel es gehad met Max Payne.. maar dat was nog met me ouwe Intel Celly 600@900 , nu geen last meer van :9

probeer je GTS es wat minder op te klokken en zet je mem op 380 ofzow.. voorkomt een hoop probs :)

• Trebor
Ik ben een beetje laf en heb de Tweak Utility nog niet eens gebruikt ;) Engine staat op 205 Mhz en Memory op 401 Mhz. En m'n 3DMark 2001 is maar 3600. Moet de mem nog lager dan?

Verwijderd

zet core op 200 mem op 380.. wil wel lukken denk ik :)

• Trebor
Nope, nog steeds hetzelfde. :'(

Verwijderd

Hhmm.. misschien een bios flash voor je v7700 ?
of anders fastwrites uitzetten in je bios

• Trebor
Toch vreemd. Commandos is nu niet echt een zwaar spel voor de grafische kaart. Met Operation Flashpoint bv helemaal geen problemen. En met MAx Payne volgens mij ook niet.

Kan het niet iets anders zijn???

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-02 11:49
t ligt niet daaraan.. doet t bij willekeurig welk spel..

maar iemand een idee waar dit aan liggen kan? ik heb het namelijk ook al sinds ik deze kaart heb (asus 9200SE), en met alle drivers sinds de catalyst 3.9.. gewoon dat zodra je alt-tabt vanuit een spel naar windows, of een spel opstart vanuit windows, je een zwart scherm krijgt wat alleen maar weer "wakker" wordt als je je monitor eruittrekt en er dan weer insteekt..
heb voor de rest gewoon een normaal systeem.. en t doet t bij elk spel wat ik heb..

alvast bedankt

[ Voor 81% gewijzigd door foppe-jan op 12-04-2004 22:18 ]

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Goed dat je gezocht hebt, maar het kicken van zo'n oud topic is ook weer niet de bedoeling. Je kunt over dit onderwerp een eigen topic openen als je wilt :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.