Ik ga een nieuwe computer kopen en daar zit in ieder geval een 15 inch LCD-scherm bij. Die gaat maar tot max. 1024x768. Nou meen ik ooit opgevangen te hebben dat het dan geen zin heeft als je een grafische kaart koopt met 64MB, omdat 32MB genoeg is daarvoor en de rest dus geldverspilling zou zijn. Weet iemand of dat waar is?
Ik sluit me aan bij vinniel. Ik heb zelf een 15.1" TFT monitor en een GEFORCE 2 ULTRA met 64Mb.
Het geheugen op de kaart is bedoeld voor het bufferen en de/compressen van textures. Hoe meer videomemory, hoe sneller de kaart dit kan zonder je gewone geheugen te moeten gebruiken.
Het geheugen op de kaart is bedoeld voor het bufferen en de/compressen van textures. Hoe meer videomemory, hoe sneller de kaart dit kan zonder je gewone geheugen te moeten gebruiken.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Tis toch geen Compaq of Packerd Bell ?
Verwijderd
Flexe kaart man!Op maandag 05 november 2001 00:12 schreef Rick2001 het volgende:
Ik sluit me aan bij vinniel. Ik heb zelf een 15.1" TFT monitor en een GEFORCE 2 ULTRA met 64Mb.
Toffe nick heb je trouwens...
(heb het nu tegen RobbieS) gewoon voor een 64 MB kaart
gaan, ivm met eventuele upgrades in de toekomst --> 17" LCD.
En altijd wat overhebben, is toch ook niet verkeerd?
Vertel es wat voor monitor je hebt, en welke kaart je d8 te
gaan kopen! Ben nu wel benieuwd!
Ik twijfel nog over de monitor. Het probleem daarbij is ook dat hoe duurder de monitor, des te goedkoper de videokaart moet zijn, omdat het totale geldbedrag vast staat. Ik wil eigenlijk een gforce 3 Ti200 met tv-out en DVI, maar die zijn nogal duur, dus wordt het waarschijnlijk een Radeon 7500 (ook omdat ik meer tekstverwerk/internet/films kijk, dan aan gamen doe).
Voor de monitor denk ik op dit moment aan:
* Hercules Prophetview (goedkoop (ong. f 1250,-), mooi ontwerp, korte reacietijd, maar geen DVI
)
* CTX 510 (minder mooi, goed getest)
* Belinea 101540 (betaalbaar, met DVI, met MVA, goede recencies, saai ontwerp)
* Eizo L365 (deze heeft eigenlijk mijn voorkeur, maar ik kan nergens vinden waar hij redelijk betaalbaar te koop is, kost nu volgens pricewatch f 1835,- of zoiets, maar moet er toch echt wel goedkoper zijn)
In ieder geval heeft DVI op TFT/Videokaart wel sterk mijn voorkeur.
Voor de monitor denk ik op dit moment aan:
* Hercules Prophetview (goedkoop (ong. f 1250,-), mooi ontwerp, korte reacietijd, maar geen DVI
* CTX 510 (minder mooi, goed getest)
* Belinea 101540 (betaalbaar, met DVI, met MVA, goede recencies, saai ontwerp)
* Eizo L365 (deze heeft eigenlijk mijn voorkeur, maar ik kan nergens vinden waar hij redelijk betaalbaar te koop is, kost nu volgens pricewatch f 1835,- of zoiets, maar moet er toch echt wel goedkoper zijn)
In ieder geval heeft DVI op TFT/Videokaart wel sterk mijn voorkeur.
Verwijderd
Sorry, maarreh, wie zegt dat je met een Geforce 3 niet kan tekstverwerken, internetten en film kijken 
Dit ales doe ik met een GF2 pro, en het enige nadeel dat ik hier aan ondervind is dat ik ongeveer een kwartier lang mn pc aan en uit moet zetten om hem aan te krijgen bij een koude boot :)! Maar dat is iets met Abit geloof ik.
Dit ales doe ik met een GF2 pro, en het enige nadeel dat ik hier aan ondervind is dat ik ongeveer een kwartier lang mn pc aan en uit moet zetten om hem aan te krijgen bij een koude boot :)! Maar dat is iets met Abit geloof ik.
Totale onzin
If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.
NU boeit 64MB op je videokaart nog niet, maar in de toekomst gaat daar verandering in komen (nieuwe Doom, Unreal 2).
Bnet pindle#2913
Ho,ho, ik zeg niet dat het niet kan, het is meer een prijstechnische kwestie (geforce 3 = duurder...)
ik ben het er dus niet mee eens. Ik vind dat je beter meer geld dan in je monitor kan stoppen dan in je videokaart. Wanneer ga je nou die 64Mb gebruiken? met texture compression en 64mb kan je ranzig veel in je kaart kwijt. Ik weet niet wat je wil gaan doen allemaal, maar meer dan 32Mb is alleen goed voor freaks die al die nieuwe 1st person shooters spelen. en ik weet niet of de blur-o-vision van een tft al zover naar beneden is dat je zulke spelen net zo relaxed speelt als op een crt scherm. Naar mijn idee ga je dat niet zo doen en kan je dus veel beter 32Mb kaartje halen, daar heb je dan zelfs meer dan zat aan.
The problem is in the part of your brain that handles intelligence.
Bedankt Sjonny, dit was dus precies de reden dat ik ff jullie mening hierover wilde horen, omdat ik dat zelf ook dacht. Nou zijn er gelukkig mensen op tweakers die een ander graag advies geven, want aan die replys met "dit is onzin" en "totale onzin" heb ik dus helemaal NIETS! Als ze dat verder niet onderbouwen kunnen ze beter niet replyen.... 
Toch ben ik er nog niet helemaal uit, dus als er nog andere visies zijn, post ze dan a.u.b., ik kan er allicht nog iets van leren.
Toch ben ik er nog niet helemaal uit, dus als er nog andere visies zijn, post ze dan a.u.b., ik kan er allicht nog iets van leren.
Op een fatsoendelijke TFT monitor kun je echt wel goed spellen spelen hoor.
Ik heb een APPLE STUDIO DISPLAY, wat ook niet meer de nieuwste is, en hier draai ik films op, hier speel ik Quake3 e.d op zonder dat je hier wat aan ziet.
Het is wel zo dat mijn scherm ook nog een S-VHS en een Composiet ingang heeft voor TV te kijken, dus dit moet wel geoptimaliseerd zijn hiervoor.
Als je een redelijk model koopt tegenwoordig (wel even opletten op responsetijd ed.) heb je geen last meer van ghosting of naijlende effecten in games.
_Brake_,
Ja, ik heb inderdaad 850DM betaald een tijd geleden voor deze kaart, dus die rug klopt wel.
De kaart werkt nog steeds perfect met alle progs en spellen, dus voorlopig nog goed.
Ik heb overigens een score van 5597 met 3dmark2001 waar ik best tevreden mee ben voor zo'n kaart.
Ik heb een APPLE STUDIO DISPLAY, wat ook niet meer de nieuwste is, en hier draai ik films op, hier speel ik Quake3 e.d op zonder dat je hier wat aan ziet.
Het is wel zo dat mijn scherm ook nog een S-VHS en een Composiet ingang heeft voor TV te kijken, dus dit moet wel geoptimaliseerd zijn hiervoor.
Als je een redelijk model koopt tegenwoordig (wel even opletten op responsetijd ed.) heb je geen last meer van ghosting of naijlende effecten in games.
_Brake_,
Ja, ik heb inderdaad 850DM betaald een tijd geleden voor deze kaart, dus die rug klopt wel.
De kaart werkt nog steeds perfect met alle progs en spellen, dus voorlopig nog goed.
Ik heb overigens een score van 5597 met 3dmark2001 waar ik best tevreden mee ben voor zo'n kaart.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Pagina: 1