Toon posts:

Slot 1 CPU té snel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of het mogelijk is een snellere CPU op een moederbord te plaatsen, dan officieel mogelijk is? Ik heb een Asus P2B, Slot 1, 100 FSB en wil mijn 350Mhz upgraden.

Nu kan dit board officieel max een PIII 600Mhz aan, maar die kan ik nergens meer vinden/kopen. Is het mogelijk om bijvoorbeeld een PIII 800, 100 FSB te plaatsen? Loopt deze dan minder hard dan ie zou kunnen, of gaat dan de boel simpelweg kapot?

Ik hoop dat iemand mij hierover wat kan vertellen!

Tnx!

- Slot -

Verwijderd

kan elke pentium 3 hebben met een 100MHz fsb (heeft mischien nieuwe bios nodig)

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Kapot gaan zal ie zoiezo niet. ;) en anders gewoon ff de veilingsite's e.d af zoeken naar een PIII 600 :)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 07:21
Al die Asus slot 1 mobo's kunnen na een bios revisie wel een 800 aan. Las ook ergens dat er een 1 GHz was? Weet ik nie zeker.

XBO: Michaël#3318

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24
Hier zijn honderden topics over te vinden onder de 'search'. Het belangrijkste is dat je de juiste revisie van het bord hebt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Mijn ervaring met P2B en PIII 600+

Officieel moet je een P2B revisie 1.12 hebben om er een coppermine PIII op te kunnen zetten. (Dus met ŽsupportŽ, Asus zegt officieel dat dit kan.)

Lagere revisies kunnen het wel, maar niet officieel. Ze moeten een slot naar socket converter hebben met een VRM spec 8.4 en zullen de coppermine op 1,8 volt laten lopen, hoger dan de 1,65 die een coppermine officieel moet hebben.

Oh, en geen PIIIEB he ? ŽBŽ versie is FSB 133, en dat betekent op een P2B dat je AGP poort op 88 MHz loopt, en dat vindt Žie niet fijn.

* JumpStart had zelf een PIII 600 (katmai) op een Asus P2B rev. 1.03, maar dat ging ook niet goed om een hele andere reden.

(Search is off-line op dit moment, zoek maar eens op Žphotoshop bugŽ )

Mijn Suggestie: Koop voor 200,- een SiS735 moederbord en voor nog een dikke 200,- een Duron 1 GHz. (plus nog een koeler) Dat gaat veel rapper dan een P2B en kost niet eens zo gek veel meer: Een nieuwe PIIIE 800 kost al meer dan 400,- en dan heb je nog niet eens een koeler en een converter.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Er is een PIII SLot 1 1 Ghz op 100 Mhz. kost rond de 700 piek. Als je bios het ondersteunt zou die gewoon moeten werken,

Verwijderd

Een P3 600-100 moet erop kunnen werken, sommige borden kunnen ook een 800 aan maar dit is een hele sterke minderheid.

Je kunt inderdaad beter niet upgraden of anders gelijke een ander moederbordje erbij kopen. Kans dat het goed gaat is klein en voor iets meer geld heb je een veel snellere configuratie die zeker werkt.

Ik heb zelf ook ook met een p2b-f een 800 mhz slot 1 100 fsb gekocht maar die was met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen, uiteindelijk heb ik toen weer een andere moederbord erbij moeten kopen wat doodzonde was aangezien ik voor dat geld een 1400mhz thunderbird + bord had kunnen kopen.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op zondag 04 november 2001 23:25 schreef abbadon het volgende:
Hier zijn honderden topics over te vinden onder de 'search'. Het belangrijkste is dat je de juiste revisie van het bord hebt.
hahahaha L :o L

die doet het niet :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-08 21:20

wowi

http://www.asuscom.de/de/support/techmain/FAQ/mobo_cpu/faq086_CPU_Upgrade_III.htm

Kijk maar eens op deze link daar staat jou antwoord wel even op je moederboard kijken welke revisie je hebt.
Succes

• EXX
  • Laatst online: 22-08 21:53

EXX

EXtended eXchange

Een Coppermine CPU op een ASUS P2B is niet zo een probleem. Het enige wat roet in hte eten kan gooien is de VRM die de Vcore moet leveren. Bij oudere P2B's gaat ie niet lager dan 1.8V.

Hier heb je een recept:

1. Neem iig een FC-PGA versie van de CPU en kijk dat je de 100 MHz FSB versie van de P!!! hebt. Een Celeron gaat natuurlijk ook. Vanaf 800 MHz hebben die ook 100 MHz FSB.

2. Heb je een SB live: ook even de drivers op de laatste stand brengen ivm de Coppermine CPU.

3. Update BIOS naar de laatste versie

4. Neem een slotkey adaptor die FC-PGA ondersteunt en die voltage jumpers heeft, bv. de ASUS S370-DL.

5. CPU op de slotkey en de Vcore instellen op default.

6. CPU in de PC en starten maar: werkt ie dan ga naar stap 8

7. Doet ie nix dan Vcore jumpers omzetten naar 1.8V: terug naar 5. Het kan zijn dat je 1.85V moet instellen; dat heb ik ook al meegemaakt.

8. Aangezien je nu ook een 100 MHz FSB CPU hebt, hoef je geen jumpers te verzetten, m.a.w. operatie geklaard ;)

Bij mij loopt de Coppermine prima in een P2B, zie sig.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 21:02
Op zondag 04 november 2001 23:36 schreef JumpStart het volgende:
...
Oh, en geen PIIIEB he ? ŽBŽ versie is FSB 133, en dat betekent op een P2B dat je AGP poort op 88 MHz loopt, en dat vindt Žie niet fijn.
...
Nope, not true

Mijn P2B rev 1.02 heeft al een 4/1 divider voor 133 mhz fsb, dus das nie waar.

(zie boekje, daar staat fsb 133mhz|pci 33.3mhz)

• EXX
  • Laatst online: 22-08 21:53

EXX

EXtended eXchange

Op maandag 05 november 2001 13:38 schreef DaManiac het volgende:

[..]

Nope, not true

Mijn P2B rev 1.02 heeft al een 4/1 divider voor 133 mhz fsb, dus das nie waar.

(zie boekje, daar staat fsb 133mhz|pci 33.3mhz)
Voor de PCI wel ja, daar is een 1/4 divider, maar de 1/2 divider voor de AGP ontbreekt; die blijft 2/3 en dus loopt de AGP dan op 87 MHz.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Je PCI klok loopt dan wel goed, maar je AGP-bus draait op 88 Mhz. Omdat je AGP divider nog steeds 2/3 is.

Verwijderd

dit heb ik allemaal gehoord, ik heb een P2B-F met 466 MHz, ik heb ASUSTek ge-emaild met vragen, daaruit kreeg ik uiteindelijk het volgende resultaat:

"If your board has Hard Ware Monitor, then it can only support to Celeron 533(FSB66) and PIII 600(FSB100,
SECC2, 512K L2 Cache) at most. If it hasn't HardWare Monitor, it can support to Celeron 800MHz(FSB100)
and PIII 1GHz(FSB100) with BIOS Version1011."

Je raadt het al, ik had een mobo MET hardware monitor (da's dat je het voltage en de temperatuur in je BIOS kunt lezen).

Nu heb ik niet zoveel geld dat ik de kans wil lopen een CPU te kopen die ik niet kan gebruiken, noch om een hele nieuwe kast en mobo/cpu aan te schaffen ;(

Als iemand nog succes heeft met hogere MHz op eenzelfde bord, dan zou ik dat heeeeel graag horen: dmaestr0@gmx.net (aangezien ik dit forum niet elke dag bekijk)

Verwijderd

ugh, het email van AsusTek: tsd@asus.com.tw ... ik kreeg elke keer binnen een dag antwoord (ze zitten in Taiwan, dus na 1 nachtje slapen, lijkt sinterklaas wel :)
Pagina: 1