Toon posts:

Radeon refresh rate

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
vorige week kocht ik me de all-in-wonder radeon. Na een nogal lastige installatie en een update van DirectX naar versie 8 kreeg ik toch alles fatsoenlijk aan de praat. Alhoewel fatsoenlijk...
Het lukt me maar niet om refresh-rates in te stellen hoger dan 75 Hz. Dat is het maximum dat ik kan kiezen. Nu zit ik voorlopig wel nog met een 14" scherm (Sampo AlphaScan 411). Zou dit de oorzaak kunnen zijn? Nochtans lukte het met een schramele S3 Virge wél om bijv. 85 Hz in te stellen.
Dan nog iets. In sommige games vliegt mijn pc gewoon terug naar windows. Maar blijkbaar alleen maar als ik het op 32-bit kleuren instel. Dat is zo bij Max Payne en NFS Porsche maar dan weer niet bij Colin MCRae 2. Maar ik kan zelfs de Radeon Demo niet runnen. Helemaal op het einde van het inladen vliegt die er weer uit. Waaraan kan dit liggen?
Ik heb de meest recente drivers geïnstalleerd (v4.13.7189) en daarmee bleek m'n radeon bijna eens zo snel in 3DMark 2000.
M'n PC is een Celeron 366 geklokt op 525MHz (95 x 5.5 (op 100MHz loopt hij niet stabiel)). Mijn mobo een Soyo 6BA+IV (BX-chipset) en 320MB SD-Ram.
Iemand die mij kan helpen?

• Liggie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2022
ik heb er ook last van in win2k Ik kom niet hoger dan 75 Hz maar dan met een Radeon 8500 en een Eizo 19".

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Op je 1e vraag moet ik je ook het antwoord schuldig blijven.
Over je 2e vraag: klok je cpu eens terug; het kan best zijn dat je radeon over z'n nek gaat door de hoge AGP-clock.

Verwijderd

Voor Win98/ME kun je het volgende tooltje gebruiken: http://hem.spray.se/doxx/ .

Voor Win 2K dit:
You can force OpenGL refreshrates by directly manipulating the registry entry,
that describes the min and max frequencies of your currently installed monitor.
Usually you can find the key in
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet0001\Control\Class\{4D36E96E-E325-11CE-BFC1-
08002BE10318}\0000\MODES\1600,1200]
(ControlSet0001 *could be* ControlSet0002 ... 000x, so look for the key
beginning with "Mode1"
The key is stored in the following format:
Mode1"="(min.vHz-max.vHz,min.hHz-max.hHz,polarity,polarity
Mostly you will find the key as
Mode1"="30.0-96.0,48.0-160.0,+,+
as this is a typically 19" monitor
Now you can chance the "48.0" to a higher value, like 75.0 or 85.0. After
reboot, the OpenGL-Game will default to the changed value as the refreshrate.
CAUTION: Be carefull. Read the specs of your monitor and your GraCa. False
values can destroy monitor and damage the W2K installation irreparably
suc6

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 21:20
www.entechtaiwan.com

powerstrip! oplossing voor vele monitor/video issues

Verwijderd

Topicstarter
Wat die 32-bit kleuren betreft: dat probleem is opgelost door bij de Direct3D instellingen te kiezen voor 16;24;32 bij Z-bufferbitdiepten. Nu draaien Max Payne en NFS Porsche wel normaal. Deze info vond ik op de ATI-site. De Demo werkt nog steeds niet maar daar zijn er blijkbaar nog een hele hoop die hetzelfde probleem hebben. Ik heb echt vanalles geprobeert (swap-file groter, verplaatsen, windows laten beheren, ...) maar niks wou helpen. Dan maar zonder demo.
Alleen nu die verdomde refresh-rates nog...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips!
met PowerStrip krijg ik 'm blijkbaar wel op 85 Hz.
Pagina: 1