Toon posts:

Problemen bij opstarten van pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Experts ;)

Ik heb een groot probleem met mijn pc wat sporadisch voorkomt. Wanneer ik de pc opstart kan ik 2 problemen krijgen:

1. Ik krijg geen beeld, hoor mijn drives wel starten. Alle lampjes blijven branden.

2. Zie beeld, geheugen wordt geteld, krijg dan Award Info te zien en zodra dan mijn drive check komt voor mijn hdd's en cdr's loopt de pc vast met weer die brandende lampjes.

Wanneer ik in beide gevallen de pc hard reset start die 9 van de 10 keer wel weer op :?

Ik zit zelf ook in de IT, maar ik weet echt niet wat dit zou kunnen zijn. Ter info: Configuratie van mijn pc:

Celeron 600 Mhz
448 Mb RAM
1x 6,4 GB HDD
1x 17,2 GB HDD
52 speed Cdrom
12 speed brander
Creative RivaTNT2 64

Ik weet, het is geen megasyteem...die komt binnenkort wel :)

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Alvast bedankt!

Greetz

Verwijderd

Ik denk dat het de videokaart is want ik heb dezelfde kaart ook van Creative. Ik ben er niet al tevreden over. Ja als hij het doet is ie goed maar hij wil nog wel eens verkeerd erkent worden. Als een TNT2 Vanta.

En het is misschien handig als je ook het OS bekend maakt. Dat scheelt veel en de versie driver.

Als ik naar optie 1 kijk lijkt het iets op een probleem van een losse proc of een beetje brak geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai nu XP, maar ik kan me herinneren dat ik het ook een keertje onder 2000 had.

Als driver gebruik ik de laatste nvidia drivers voor xp.

Voor de goede orde, hij loopt vast VOORDAT er een OS wordt geladen. Zeg maar bij de systeemcheck aan het begin.

Ter info, ik heb een chaintech mobo (type ff kwijt) met 4 dimms, waarvan 3 van 64 MB 100Mhz en 1 van 256 MB 133Mhz.

Thnkx iig voor je reactie :)

----------
Vanochtend had ik beide problemen zelfs. Eerst geen beeld en na reset bleef tie met beeld hangen. Na nog een keer gereset te hebben liep tie verder.

Verwijderd

Topicstarter
Vanochtend moest ik 5x resetten voordat hij doorging :'(

Wat mij opvalt is dat mijn probleem telkens voorkomt als mijn pc een tijdje heeft uitgestaan, zou het misschien aan de batterij liggen?

Thnkx

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 10:17
Wat heeft dit met het type OS te maken? dit lijkt mij inderdaad een puur hardware probleem en geen sw probleem aangezien ie niet eens doorstart?!

Anyway.. Ik had een dergelijk probleem 2 weken geleden ook... heb alle kaarten eruit gehaald, stof geblazen, nachtje laten staan en de volgende dag deed ie het weer en uptime is inmiddels al bijna 2 weken zonder enig probleem... pc's zijn vaag soms he :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem onlangs naar aanleiding van die problemen ook uit elkaar gehaald. Probleem bestaat echter nog steeds...het lijkt af en toe of het steeds erger wordt :'(

Maar goed, denk dat ik een dezer dagen wel weer ga klooien ermee :)

Thnkx iig :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een biosupdate uitgevoerd, dit mocht niet baten. Nog steeds hetzelfde probleem :'(

Verwijderd

Het kan zijn dat je voeding niet helemaal lekker is.

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb even mijn pc uit elkaar gehaald...heb toen alles behalve de videokaart eruit gehaald, wat denk je...loopt nog steeds vast...heb voor de gein alles terug gezet en al mijn geheugen m.u.v. mijn 256 eruit gehaald (dus 3x 64 mb eruit) en wat denk je, hij draait als een tierelier :) . Btw het lijkt of mijn pc ook sneller gaat :? Ik denk dat ik mijn vader even ga blij maken met een upgrade ;)

Bedankt allemaal voor jullie reacties :)
Pagina: 1