Toon posts:

Tiger MP + Athlon XP 1600+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Tiger mp en twee athlon XP 1600+'s
maar nu geeft mijn computer bij het booten aan dat er 2 cpu's van 1200 MHZ in zitten terwijl het 1400 moet zijn.
En als ik mijn comp op 266MHz probeer te zetten boot hij niet eens meer. |:(
Heeft iemand hier een antwoord op?

Ik weet dat het wel kan ik heb gelezen dat meerdere mensen een Tiger MP hebben met Athlon XP 1600+

Verwijderd

Moet je niet 2x Athlon MP 1600+ hebben voor je Tyan Tiger MP mobo :?

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-07 18:17

Andy

rm -r

Je moet je bios flashen naar de laatste versie voor XP-ondersteuning

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2x Athlon XP 1600+ en ook al mijn bios geflasht

Verwijderd

http://forums.2cpu.com/forumdisplay.php?s=&forumid=13

Misschien staat hier wat info ?

Ik kan je nu niet helpen omdat ik het bord nog niet heb. Ik hoop hem zeer spoedig binnen te krijgen.

O ja, voordat ik het vergeet, ik heb nu een Asus A7m266 en met de nieuwste BIOS met XP ondersteunin had ik een soortgelijk probleem met een gewone 1.4GHz Athlon, kon allen nog maar op 1200MHz de PC opstarten. Oplossing : s2k slew rate moet op 1 staan (een optie in de BIOS).

Verwijderd

Topicstarter
s2k slew rate is helaas nergens in mijn bios te vinden

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24
Herkent 'ie één XP wel goed? (dus als je er slechts één op prikt)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

heb ook wel interesse in zo'n MP boardje, moet het wel werken natuurlijk :p

Verwijderd

Topicstarter
bij 1 processor hetzelfde resultaat :'(

• Abbadon
Op zondag 04 november 2001 23:30 schreef Hidden-Agenda het volgende:
bij 1 processor hetzelfde resultaat :'(
Hmm, dan ligt 't niet aan de ontbrekende officiële SMP ondersteuning zou ik denken. Ik snap alleen niet hoe 'ie op 1200MHz komt (want de 1600+ heeft een multiplier van 10.5) Heb er ook nog geen ervaring mee (mijn TigerMP komt morgen pas binnen)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 23:36 schreef abbadon het volgende:

[..]

Hmm, dan ligt 't niet aan de ontbrekende officiële SMP ondersteuning zou ik denken. Ik snap alleen niet hoe 'ie op 1200MHz komt (want de 1600+ heeft een multiplier van 10.5) Heb er ook nog geen ervaring mee (mijn TigerMP komt morgen pas binnen)
En wat voor processors ga je er op zetten?

• Abbadon
Op zondag 04 november 2001 23:39 schreef Hidden-Agenda het volgende:

[..]

En wat voor processors ga je er op zetten?
Ook XP's (1700+ denk ik), moet ze alleen nog bestellen/kopen en bepalen wat voor coolers ik ga gebruiken. Ik durf het wel aan.

Verwijderd

Even terzijde: Het meest jammer aan die Tyan Tiger mobo's is dat er geen gaten om de sockets heen zitten, wat betekent dat de Alpha PAL8045 CPU cooler er niet op gemonteerd kan worden.

Verwijderd

Topicstarter
Nog iemand een suggestie? :?

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
Zeker weten dat het athlon XP 1600+jes zijn ?

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Dat zou ik eerst ook maar eens goed en grondig checken
of het idd echte xp's zijn...
De Tiger doet aan autodetect, en die heeft er niet veel naast gezeten naar mijn idee
Je bent de eerste volgens mij,

• Abbadon
Je hebt dus nog niet de allernieuwste BIOS (want die geeft de XP/PR waarde aan, en geen MHz). Misschien kan een BIOS uprade (1.03) wel helpen?

• FlipFlap
  • Laatst online: 07-08 22:09

FlipFlap

Tweakeroid sinds 28_01_2001

Ik wil morgen op de HCC dagen een Tiger scoren. Wat ik echter niet uit de manual van www.tyan.com kan halen is of je de multiplier ook via de bios kunt instellen. Ergo, kun je unlockte XP's erop prikken?

ff niets

• Abbadon
Op donderdag 22 november 2001 21:06 schreef FlipFlap het volgende:
Ik wil morgen op de HCC dagen een Tiger scoren. Wat ik echter niet uit de manual van www.tyan.com kan halen is of je de multiplier ook via de bios kunt instellen. Ergo, kun je unlockte XP's erop prikken?
Nope, geen mogelijkheid in de BIOS hiertoe. Er valt bijzonder weinig in het BIOS in te stellen overigens. Heb m'n toevlucht moeten zoeken tot allerlei tooltjes; m'n Crucial 2,5-3-3's heb ik met WPCREDIT op 2.5-2-2 draaien, en de FSB met CPUFSB verhoogd.
De TigerMP zal de default multiplier herkennen en instellen. De enige manier is de XP/MP 'hard-coden' of een GoldenSocket gebuiken om de multiplier aan te passen.

• FlipFlap
  • Laatst online: 07-08 22:09

FlipFlap

Tweakeroid sinds 28_01_2001

grrrr ;(

Dat was de reden waarom inmiddels al bijna een jaar zat te wachten op een alternatief voor de Tyan.

ff niets

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

het niet willen opstarten van mijn Tiger MP met ook 2x 1600+ lag bij mij aan het geheugen, ik heb er nu crucial pc2100 reg. inzitten en de jumpers gewoon op 266 ingesteld, processors worden als 1400 herkend en loopt als een sneltrein:)

dus in jouw geval zou ik a: processors ff op een ander
mobo'tje testen
b: ook eens ander geheugen proberen

succes

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Er komen binnenkort dual amd mobo's van andere fabrikanten dan Tyan. Die zullen wel leuke opties hebben. Daarom wacht ik even op DIE moederboards. Tyans zijn bijna niet in te tweaken.

• Abbadon
Op donderdag 22 november 2001 22:35 schreef Frankie02 het volgende:
Er komen binnenkort dual amd mobo's van andere fabrikanten dan Tyan. Die zullen wel leuke opties hebben. Daarom wacht ik even op DIE moederboards. Tyans zijn bijna niet in te tweaken.
Tweakers worden steeds luier met al die standaard tweak toeter & bellen ;) Tweaken gaat ook niet om het absoluut snelste, maar om het maximale uit je spul te halen.

Pagina: 1