Freesco vliegt er vaak uit...

Pagina: 1
Acties:

• Rush
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-04-2024

Rush

joris is

Topicstarter
Ik heb problemen met mijn router [486 - Freesco - 10/100mbit hub].
Het ding loopt sinds september dit jaar fatsoendelijk. Er zitten 5 pc's op aan gesloten. Echt nooit problemen ermee of dat ik moet herstarten. Tot voorkort, sinds een paar dagen ligt internet er om de haverklap uit. Ik kan dan nog wel pingen-ircen-msnen-icqen, maar webpagina's bekijken gaat niet. Ik ben al zo slim geweest om es te proberen met ip's te surfen, dns ermisschien uit, maar nee hoor dat werkte ook niet. Ook mijn datatransfers[fxp,download,upload] stoppen abrubt. Het enige wat er dan nog voor me op zit is om via die mooie pagina van freesco de router te herstarten. Na de herstart doet alles het weer perfect. En na een tijdje [soms enkele uren soms dagen] gebeurt weer hetzelfde.

Hoe kan dit? Wat kan ik hier tegen doen? De search deed et niet dus vraag ik het zo maar ff. (Ik sluit maar niet af met bvd Joris want dat willen ze niet meer d8 ik ;))

tremble and despair for i am power!

Verwijderd

September...... toen kreeg ik ook problemen met Chello en met mijn linux en freesco server. dat kwam door de migratie dieChello uitvoerde. Het MAC-adres moet geregistreerd staan sinds dien. Voor die tijd kon ik er alles in stoppen.
Mijn verbinding is weer stabiel/Ok geworden nadat ik de gateway van Chello ingevuld had. Helaas kon ik die alleen te pakken krijgen via een win-installatie met winipcfg.
Dat je (nog) andere problemen hebt kan ik op basis van jou info niet uitsluiten.....

Verwijderd

Misschien dat je ISP iets heeft veranderd:
Mogelijk dat de DHCP server van je ISP regelmatig kijkt of het uitgegeven IP nog actief is. Freesco blokkeert dit verkeer, en je IP adres vervalt.
Oplossing: Aan je ISP het IP adres van de DHCP server vragen, en dat IP toegang verlenen.
Voor meer details ff kijken op de forums van freeso.org

SUC6

Ronald (UP Time Freesco server nu 3 maanden)

• Liggie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2022
Heb je in je wachtwoord van Chello toevallig een uitroepteken aan het begin staan? Zo ja dan moet je die even weghalen bij het inloggen. Dat is het gevolg van de migraties die chello in hun gebieden hebben uitgevoerd. Bij je email moet je het uitroepteken wel laten staan.

• Rush

Rush

joris is

Topicstarter
Ik heb @home, maar bedankt voor de info!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 12:51

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik moet eerder denken aan de DNS server van @home... probeer gewoon es met een ander dnsserver... die van chello bijvoorbeeld... moet gewoon lukken ..

Primary: 212.142.28.130 of .66

Succes!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Rush

Rush

joris is

Topicstarter
Ik zie deze errors in de systemlog staan steeds als ik niet kan connecten:
Nov 6 17:04:15 - named[182]: sysquery: findns error (2) on dns2.eds.de?
Nov 6 17:04:15 - named[182]: sysquery: findns error (2) on dns4.eds.de?
Nov 6 17:04:15 - named[182]: sysquery: findns error (2) on dns5.eds.de?
Nov 6 17:04:15 - named[182]: sysquery: findns error (2) on dns2.eds.de?
Nov 6 17:04:15 - named[182]: sysquery: findns error (2) on dns4.eds.de?
Nov 6 17:04:15 - named[182]: sysquery: findns error (2) on dns5.eds.de?
Even later zie ik deze melding als ik er niet op kan komen
Nov 6 17:04:37 - named[182]: sysquery: findns error (2) on UDNS2.ULTRADNS.NET?
Nov 6 17:04:37 - named[182]: sysquery: findns error (2) on UDNS2.ULTRADNS.NET?
Nov 6 17:05:00 - named[182]: sysquery: findns error (2) on ifi.uio.no?
Zo gaat het de hele tijd door alleen met andere urls [UDNS2.ULTRADNS.NET].
Iemand al een idee?

Verwijderd

via google-group vind je dan:
http://groups.google.com/groups?q=sysquery%3A+findns+error+%282%29+on+dns&hl=nl&btnG=Google+zoeken

http://www.google.com/search?hl=nl&q=sysquery%3A+findns+error+%282%29+on+dns&lr=

Zoek eens op deze manier? Je kiunt je zoekopdracht eventueel nog aanpassen, die van google-group is te smal.

Na effe zoeken:
Maar........het stond gewoon op de Freesco site...

http://www.freesco.com/knowledge/beta/stories.php?topic=15

Niet zo bemoedigend dit antwoord... anders zet je zelf er een aanvullende vraag bij!
succes.
Pagina: 1