Toon posts:

regelmatig 'strepen' door beeld na inbouwen 2e hd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet zeker of dit het goede forum is, sorry als dat dus niet het geval blijkt te zijn.

Sinds ik een tweede harde schijf in m'n pc heb ingebouwd krijg ik regelmatig heel kort strepen (1 pixel hoog en soms zo breed als het beeldscherm is) in beeld. Het vreemde is dat het meestal gebeurd als ik een film afspeel of wanneer er grote activiteit is van 1 van de harde schijven. Hoe kan dit? Dacht eerst aan een driverprobleem (heb net WinMe met de nieuwste detonater drivers schoon geinstalleerd), maar het installeren van de oude detonator-driver (die altijd probleemloos werkte) verhelpt het niet. Trekt m'n voeding die tweede hd niet??

systeem:
FIC SD-11 mobo
Athlon 600mhz
maxtor 15gb (pri master), samsung 40gb (pri slave)
sony cdwriter (sec master), aopen 32x (sec slave)
Viper 770 Ultra
250 watt voeding

Verwijderd

Tja, dat van de voeding zou kunnen. Ik neem aan dat dit een slot-A Athlon is en die zuipen stroom. Een beetje goedkope 250 watt voeding is dan met 1 hardeschijf nog net te doen. Maar met een hardeschijf er bij gaat het misschien net mis.

Koop gewoon een 300 watt voeding, bij de meeste winkels kun je de voeding zo (binnen 8 dagen) terugbrengen als het niet de oplossing is.

Verder zijn vooral drivers van het moederbord erg belangrijk. Zijn die geinstalleerd ?