intake of outtake

Pagina: 1
Acties:

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:25
Ik heb een vraagje.

Nou heb ik een ectra casefan in de zijkant van mijn kast zitten terhoogt van mijn processor ongeveer. [ ik heb een midi tower]

Nou vind ik dat mijn proc nogal heet wordt en wil ik er een nog een extra bij zetten maar dan in de bovenkant van mij kast boven mijn processor maar moet ik die dan inttake of outtake maken of moet ik er dan nog mer fans bij zetten??

Graag jullie advies

Mzzl

Galaxis

PS: Ik ga zo slapen dus als ik niet meer reageer dan weet je hoe dat komt. :)

Verwijderd

Als je een fan bovenin je kast gaat zetten, dan altijd als outtake fan installeren, want warme lucht stijgt op :) en het word dan ook meteen weggevoerd.

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 10:53
Die aan de bovenkant outtake die aan de zijkant intake.

Nogal logisch want warme lucht stijgt op (8>

• Galaxis
gaat dat dan veel schelen in temp ??
En zal ik er eventueel nog een paar fannetjes bij proppen??

of is een intake in de zijkant en outtak aan de bovenkant genoeg?

Verwijderd

Natuurlijk gaat het schelen in temps, maar vergeet niet dat elke fan die je erbij doet ook meer lawaai betekent *D

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 10:53
Ja, een outtake aan de bovenkant van je kast gaat veel schelen...
Bij mij een daling van meer dan 10 graden!

Als je de ruimte hebt en je niet stoort aan de herrie moet je er gewoon nog één 12 cm fan vooraan in je kast plaatsen bijvoorbeeld.

Als je een baybus bouwt kan je de fans en daarmee de temperatuur en/of de herrie regelen.

Meten is weten dus steeds als je een fan hebt geplaatst kijk je hoeveel de temperatuur is gedaald, zowel idle als stressed!

Succes :)

• Galaxis
ok, ik ga een deze dagen aan de slag.

ohw ja

een 120 mm aan de vorkant??

Dan moet ik in de front mijn kast gaan zagen dat gaat niet lukken denk.

edit/

Herrie speelt geen rol. :)

• Galaxis
schop

ikke geen geduld hebbe

Verwijderd

Wat wil je nog meer weten :? Ik zie geen vraag meer staan ;)

Nit zo snel schoppen, want dan lijk je zo opdringerig :)

• Galaxis
zal ik nog meer fans er bij plaatsen of word dat dan overbodig???

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 22:47 schreef Galaxis het volgende:
zal ik nog meer fans er bij plaatsen of word dat dan overbodig???
Ik zou eerst gewoon proberen 1 outtake fan erbij te plaatsen achter in je kast en dan weer verder kijken. Ik zie dat je een Duron hebt en die stoten niet veel warmte af en ik kan het weten dus 1 fan lijkt me in jouw geval voldoende.

Verwijderd

Meestal is 1x intake (voorkant) en 1x outtake (achterkant) wel voldoende, maar als je iets meer airflow wilt hebben kan je inderdaad extra fans plaatsen (bovenin->outtake, zijkant->intake). Nog meer fans lijkt me overbodig 8-) tenzij je temps nog steeds te hoog liggen natuurlijk.

• Galaxis
hehe ik heb hem er bij gezet in de bovenkant als outtake en het werkt echt lekker zo`n 8 graden cooler bij sressed

• DDan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 15:37

DDan

Team Leader of Team Gäöl

btw hou er wel een beetje rekening mee dat intake en outtake ongeveer gelijk moet zijn (cfm's)

Limburgs hoop in bange dagen: Team Gäöl @ Rosetta@Home

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 09:27
Is de CFM eigenlijk te meten ?
Want ik heb een 100mm Überfan in de voorkant als intake en 3x 80mm aan de bovenkant als outtake.

Beide staat nix op van de CFM, zijn ook noname fannetjes en die 100mm komt uit me badkamer >:)
Dus daar ken ik de CFM ook niet van ... :?

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Pagina: 1