netwerk met chello internet samen met achterburen

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• thomasdebans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:50
ik wil graag met mijn achterbuurjongen een chello internet verbinding delen zonder dat ik de heletijd een server pc aan moet hebben staan.

kan ik dan een hub gebruiken en daar in de poort voor de server de chello internet verbinding doen op de andere zijn pc en mijn pc's.

en kan de utp kabel zo'n lange aftand overbruggen of moet er dan iets van een versterker tussen.

gr thomas

• dop
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:18

dop

Windows needs to reboot now

dit kan NIET met een hub

je zult toch echt iets van een routertje of gateway moeten gebruiken

de utb heeft weinig data verlies dus denk niet dat je hem zo lang maakt dat dit een probleem word

dop

EPC Debian Gnu Linux

• gewse-hco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-06 14:22
hiervoor moet je gewoon een hardware matige router aanschaffen.

ze verkopen die adsl/cable routers voor iets van 450 piek.
hier zitten dan meestal ook gelijk 4 netwerk aansluitingen op.

samen de kosten delen... en gelijk een firewall, leuke stats etc.

daarnaast... utp mag maar 105 meter zijn ofzo.. maar als het je buren zijn, lijkt het mij niet dat je daar overheen komt. (of je moet toevallig op het platteland wonen :) )

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Op zondag 04 november 2001 22:11 schreef gewse-hco het volgende:
hiervoor moet je gewoon een hardware matige router aanschaffen.

ze verkopen die adsl/cable routers voor iets van 450 piek.
hier zitten dan meestal ook gelijk 4 netwerk aansluitingen op.

samen de kosten delen... en gelijk een firewall, leuke stats etc.

daarnaast... utp mag maar 105 meter zijn ofzo.. maar als het je buren zijn, lijkt het mij niet dat je daar overheen komt. (of je moet toevallig op het platteland wonen :) )
Dan was mijn router(Vigor 2200E) goedkoper(fl.390)! Maar je hebt dus een router nodig, of een ouwe 386/486 met FreeSCO.

Meerdere PC's én een internetaansluiting op één hub is alleen mogelijk als je meerdere IP-adressen van je provider krijgt. En dat is bij Chello niet het geval.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• thomasdebans
het liefst heb ik geen pc aan staan

en het moet zo goedkoop mogelijk

anders wil mijn vader het niet en zijn vader het niet

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 12:49
Edimax Broadband router voor 369.00 bij MyCom Hubje ingebouwd. Indien je nog geen netwerkkaarten hebt: die hebben ze daar ook voor 20,- per stuk....

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:30
Ik weet niet welk modem je hebt van chello, als je een com21 hebt heb je nix te vrezen maar als je een nieuwe hebt Tereyon (:?) dan kan je het beste een router kopen die een mac adres kan simuleren

Linksys kan dat bijvoorbeeld, dit is nodig omdat chello het IP adres coppelt aan het mac adres, met een linksys kan je dit mac adres faken zodat chello denkt van hey dat is gewoon die netwerk kaart. Anders moet je bellen met chello en zeggen van me netwerkkaart doet het niet meer dus ik heb een andere gekocht willen jullie even me ip aan het volgende mac adres koppelen

+ dat die linksys een leuk webbased routertje is :)

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

Verwijderd

Zie ook de reclame van Maarten en Rijk ...

"wacht even, de buurman wil ook effe belen, systeem he ?"

• thomasdebans
bedankt allemaal maar is er echt nix goedkopers

Verwijderd

Een eigen internetverbinding?

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Op maandag 05 november 2001 22:10 schreef thomasbansberg het volgende:
bedankt allemaal maar is er echt nix goedkopers
Behalve bovenstaande oplossingen? Denk het niet...

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op maandag 05 november 2001 22:38 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Behalve bovenstaande oplossingen? Denk het niet...
Je kunt ook samen met de buren verhuisen naar een @home gebied, heb je voor hetzelfde geld 2 ip's :+ (89,- + 10,- voor extra IP)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Op maandag 05 november 2001 22:41 schreef Janoz het volgende:

[..]

Je kunt ook samen met de buren verhuisen naar een @home gebied, heb je voor hetzelfde geld 2 ip's :+ (89,- + 10,- voor extra IP)
Wij gaan straks in Groningen met z'n 3en een kabelverbinding delen. Als ik nou bij @Home 2 extra IPs neem, kan ik ze alle 3 dan zo in de hub pluggen? Want dat scheelt een server plus een hoop gezeik namelijk...

Geef mij maar een Warsteiner.

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:33
Ja, als je extra IP's neemt heb je alleen maar een hub nodig. Lekker simpel dus.

• thomasdebans
jaaa jongens allemaal heel leuk en aardig die onderste post's maar ik woon in gelderland in de gem beuningen en gaan echt niet ver huizen en al helemaal niet met de achterbuuren samen :?

en voor de dudelijkheid ik heb de internet verbinding nog niet |:( dus ik kan nix testen :'(

gr thomas

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:12

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

(Ohh, foei jongens dit mag niet, kabel inet delen. Dat is illegaal :9 :9 :9 :9 )

Maar ik denk dat het niet gaat lukken met een Terayon modem. Dus vraag wel ff duidelijk aan de leverencier of je die router mag ruilen als hij niet geschikt is, 400 piek is niet niks.

Goedkopere oplossing? Ik denk dat je het absoluut niet goedkoper kan krijgen. Ik heb een servertje 24H draaien en dat kost al 180 piek/jaar aan stroom. Laat staan de kosten voor de koelertjes.

/dev/null

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Klopt....je moet hoe dan ook je traffic routeren....of je dit nu op een pc of op een router doet......t zal moeten gebeuren......Dan kun je t beste een routertje aanschaffen....die heeft zichzelf in 2 jaar terug verdiend en trekt nauwelijks stroom....(als je gewoon ADSL had aangevraagd was je van dit probleem af....dan krijg je namelijk een router erbij :9 (ok, je moet effe je modempie tweaken...maar ja...t kan dus wel.....lukt je niet met kabel :( )en dat is wel zo makkelijk dacht ik zo
suc6 ermee....

iRacing Profiel

Pagina: 1