Toon posts:

Viper2 Versus Geforce2MX200 PCI ???

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo luitjes,

ik heb mijn pa's videokaart getest op visiontek.
hij komt niet goed uit de test: de PCI-versie van een geforce2mx200 is zelfs 51% sneller?????
Klopt dit wel??
daimond viper2 in een athlon550 met 256MB ram.

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
die viperII is met een beetje tweaken/overclocken/drivers net iets trager dan een goed getweakte en overgeclockte GF2mx

en dat heb ik uit eigen hand

en geeft betere 2d en 3d beeldkwaliteit.

alleen drivers zijn problematisch

de gf2mx200 is VEEEEL trager, dont worry

Verwijderd

Topicstarter
heb jij ook een viper2?

Verwijderd

Topicstarter
willen een paar viper2 owners deze test doen? :
http://www.visiontek.com/product3.shtml
en de resultaten testen met de MX200 PCI?

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Viper 2 moet je gewoon weggooien (of verkopen als je iemand zo gek krijgt).

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• Remenic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:06
vekopen? Aan je meest gehaatte vijand geven. Zal ie leuk vinden.

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
'K heb ook een viper 2, maar de test nog niet gedaan. Zal thuis eens proberen. De Viper 2 schijnt inderdaad ongeveer gelijk te zijn aan de GF2MX.

De standaard drivers van Diamond/S3 zijn inderdaad niet best. Gebruik daarom de snel lopende en kwalitatief goede getweakte drivers van JGC. Die zal hier zo ook wel opduiken. 2D/3D beeldkwaliteit van de viper 2 is beter dan de Geforce. OpenGL in games is goed, D3D weer minder.
Als je van overklokken houdt schroef je een klein fannetje op de heatsink en tweaken maar met S3tweak.

Tot nu toe draaien bij mij alle games prima onder de Viper 2 in 1024x768x32 op max instellingen; Max Payne, B&W, NHL2002, BG2 enz. enz. :) Oh, en voor Quake 3 en UT is dit gewoon DE kaart.

Zeker nog niet weggooien als je niet van plan bent over te gaan op Windows XP. En al die lui die je dit wel aanbevelen hebben de negatieve kanten van de kaart denk ik alleen maar via-via gehoord.

Verwijderd

Ik heb een VIPERII, toen 600 piek, en ik meen het mijn slechtste koop ooit.

D3D oondersteunt hij echt slecht. Bij spellen dei S3Metal driver gebruiken (zoals Unreal) Loopt het redelijk flot, maar beeldkwaliteit is ver onder dat van een GF2MX.

OpenGL, doet die goed.

TV Out is goed.

2D beeldkwaliteit ruim voldoende.

Overclockopties slecht, wordt erg snel te heet, en hij kan slecht tegen een hoge AGP bus snelheid.

Ik heb alle drivers en getweakte drivers geprobeert die ik kon vinden, maar snelheid in D3D blijft om te huilen.

Ook de Hardware T&L moet je niet eens aanzetten, die is zo ontzettend traag dat het trager gaat lopen dan met Software T&L :(

Geen aanrader deze kaart... zonde van je centen, kijk voor een GF2ti200 kosten geen krent meer

Verwijderd

test 100%/282%

• _JGC_
  • Laatst online: 18:33
Metal ziet er veel beter uit dan op welke kaart dan ook. 32bpp en hardware S3TC zonder dat je kaart er slomer op wordt :)

Helaas was Unreal nog wat buggy met de Metal support, maar UT rox echt met Metal (ik zal het missen met de Kyro2, al hoewel die dichtbij komt)

Ik draai nu Win XP, heb die viper2 er weer uitgehaald.

Verwijderd

Hmz als jij dat ROX vind... heb je zeker nooit een lekker getweakte GF2 kaart gezien... ziet er dus echt wel veel beter uit...

Ik heb net ff voor de grap op mijn INtel PIII 515 Met ViperII kaart met laatste getweakte JGC drivers, Vsync off, kaart overgeclocked... en weet je wat voor de 3dmark 2001 score ik haalde.. WOW 455 punten |:( Wat een kut kaart...

Ik had zelf is nog eerder lopen expirementeren maar hoger dan 750 ben ik nooit gekomen met deze kaart.

De viPEr II heeft veel last van corupte textures en dat is een feit, zowel in D3D als in S3Metal....

het is echt een bagger kaart en meer kan ik er niet over zeggen, gelukkig heb ik in mijn andere computer een GF2Pro ziet er beter uit, en betere ondersteuning.

ok in 2D vind ik de ViperII beter beeld geven... maar hij is daar ook nog steeds veel trager in.

• Bar_en_boos
  • Niet online
Hmmm, hiero een "classic" :P Athlon-600 en een niet-overgeklokte viper 2 met JGC's 3.20 drivers. Score 3DMark2001: 1050. Niet extreem slecht dacht ik zo.

Ik wel wel eens even weten hoe de GF2MX in combinatie met een 600 Mhz CPU presteert.

• Ozzi
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:29

Ozzi

??

test doet et niet bij mij :(
Unexpected Error
The event has been logged. Please try deleting all cookies and restarting your browser. Try again in a moment, and if the problem persists, please contact pasupport@madonion.com. We are sorry for the inconvenience.

» Close Window

geen

• Ozzi
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:29

Ozzi

??

nu doet ie het wel :)
3D Performance Comparison
Here is a line-by-line comparison of your system's performance with your current graphics card and Xtasy 5564 AGP.

--------------------------------------------------------------------------------

Your Current
Graphics Card 100%

(100% assumes current card is performing at 100% of its capability)

--------------------------------------------------------------------------------

Xtasy 5564 AGP
Product Information
Where to buy 207%

Your Current System Info
This graphics card is compatible with your current PC.

CPU: AMD Athlon(tm) Processor 599 MHz
Graphics Chipset: S3 Savage2000
Memory: 320 MB

geen

Verwijderd

MAW ViperII zuigt :r

• _JGC_
Op maandag 05 november 2001 14:06 schreef -KOD- het volgende:
Hmz als jij dat ROX vind... heb je zeker nooit een lekker getweakte GF2 kaart gezien... ziet er dus echt wel veel beter uit...

Ik heb net ff voor de grap op mijn INtel PIII 515 Met ViperII kaart met laatste getweakte JGC drivers, Vsync off, kaart overgeclocked... en weet je wat voor de 3dmark 2001 score ik haalde.. WOW 455 punten |:( Wat een kut kaart...

Ik had zelf is nog eerder lopen expirementeren maar hoger dan 750 ben ik nooit gekomen met deze kaart.

De viPEr II heeft veel last van corupte textures en dat is een feit, zowel in D3D als in S3Metal....

het is echt een bagger kaart en meer kan ik er niet over zeggen, gelukkig heb ik in mijn andere computer een GF2Pro ziet er beter uit, en betere ondersteuning.

ok in 2D vind ik de ViperII beter beeld geven... maar hij is daar ook nog steeds veel trager in.
Kijk eens wat ik vet gedrukt heb?
VSync uit op een Viper2 heeft geen zin, hij rendert sowieso meer dan je refreshrate.
En dan nog Metal: Hoe heb je dat getest met VSync uit? Wat je bestuurde kwam wel overeen met wat je op je scherm zag? Ja, je zat stil, terwijl het scherm ook stilstond |:(

Verwijderd

LOL joh naja is gewoon BULL Vsynco moet uit voor hoogste Performance, en ViperII heeft met meerdere games problemen met het renderen van Shadows, kleuren die als regenbogen over textures heenliggen, Afbeeldingen verkeerd geplaatst (Z-buffer fouten) en ga zo maar door...

Dit is een algemeen bekend feit, zoek maar op internet

• _JGC_
Daarvoor hoef ik niet te zoeken op Internet, ik kan ook gewoon een spel opstarten.
Jij zegt dat het bull is dat VSync aan moet. De Viper2 rendert echter zelfs met VSync aan met metal gewoon door. Hoe kan ik met 75hz refreshrate toch 120-130 FPS halen in UT terwijl VSync aanstaat? Zet je em uit, dan krijg je niet eens de kans om de timedemo op te starten.

Sommige mensen denken dat ze tweaker zijn...

Neem een voorbeeld aan Bar_en_Boos, die knijpt een 2x zo hoge score uit een slomere CPU dan jij :)

Verwijderd

Naja ik vind 't een crap kaart, maar anyway als jij zegt dat die zo vet kan lopen vertel jij me dan de optimale settings voor viperII:

driver
S3tweak settings
Bios settings

Want ik krijg er echt niet meer dan 750 3dmarken onder2001 eruit, en het beeld ziet er waardeloos uit, OA bij DRAGON scene er missen gewoon textures op de huisjes etc...
(Daar heb ik geen last van met mijn GF2pro)

Dat de driver VSync weer aanzet... bergijp ik niet, VSync uit zorgt voor een veel hogere FPS alleen af en toe mis je een frame maar dat valt nauwelijks op.

Ook vind ik dus UNreal of TO op 1024*768 32 bit er niet uitzien en niet lekker lopen. Het lijkt wel bijna software rendering :(

Verwijderd

En er is een groot verschil tussen een hoge FPS en goed beeldkwaliteit zonder artifacts

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 20:47 schreef _JGC_ het volgende:

Neem een voorbeeld aan Bar_en_Boos, die knijpt een 2x zo hoge score uit een slomere CPU dan jij :)
AThlon 600 FPU sneller dan PIII 500Mhz.

In deze computer zit maar 128MB.
Mobo is kut mobo Gigabyte 6BXC (traag mobo niet lekker stabiel vind ik hem) Geen AGP4x dus...
HD is vet traaaaag....

Wat ben ik blij met mijn computer in sig.

Daar heb ik van alle tweakers toendertijd de hoogste scores gehaald met een GF2PRo en zelfs soms sneller dan GF2 Ultra...

Maar anyway ik krijg die ViperII niet getweaked nee... daar heb je gelijk in. Het ergste blijven die textures bijna bij alle games die niet sporen... maybe heb ik gewoon een brakke kaart (geheugen niet lekker)

• _JGC_
Metal zo scherp als software rendering? Wist je wel dat als je geen metal ondersteuning hebt, UT gewoon overgaat op software rendering?

Wat betreft de beste tweaks:
Installeer mijn laatste tweakdriver die nog niet uit is:
http://download.jgc.homeip.net/jgc330b3.zip

gebruik S3Tweak alleen om het geheugen op 166MHz te zetten (de waarde waar het op hoort te lopen) en ga dan verder tweaken met de kloksnelheden.

Verder geef je in de UT config met ~ preferences op dat je bij Metal "EnableFastFlashBlend = True". geeft problemen met sommige geluidskaarten (alhoewel: de mijne was een Edge 3D toen, nog nooit zo'n maanlandschap gezien)

Installeer in UT ook de S3TC textures van de 2e CD, dit scheelt behoorlijk op een Viper2 (maar laat op en GF2MX de performance van slecht naar behoorlijk slecht zakken)

Blijf verder van de S3Tweak settings af, deze staan goed (waar heb je anders een tweakdriver voor :? )

Probeer dan nog eens met UT, het zal je bevallen :)

Over 3D Mark 2001: geef em een ander naampje. Wat ATi nu doet met driveroptimalisaties doet S3 al jaren: kijken hoe de EXE heet en daarvoor optimaliseren. geef em dus gewoon als naam "UnrealTournament.exe" of "3dmark2000.exe", heb je direct minder textureproblemen (tip: helpt ook bij veel spellen)

Hopelijk kan je hier wat mee en die P3 nog wat leven inblazen. Op een K6/3 had ik er toch 60-85 FPS mee in UT 1024x768x32 S3TC :)

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 22:01 schreef _JGC_ het volgende:

Verder geef je in de UT config met ~ preferences op dat je bij Metal "EnableFastFlashBlend = True". geeft problemen met sommige geluidskaarten (alhoewel: de mijne was een Edge 3D toen, nog nooit zo'n maanlandschap gezien)
Hmz kan het niet vinden, moest bij rendering--->s3metal staan zoals ik weet maar staat er echt niet
Blijf verder van de S3Tweak settings af, deze staan goed (waar heb je anders een tweakdriver voor :? )
Hmz force w-buffer? maakt het wel veel trager hoor...

En wel leuk allemaal, maar nu ben ik voornamelijk me kaart aan het optimaliseren voor Unreal....

Er zijn zoveel games die alleen D3d kennen of software rendering, waarbij deze kaart traag werkt, bv in menu's etc... je muis zweeft langzaam achter jouw beweging aan, neem aan dat je weet waar ik het over heb

Verwijderd

hmz die driver miste een file weet niet meer precies de naam, want mijn computer CRASHDE nadat ik UNreal starte, wanneer die scherm verkleind geeft dat altijd problemen, dus ook als ik in mijn Config zit te editten. :(

Trouwens SIDEBAND aan bij VIpers levert ook vaak stabiliteits problemen op, in S3tweak staan die aan...

• Weng
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05-2024

Weng

Are y'all ready kids

Sorry een beetje offtopic en misschien een domme vraag, maar gaan er nog drivers komen van de viperII voor XP?

LAMA! Ik heb al wat bij JGC gevonden :)

Aye aye captain

Verwijderd

Hehhe die is leuk....

joh kijk is op diamond site... officieel komt er al heeeeeeeel lang niks meer uit... S3 was never sterk in driver ondersteuning... dat was voor mij MAIN reason om bij mijn nieuwe Systeem voor Nvidia te gaan... alle games werken, je hoeft niet moeilijk te doen (niet dat ik dat erg vind, vind het wel leuk) geen texture corruptions en vastlopers

• Bar_en_boos
  • Niet online
Ach ja, als je gewoon goede driverondersteuning wil, moet je voor een NVidia kaart kiezen. Meestal geen problemen met textures, aardig 2D/3D beeld. Gewoon een goede kaart. Vergelijk het maar met een volkwagen golf. Een beetje braaf.

Een viper 2 is een lastige kaart. Een echte doe-het-zelf kaart, eigenlijk een must-have voor de tweaker. >:) Ik moet zeggen, het geeft me altijd weer voldoening om door iets in- of uit te schakelen weer wat betere resultaten te krijgen. Een soort van oldtimer waaraan je door goed onderhoud en gepruts, veel plezier beleeft. Meestal blijkt die oldtimer dan ook nog eens heel goed mee te kunnen. :)

Verwijderd

Ik wil niet vervelend doen maar aan een Nvidia zijn veel meer reg. settings te veranderen die effect hebben op kwaliteit / prestatie.

Een gforce kaart is echt niet braaf zoals je zegt, ik vind het meer een gefinetunde Porsche 911, en die ViperII lijkt wel een LADA ;)

Ik kan best begrijpen wat je bedoelt, ik vond het vroeger een kick, als ik weer een 80286 of hoger onder handen kreeg en hem soms 40 tot 50% sneller kon maken, zoal wel CPU als HD.... dat was tof.

Maar als je 2.5 jaar geleden een kaart koopt voor 600!!! gulden mag je er wel wat verwachten lijkt me... maar niet dus... Die computer waar die in zit is van me pa, je kan toch moeilijk verwachten dat de gemiddelde gebruiker ook maar iets weet van Videcard (registry) settings... is het niet... :?

Beetje jammere kaart, ik had er liever toendertijd die VIper tnt2 Pro willen hebben (ze hadden zo een omruilactie, omdat ViperII niet goed presteerde).

Ook betaal je voor de T&L engine, Die dus niet werkt bij een ViperII (te traag)

• Bar_en_boos
  • Niet online
Op dinsdag 06 november 2001 10:22 schreef -KOD- het volgende:
Een gforce kaart is echt niet braaf zoals je zegt, ik vind het meer een gefinetunde Porsche 911, en die ViperII lijkt wel een LADA ;)
Je weet waarom een Lada verwarmde buitenspiegels heeft toch? Krijg je warme handen bij het duwen!
Voor mijn part noem je het een lada, het blijft een leuke doe-het-zelf kaart.
Maar als je 2.5 jaar geleden een kaart koopt voor 600!!! gulden mag je er wel wat verwachten lijkt me... maar niet dus... Die computer waar die in zit is van me pa, je kan toch moeilijk verwachten dat de gemiddelde gebruiker ook maar iets weet van Videcard (registry) settings... is het niet... :?
Da's inderdaad duur. Ik had hem voor 300 ofzo.
Beetje jammere kaart, ik had er liever toendertijd die VIper tnt2 Pro willen hebben (ze hadden zo een omruilactie, omdat ViperII niet goed presteerde).
Volgens mij was dat geen goede deal.
Ook betaal je voor de T&L engine, Die dus niet werkt bij een ViperII (te traag)
Volgens mij werkt de T&L engine van de Viper 2 wel goed als de cpu de beperkende factor is. Oude Celeron's enzo.
Verder vraag ik me af welke games nou echt gebruik maken van hardwarematige T&L.

• _JGC_
HW TnL is wel aan te zetten, en in D3D verhelpt het zelfs texturefouten in B&W :)

• Bar_en_boos
  • Niet online
Op dinsdag 06 november 2001 12:54 schreef _JGC_ het volgende:
HW TnL is wel aan te zetten, en in D3D verhelpt het zelfs texturefouten in B&W :)
Hehe, dat bedoel ik nou....zo'n Viper 2 kan toch zoveel voldoening schenken. Mensen zien vaak alleen maar de negatieve kanten. :)

• _JGC_
Onder Win2K/XP hoef je geen moeite te doen om alleen negatieve kanten te zien:
2D is sloom, 3D is nog slomer,
Metal, het enige lichtpuntje, werkt helemaal niet meer...

Dan maar de Kyro2 erin :)

• Bar_en_boos
  • Niet online
Ach, ik zie op dit moment niet in waarom ik XP zou moeten draaien. 98SE is prima voor games, office-toepassingen en video-editing en dat zijn zo ongeveer de enige zaken waar ik mij mee bezig houdt. Een dualboot is misschien nog wel wat om uit te proberen. Wanneer er een nieuw pc-prive project aankomt kijk ik wel weer eens naar snellere hardware. :P

Verwijderd

Ja natuurlijk kan ik T&L aanzetten alleen worden de prestaties dan nog lager :'(

• _JGC_
T&L kan je alleen in de game profiles aanzetten, dus als je in B&W regen wilt, zet je het daarvoor aan.
HW TnL is idd heel erg buggy in de drivers van de Viper2, maar er zijn toch sommige spellen die er baat bij hebben (en zeg nou zelf: Black and White draait soepel op 1280x1024x32 zelfs met HW TnL op een K6, dus een PIII...)
Pagina: 1