Toon posts:

Bx op max fsb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nog ff een vraagje naast die rare iets van me over die fans :)

Ik heb hierro en bx (asus p2b) met een celly 1100 (converter) volgende week. Kan die mobo op 133lopen of wat is echt het maxima euuuhh maximum? ik heb verder een creative sb1024, gf2mx 200, maxtor 10 7200 rpm
kunnen dan de pci en agp kaartjes dat wel aan of iets het te hoog?? >:)

als vast bedankt mede tweakers :)

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

ik hb zelf een P2B-f Mbo, zegmaar het grotere broertje,
en daar is een 133Mhz fsb setting warin de pci netjes op 33 Mhz draait, dis ik zou maar even lekker in het boekje kijken, daar zal het vast wel staan denk ik.

als je het boekje niet meer hebt staat er vast het een en ander op internet

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

Verwijderd

Topicstarter
mmmmm thx fot the advice. :)
zal wel ff kijken,

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik ben zelf veel aan het overclocken geweest met een Aopen AX6BX pro, gold. Dit is een BX chipset. Aopen mijn lotnummer gemaild en hun hebben bevestigd dat die op 133 FSB zonder problemen kan lopen. Mijn celeron 850 heeft dat ook gehaald, maar dan op 2,05 volt. En dat vond ik gewoon echt tehoog. Ik denk dat jij met je celeron ook in hoge voltages moet gaat zitten. En ik denk niet dat de BX chipset 11x133 = 1463 mhz aan gaat kunnen...

Denk eraan dat je dan ook je PCI en AGP en alles opfokt. Mijn configuratie kon dat destijds wel hebben (SB128, ETECH56k, SITECOM100MB, Quantum LM10gb, GEFORCE2MX) het is wat de FSB betrefd gewoon echt mazzel hebben....

Maar volgens mij had je voor het echt overclock werk beter een 800 of 850 kunnen kopen. Met een 1100 is de top van de BX al snel in zicht...

Ik draaide overigens een Coolermaster >1,2Ghz en hij bleef met 133 FSB (heb maar paar uur gedraait) ergens rond de 39 graden, dus dat is opzicht wel ok. Maar bij zware toepassingen (a-cad enzo) ging die hangen.

Overigens ben ik overgestapt op TB. Dit klinkt Cliche maar op een of andere manier ben ik afgekickt op de Celerons. Ik was altijd best tevreden met 850, maar toen ik ervoor de grap een keer een 533 inpleurde en merkte dat het kwa snelheid niet eens zoveel uitmaakt had ik het wel gehad :r. Hij is wel SNEL maar niet KRACHTIG.

Maar het blijven wrede CPU om mee te oc'en >:)

Greeetz

Verwijderd

Topicstarter
je hoort nog van me >:)
mij hardware mod en casemod zal over min 2week klaar zijn :)

btw kan ik beter een celly 1000 op zetten om zeker te weten dat ie het doet want is de 1.1 niet te veel

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
zolang die 1100 FCPGA is en niet de nieuwe FCPGA ga die dat zeker trekken. Mijnes trok de 1095 zonder problemen (8,5x129).->@1,95v
Ik d8 dat de Celeron pas vanaf 1200 gaat werken met de FCPGA-2. (weet niet hoe die heet verder)

Alleen ik vraag me af hoe het met overclocken gaat. Als je echt voor het oc'en gaat zou ik een 600 of 633 kopen met 66mhz FSB. FF met de search nazoeken welke core je moet hebben voor het beste OC'en en dat ff pricewatch nazoeken en wat sjops meels sturen of ze de juiste core hebben...

En danne krijg je hem naar rond de 1000mhz.. (100mhz FSB) dus wat je nu hebt... dus wat het nut daar van is :)

Maar ja, het gaat om de kick he! ;)

op overclockers.com ook nog weinig boeiende shit over de 1100. maximaal werd 1330 gehaald.. :(... met de 800 haalde ze maximaal bijna 1300... dus dat scheelt weinig he.

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Op zondag 04 november 2001 22:26 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
zolang die 1100 FCPGA is en niet de nieuwe FCPGA ga die dat zeker trekken. Mijnes trok de 1095 zonder problemen (8,5x129).->@1,95v
Ik d8 dat de Celeron pas vanaf 1200 gaat werken met de FCPGA-2. (weet niet hoe die heet verder)

Alleen ik vraag me af hoe het met overclocken gaat. Als je echt voor het oc'en gaat zou ik een 600 of 633 kopen met 66mhz FSB. FF met de search nazoeken welke core je moet hebben voor het beste OC'en en dat ff pricewatch nazoeken en wat sjops meels sturen of ze de juiste core hebben...

En danne krijg je hem naar rond de 1000mhz.. (100mhz FSB) dus wat je nu hebt... dus wat het nut daar van is :)

Maar ja, het gaat om de kick he! ;)

op overclockers.com ook nog weinig boeiende shit over de 1100. maximaal werd 1330 gehaald.. :(... met de 800 haalde ze maximaal bijna 1300... dus dat scheelt weinig he.
naar mijn inzicht is de 800 de meest nuttige investering als je een Celly2 wil hebben. De Celly3 (Tualatincore) kan natuurlijk een stuk hoger komen maar hoe dat precies zit zou ik niet weten. Heb een Duron :)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Topicstarter
ja hallo ik kan ook wel een celly3 tu 1.2 ghz met powerlaep converter voor....600 gulden op een bx en dan hopen dat hij het doet met een oude anus p2b. :7

nee ik neem de 1ghz clock hem een beetje over want een nieuwe mobo kan misschien ook nog komen in januari met een radeon 8500 retail (dan hopen dat het een beetje goedkoper is :9 )

tweakgreetz
Pagina: 1