heeft hier iemand adsl van planet?
ik zat eraan te denken om ADSL te nemen maar, het moet natuurlijk wel snel zijn
ik zat eraan te denken om ADSL te nemen maar, het moet natuurlijk wel snel zijn
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Alhoewel dit soort zaken van tijd tot tijd veranderen zijn XS4ALL en Planet Internet het meest populair onder de Tweakers, wat natuurlijk niet wil zeggen dat je een aanbieding van een andere provider af moet slaan! Snelheden van ADSL Basic zijn downstream rond de 50 kbyte/s (theoretisch 64) en upstream 6 à 7 kbyte/s (theoretisch. Precieze snelheidsresultaten en ervaringen kun je vinden op
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Maar we halen dat wel altijd. Ik heb vrijwel nooit dat ik met <50 kb/s download, ongeacht het tijdstip van de dag etc etc.Op zondag 04 november 2001 21:51 schreef cyberstorm het volgende:
das treist weinig
Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
maar niet altijdOp zondag 04 november 2001 22:57 schreef Pjotrik het volgende:
Alleen de KPN maakt er wel eens een zooitje van.
4 juli aangevraagd, 17 september een brief van binnen 4 weken spullen binnen. Nou nog steeds niks nakkes nada binnen dus. Is het weer verschoven naar 21 november.....
![]()
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Verwijderd
Neem je lekker kabel, probleem opgelost toch?Op zondag 04 november 2001 21:58 schreef cyberstorm het volgende:
maar dta is toch traag, kabel is dan sneller
Verwijderd
Verwijderd
Op zondag 04 november 2001 21:47 schreef vandenberg het volgende:
Ik (en velen met mij.
Joh, je kon het een jaar geleden al aanvragen. Het gaat er om vanaf wanneer je order kan worden opgepakt en de tijd die er tussen zit om alles in orde te maken. Bij mij duurt het trouwens als het goed is ook twee weken te lang.Op zondag 04 november 2001 22:57 schreef Pjotrik het volgende:
Alleen de KPN maakt er wel eens een zooitje van.
4 juli aangevraagd, 17 september een brief van binnen 4 weken spullen binnen. Nou nog steeds niks nakkes nada binnen dus. Is het weer verschoven naar 21 november.....
![]()
Ik heb ADSL via Easynet in belgie, ook continue snelheid (105 KB) is echter niet de modem die limieteert, da's de belgacom (net als kpn in nl) die afknijpt.Op maandag 05 november 2001 12:03 schreef Killer1 het volgende:
Ik heb Planet ADSL in Belgie, en ik heb constant een DL snelheid van 110 Kb/s (de limiet van de modem naar het schijnt), nooit verstragingen, en praktisch nooit storingen! Ik weet niet hoe het komt, maar in nederland lijkt breedband internet 1 grote puinhoop te zijn!
Mijn vriendin heeft Telenet internet (enige kabelprovider in België) en heeft constante downloadsnelheden van 400-500 Kb/s!
Is het nu waar dat in Nederland breedband internet zo rotslecht is, of komen op dit forum enkel de pechvogels voor?
Greetzzz
Killer1
Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x
Verwijderd
juist. 64kbit is dus inderdaad maar 6 a 7 kB/s. Bar weinig, ik zit dan ook te denken aan het 1 mbit abbo van Cistron (1024kbit down, 512kbit up(!) voor 125,- p/m)Op maandag 05 november 2001 18:48 schreef Aspi het volgende:
De upstream van basic is maar 64 k dude..
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
JaOp maandag 05 november 2001 15:22 schreef Mickman het volgende:
[..]
Joh, je kon het een jaar geleden al aanvragen. Het gaat er om vanaf wanneer je order kan worden opgepakt en de tijd die er tussen zit om alles in orde te maken. Bij mij duurt het trouwens als het goed is ook twee weken te lang.
Verwijderd

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
-- MacBook Pro, iPhone 12 Pro Max, Denon AVR-X4200W, KEF, iPad Pro 12.9,, Kitesurfing (Mirns/Workum/Flevo - DM me voor contact, zoek nog beginnende kiters om mee het water op te trekken.. :-) --
Wel up-to-date blijven he, Cistron is inmiddels alweer doorgestart! Zie http://www.cistron.nl/particulier/broadband.shtmlOp dinsdag 06 november 2001 01:38 schreef EB het volgende:
Nieuwsberichten ------------------------------------------
Cistron Telecom failliet
Den Haag, 8.47 uur Cistron Telecom heeft woensdag zijn faillissement bekendgemaakt. Het bedrijf heeft een schuld van enkele miljoenen guldens bij KPN voor het gebruik van zogeheten colocatieruimte in de KPN-centrales. Die ruimte had Cistron, net als alle andere onafhankelijke ADSL-aanbieders, nodig voor het opstellen van apparatuur. Het Alphense bedrijf hield zich bezig met de doorgave van breedband-internet via het ADSL-netwerk van KPN Telecom.
20/09/2001
©1997-2001 Automatisering Gids
----------
Veel succes met de aanvraag!
Ik kan je Planet Basic ADSL in ieder geval aanraden. Stabiel, altijd 53-54 Kbps. ALWAYS!
Laat de kabelboeren dat maar eens stabiel voor elkaar krijgen.... Je zal bij kabel altijd tegen je buurman moeten zeggen dat de snelheid zeer slecht is, want als je buren op de kabel gaan zie je je snelheid fors zakken.![]()
![]()
ADSL heeft de toekomst, hogere snelheden komen ook bij KPN beschikbaar. Alles op zijn tijd. Jammer dat de meeste breedbandaanbieders DSL het loodje moeten leggen.. Kijk maar eens op www.qsc.nl ook opgehouden, jammer daar haalde men 2,3 Mbps up en downstream! En ik weet dat het werkte!
So go for it!
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Mooi plaatje met die 299kb/sOp maandag 05 november 2001 20:36 schreef Jorden het volgende:
Zit hier nu een maandje met m'n ADSL Advanced van Planet en ben eigenlijk best tevreden. 110kilobytes/sec down en af en toe zelfs veel sneller. Zeker sinds ik de nieuwe firmware heb geinstalleerd.
[afbeelding]
Jord.
Verwijderd
125 piek per maand ja, maar je moet wel de hele heut in 1 keer betalen dus 1500,- piek in een keer neerleggen.Op maandag 05 november 2001 18:59 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
juist. 64kbit is dus inderdaad maar 6 a 7 kB/s. Bar weinig, ik zit dan ook te denken aan het 1 mbit abbo van Cistron (1024kbit down, 512kbit up(!) voor 125,- p/m)
Verwijderd
lol JK, ik had nog zo'n plaatje met 753kb/sOp dinsdag 06 november 2001 03:06 schreef JK het volgende:
Mooi plaatje met die 299kb/s
Hogere snelheden kan je halen omdat de bestanden dan niet gecomprimeerd zijn, waarvan het plaatje dus een voorbeeld is. Vond Advanced ietsje te prijzig, ik wacht liever 2x langer op m'n data
jaja... beetje kotsen op ADSL omdat jouw netwerkje niet goed draait.....Op maandag 05 november 2001 10:57 schreef xDeLiriuMx het volgende:
Ik ben dus zeer ontevreden over adsl van Planet! 't Is dat we er nu minder vaak uitliggen door een nieuwe server waar Windows 2000 op draait (ipv 98), anders moesten we minstens 3x per dag naar beneden om dat ding te gaan resetten.
Gisteravond heb ik nog een potje zitten UTjen, gaat het net lekker, schiet opeens de ping omhoog naar 500-1000![]()
En dan nog de upload, die is zooooo traag... vaak kan ik (vanachter een netwerk) niet eens bestanden verzenden of ontvangen, dat vind ik ook zwaar triest. Misschien dat het aan onze server/netwerk ligt, maar ik vind dit iig zwaar a-relaxed
Volgens mij moet jij leren lezen, jij hebt blijkbaar het ADSL basic abbo, en overal staat er over het basic abbo dat je theoretisch zo'n 64kB/s down hebt en 8kB/s up.Op maandag 05 november 2001 18:45 schreef Win_xp_man het volgende:
de kpn zijn oplichters zij garanderen 512 kbit downnstream ongeveer delen door acht is 64 kb per seconden hier kom ik zeker niet aan ik download mestaal met 40 kb per seconden ik heb het nu al zeker 1 jaar
dat geld ook zo over die upstream van 258 kbits per seconden delen door 8 is 32 kb maar dit klopt ook niet
je haalt maar 6 , 7 kb ik voel me best wel genaaid
In het boekje van planet stond dat je 60 kb's moetst halen en 32 kb's upstream. (dit garandeerde ze zelf)
maar er zijn zo onderhand al duizende klachten binnen over de snelheid
![]()
![]()
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd