Draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

• gebruikersnaam
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-07 21:03
Wat is een goed draadloos netwerk? Hij moet het ongeveer doen over 200 meter zonder veel opstakels. En is daarvoor een accespoint vereist? En wat kan dan ongeveer de snelheid zijn, en is het geschikt voor internetgamen over dat netwerk (lage pingtijden)?

(search werkt nie?)

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Ik heb een draadloos netwerk van Lucent (RG1000 acces point) en ook een miniPCI kaart. Wat ik weet is dat ie maar ongeveer 30 meter indoor haalt. Erg slecht. Met internetten doet ie af en toe nog raar, maar dat kan gewoon aan windowsXP liggen. Ben nog op zoek naar een oplossing!

Als je de mobiliteit niet echt nodig hebt zou ik het niet doen. Anders is het wel aan te raden. Reken minimaal op zo'n 1000 gulden voor PCcard en Acces point.

Ik heb laatst een Netgear setje geinstalleerd bij iemand, en daar was ik erg tevreden over. :) Kijk anders even bij axioshop.nl rond, daar hebben ze een hoop wireless spullen.

Succes! :)

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Heb zelf ook dat van netgear en werkt erg goed, zit hier alleen met wel veel storing (3 GSM's en dat soort gein)

Moet dat access point ff verplaatsen want af en toe verliest ie gewoon zijn verbinding.

Mar voor de rest niets dan lof, erg makkelijk te installeren en een van de goedkopere access points, je zou ook kunnen gaat nvoor de thuis versie van intel of 3com.

(op http://computershop.planet.nl zijn ze alle 3 te koop)

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-08 13:28

RvV

Heb hier 2 accespoints van linksys. Als je die aan elkaar koppel kan je 1km halen met vrij zicht. Op 500 meter heb je nog een 5,5 mbit link en is alles nog goed. Geen packetloss of hoge pings. Die pccards van linksys zijn wel vrij slecht. Die kan je niet eens overal in huis gebruiken of ze vallen al weg. Voor een bridge kan ik linksys wel aanraden. Let er wel op, een huis of boom is al een zeer groot obstakel en houd er dus rekening mee dat het niet lukt zonder vrij zicht.

Y'24

• Neowam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 16:54

Neowam

[Booting...]

Ik heb Dynalink hierzo... werkt perfect... zelfs onder XP met de windows 2000 drivers. En is ook redelijk betaalbaar.

Zie voor meer info hier: http://www.dynalink.nl/nederlands/wireless.html

Voor de prijzen zie hier:
http://www.tweakers.net/pricewatch/20348

Verwijderd

/me kijkt ff in zijn netwerkboek (blackbox) >:)
hier staat iets... quote:
Het nieuwe blackbox draadloze 2,048 MBps modem maakt een betrouwbare synchrone full duplex 2 mbs verbincing over afstanden tot 1,5 km bij lagere datasnelheden zelfs tot 5 km zonder dat u kabels nodig heeft
/quote

is alleen wel een beetje prijzig
Artikelnr: MWU2000-V35 5175,00

Verwijderd

Ik heb zelf de DELL TRUEMOBILE 1150. En ik kom binnenshuis ook niet verder dan 30 meter.

Je kan wel het bereik iets vergroten door een een af ander kabeltje erin te puggen (in je kaartje). Maare ik weet niet meer waar je die kon halen, ik heb er zelf ook nog een nodig. Ik dacht dat het met "Ornico" was.

Weet iemand de site van hun?

• BIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 08:22

BIM

Nothing interesting

de dell truemobile 1150 is gewoon de lucent orinoco gold card.
Probleem alleen is dat de orinoco software niet met de 1150 werkt.
Ik durf het nog niet aan om hem met orinoco firmware te flashen (hijs van de zaak).

Ook loopt dell erg achter met de software voor de 1150 (in vergelijking met orinoco.

Ik heb zelf thuis:
pccard met orinoco silver
laptop met dell 1150
linksys wap 11 (access point)
Bereik is goed door heel het huis.
Bereik buitenshuis is (met 1 muur :( ) 50 meter.
Dus ik kom net 10 meter tekort (voor een vriend van me)
Als je zicht hebt van punt tot punt, is 70 meter haalbaar. (5mbit half duplex)

orinoco: pccard + silver fl. 500,- inc btw
dell 1150: pcmcia fl. 360,- ex btw
linksys wap 11 fl. 530,- inc. btw (uit de US)

Verwijderd

He BIM, heb je ook een link naar de site van orinoco. Dan ga ik ff dell omgooien in orinoco
Pagina: 1