Toon posts:

Hete chippies.........what to do?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen.

ik heb een abit kg7-raid met 2x256 mb ram en een tb 1400. nou is bij het volgende opgevallen. als ik ga stressen wordt niet alleen men proc warmer maar ook voelen een aantal chippies op men mobo ineens een stuk warmer aan. sommige zijn echt super heet. ook sommige van men pci kaarten worden super heet (vooral men sb live). nou was mijn vraag:

Zou het helpen om alle chippies in men computer die heet worden) van heatsinks te voorzien?

met helpen bedoel ik, kan ik 'm hoger overklokken?

TIA

H A W K

Verwijderd

Nee :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 21:11 schreef Generaal_Putlucht het volgende:
Nee :)
echt niet, wordt ie er ook niet stabieler of wat van? pas zag ik het wel bij iemand. heel zen mobo zat vol met heatsinkies.

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Je PC zal hierdoor niet meer vast lopen, en door er heatsinks op te plakken wordt alleen de warmte iets sneller van de chip afgevoerd maar het komt nog steeds in je kast... Je schiet er dus per saldo niets mee op.

Verwijderd

Topicstarter
kijk hier, hij heeft het ook.....maar helpt het:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/tweakground/wc/in2.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 21:18 schreef Steven_NL het volgende:
Je PC zal hierdoor niet meer vast lopen, en door er heatsinks op te plakken wordt alleen de warmte iets sneller van de chip afgevoerd maar het komt nog steeds in je kast... Je schiet er dus per saldo niets mee op.
als er heatsinkies op de chip zitten is de temp van deze chipies toch veel lager (bij genoeg airflow)

Verwijderd

hij heeft niet alles gekoelt...
het geheugen is niet gekoelt...

Verwijderd

Met een beetje goeie ventilatie van je kast zal het zeker iets helpen... :)
zeker op die ic's die gloeiend heet worden..
waarschijnlijk zal je pc wat stabieler worden, hete ic's willen nog wel eens rare dingen doen.

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 21:22 schreef allanzoet het volgende:
hij heeft niet alles gekoelt...
het geheugen is niet gekoelt...
men geheugen is niet warm. maar sommige chippies op men mobo worden wel super heet

• GreenPictures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-12-2021

GreenPictures

Feestgraaf

Op mijn CUSL2 heb ik op de clockgenerator en 2 transistors naast mn Socket (voor de CPU voeding) en eentje bij mn AGP slot stukken PI Heatsink zitten... vastgemaakt met Thermal Epoxy van Nanothem :) Ik heb de stukken veel groter dan de chips gemaakt zodat er voldoende oppervlak is, en de HS worden redelijk warm dus de HSjes doen goed hun werk :)

IMHO = koelere chippies = beter!

Dus meer OC, beter stabiliteit, langere levensduur 8-)

waarom zou je anders je CPU koelen met een berg koper en een Delta fan erop???

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis

Verwijderd

Topicstarter
bij display hebben ze wel leuke heatsinkies, ik denk dat ik daar binnenkort maar eens ff een lading van ga halen. zou het ook zin hebben om de chips van men pci kaarten te koelen of is dat onzinnig

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 06:33

Tux

Een fannetje maakt wel herrie maar het werkt wel :)

Dr zitten heel wat fans op me mammaplank

Me PIII-600@601 me graphics chip (onboard :( ) en me bios ook geloof ik

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Op zondag 04 november 2001 22:34 schreef paus_j_p2 het volgende:
..
Dr zitten heel wat fans op me mammaplank
..
me bios ook geloof ik
hehe tuurlijk, waarvoor zou je je bios nou weer koelen??? da's net zoiets als je portable mp3 speler koelen |:(

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 21:07 schreef Hawk666 het volgende:
Hallo mensen.

ik heb een abit kg7-raid met 2x256 mb ram en een tb 1400. nou is bij het volgende opgevallen. als ik ga stressen wordt niet alleen men proc warmer maar ook voelen een aantal chippies op men mobo ineens een stuk warmer aan. sommige zijn echt super heet. ook sommige van men pci kaarten worden super heet (vooral men sb live). nou was mijn vraag:

Zou het helpen om alle chippies in men computer die heet worden) van heatsinks te voorzien?

Probeer het eens allemaal met kleine zakjes kwik op
de ic`s te leggen. Deze koelen als een gek en ik denk dat je hierna geen problemen meer zult ondervinden.
Ik werk hier al een paar jaar mee!!!!
Ook werkt het dan voor jou ook wat gerustellender
dat die temperatuur laag blijft ( STRES )

M.Vr.Gr.
R.

PS:
vast maken met kleefband ofzo.

met helpen bedoel ik, kan ik 'm hoger overklokken?

TIA

H A W K

Verwijderd

Je kan ook een blower of 3 extra op je mobo richten ofzo, dan coold dat ok wel lekker(of de kap er af) >:)

Verwijderd

Het is voornamelijk showvalue :)
Pagina: 1