Nog steeds hardware problemen graag jullie hulp

Pagina: 1
Acties:

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 22:48

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
Hoi,

Ik heb sinds 2 weken gigantische sores met mijn machine (zie paar andere topics hier).

Symptomen zijn het compleet freezen van het systeem in zowel win98 als win2k. bij resetten daarna blijft beeld zwart (pc post niet).

Soms loopt pc vast na 10minuten soms na 2 dagen pas. Ik heb inmiddels 3/4 van mijn hardware vervangen maar het systeem loopt nog steeds vast :(

Dit was mijn systeem eerst

Abit BH6 Rev 1.02
Celeron 566@566
640mb sdram
inwin q500 systeemkast
Hercules Dynamite TNT vgakaart
1x 13gb hdd
1x 8.4gig hdd
1x 48speed aopen
1x liteon 16/10/40 brander
SB live value edition
2x 3Com 10Mbit netwerk kaartjes
56k hardware modem (pci)

Dit heb ik allemaal vervangen/geprobeerd

Nieuw moederboard : Abit VH6T met nieuwste bios,
Nieuwe voeding : 300W voeding
Nieuwe processor : Celeron 900 en een Celeron 600
NIeuwe HDD : 20GB hdd en 60GB hdd (beide oude eruit gehaald)
NIeuwe ide/fdd kabels
Andere vgakaart (TNT2 ULTRA)
Bank voor bank geheugen getest (2x256 1x 128)

PC helemaal leeggestript alleen vgakaart erop. Resultaat, pc loopt nog steeds vast :(

Geheugen is getest met memtester proggie, en na 3 uur testen zijn alle testen nog steeds pass.

Processor wordt niet heet (graad of 24-30) Er zit een ALpha cooler op (die goed contact maakt)

Wat kan er nu nog in de vredesnaam niet goed zijn? Iemand nog enig idee wat ik nog kan proberen?

Enige wat ik nog kan bedenken zijn :
* Voeding vanuit ander stopkontact halen, ik weet dat de randaarde in dit stopkontact niet helemaal 100% is (6OHM ipv 0)

* Netwerkkabel lostrekken, misschien dat iemand een DOS attack op me uitvoert?

iemand anders nog enige ideeen?

alvast tnx\

Brain out ( die extreem gefrustreerd is atm :) )

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
kan dat niet in een van de andere topics dan?
* veldmuis *

Verwijderd

Ik neem aan dat je bij de test met het gestripte systeem geen netwerkkaart, SBlive, modem maar ook de CDROM speler en brander niet hebt aangesloten en alleen dus met het nieuwe spul hebt getest ?

Geheugen met docmem 1.45 getest (www.simmtester.com) ?

Ik denk dat je gedaan hebt wat je kunt doen. Het probleem zal toch alleen maar aan de installatie kunnen liggen van windows of een extern probleem (probeer eens een UPS).