Toon posts:

HDD controler..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben thuis lekker aan het prutsen geweest met een oude 486sx 33mhz. Een oud barrel dus. Toch lijkt me het fun als ik hem weer aan het lopen krijg , om er een beetje mee aan het prutsen te gaan. Ik heb hem helemaal onderdeel voor onderdeel weer in elkaar gezet en hij draait als een trein(wel zo traag als de NS). Heb alleen 1 probleem. Er zitten geen IDE aansluiting op het Mobo. Ik heb dus een IDE/FDD controller kaartje(Wat er orgineel ook in had gezeten) er ingezet en aangesloten.. Hij herkent de Floppydrive en die werkt ook goed. Het probleen zit bij de HDD. Ik heb er een oude 3,2 gb hd op aangesloten en heb in het oude ami bios, waar nog geen HD detect op zit, de cycl,heads, landzone enz ingevoerd en de BIOS geeft dan automatisch de goede grootte aan. Wil ik dan booten dan duurt het TE lang en geeft hij de message "HDD controller error" , Zet ik de HDD(in bios) op none dan geeft hij, wat logisch is de error niet. Wat is er aan de Hand.Is het kaartje stuk? of zit er een jumpertje, wat zeer onwaarschijnlijk is, verkeerd ??

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Ik zou het eens proberen met een HD van rond de 250 mb. De bios is waarschijnlijk beperkt tot 500 mb.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

- geeft ie in de BIOS echt wel 3.2GB aan? kan het me bijna niet voorstellen van een SX33, maar het zou kunnen...
- heb je die harddisk goed gejumperd (Master of soms SingleDrive)
- heb je al een oudere (kleinere) disc geprobeerd?
- is de BIOS goed ingesteld kwa IDE opties of zijn die er niet?
- heb je jumpers verandert op het kaartje?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!