Oplossing voor nvdisp4 error in XP?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008

• sp00ky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-09 07:40
Hi,
Heeft iemand al een oplossing gevonden voor het nvdisp4 BSOD probleem in XP? Ik heb al een hele rits aan drivers (21.81, 21.83, 21.88, 22.40, 22.50) gebruikt, maar geeneen blijft stabiel, ze geven allemaal op den duur een BSOD met die nvdisp4 melding. De enigste driver die wel stabiel is, is degene die bij XP wordt geleverd, maar die is wel een stuk langzamer.

Dus heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden want volgens mij is dit een best wel veel voorkomend probleem onder XP.

thanks

• sp00ky
Niemand die dit probleem ook heeft en een oplossing heeft gevonden? :'(

Verwijderd

Ik heb de developer helpdesk gemailed, omdat ontwikkelen aan OpenGL spullen op deze manier rampzalig is onder XP: voor je het weet hangt je app de bak op. Wellicht komt er een antwoord en dan dump ik het wel in dit forum.

Verwijderd

Ik had daar ook last van, heb toen ook van alles geprobeerd en ten einde raad maar wat terug geclocked...sindsdien draait alles stabiel.

Windows NT/2K/XP staat op 1 of andere manier minder toe wat overclocken betreft. :'(

• sp00ky
Op zondag 04 november 2001 21:16 schreef DaffyD het volgende:
Ik had daar ook last van, heb toen ook van alles geprobeerd en ten einde raad maar wat terug geclocked...sindsdien draait alles stabiel.

Windows NT/2K/XP staat op 1 of andere manier minder toe wat overclocken betreft. :'(
Maar dat is niet helemaal logisch, want als je de standaard geforce drivers die WinXP installeerd gebruikt dan krijg je die error/BSOD's niet... dus :?

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:15
ikke wel, alleen is het nu een beetje moeilijk zoeken, zonder search, misschien vind ik hem wel...

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem maar de 22.50 drivers werken tot nog toe perfect...

Verwijderd

ik heb ook de BIOS aan moeten passen om dit probleem op te lossen! Mijn indruk is dat XP gevoeliger is voor BIOS instellingen. Ook met USB had ik problemen di ik via de BIOS heb opgelost en mijn stabiliteitsprobleem heb ik via de BIOS opgelost (na veel gekloot)

• Beurlap
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 13:42

Beurlap

Kak!

Ik heb precies hetzelfde probleem... De drivers van WinXP laten me niet hoger gaan dan 75Hz :'(> Dus dan zit ik naar zo'n trillend ***beeeldscherm te koekeloeren. En als ik de detonator drivers van nvidia zelf installeer dan looptie altijd vast. Soms is mn spel ineens weg, een andere keer dan hangtie gewoon...

En watvoor instellingen zou ik dan in mn bios moeten veranderen om er voor te zorgen datie stabiel loopt :?

• lord.farquaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 08:36
Ik geloof dat ik inderdaad een oplossing heb...

Heb zelf ook alle drivers geprobeert, opnieuw installeren, de strandaard xp drivers, maar uiteindelijk terug gegaan naar win2k sp-2. Toen las ik ergens dat je je agp in de bios van 4x naar 2x moet zetten. Toch weer nieuwschierig winXP als dualboot erop. De bios in en agp 4x ge'disabeld' (d'r stond bij mij niks over agp 2x maar dat zal het dan wel worden ofzo). WinXP geboot, Max Payne demo gestart. Hier verscheen normaal na hooguit 20 seconden een bevroren beeld en echo'end geluid, waar weer een blauw scherm op volgde.
Nu liep het allemaal probleemloos. Wel liep na enige tijd (een kwartier, misschien een halfuur) het spel vast met de mededeling dat er een een of ander videobuffer vol of juist leeg was. Of dit nu weer door die lagere AGP komt moet iemand anders me maar vertellen.

(oh ja, ik heb en had niets overgeclockt)

Verwijderd

Die AGP switch lijkt me aardig, maar ik koop geen nvidia kaart om die op AGP 2X te draaien. Dan kan ik net zo goed de originele drivers van XP gebruiken. Het is een driverbug en dat lossen ze maar op. Ik ben juist van een ATi Radeon naar een GF2 gegaan omdat de ATi drivers ook soms vastliepen wanneer ik een opengl proggeltje startte (en dat is lastig debuggen :)) (onder win2k), nu heb ik hetzelfde onder XP met mn GF2... Overigens had ik de stop 0xea ook onder win2k met 21.81. (exact hetzelfde: lockup)

Het is op een dual p3-933 (VP6)

• sp00ky
Op maandag 05 november 2001 14:03 schreef Otis het volgende:
Die AGP switch lijkt me aardig, maar ik koop geen nvidia kaart om die op AGP 2X te draaien. Dan kan ik net zo goed de originele drivers van XP gebruiken. Het is een driverbug en dat lossen ze maar op. Ik ben juist van een ATi Radeon naar een GF2 gegaan omdat de ATi drivers ook soms vastliepen wanneer ik een opengl proggeltje startte (en dat is lastig debuggen :)) (onder win2k), nu heb ik hetzelfde onder XP met mn GF2... Overigens had ik de stop 0xea ook onder win2k met 21.81. (exact hetzelfde: lockup)

Het is op een dual p3-933 (VP6)
Nou dan maar hopen dat ze snel uitkomen met wel stabiele drivers, want volgens mij is dit echt een driver probleem..

;(

Verwijderd

Draai nu 22.80 drivers (developer drivers) en volgens de developer site van nvidia (registration required) hebben ze "significante bugfixes". Tot op heden draait iedere OpenGL app naar behoren en geen stop errors gehad nog. Deze drivers zijn va 2 november, dus die zullen binnenkort wel via de lekkanalen beschikbaar komen voor meer mensen. Er is hoop :)

Verwijderd

Probeer SIDeband Adressing is uit te zetten en met NVmax ook 2k/xp Fix aan te zetten...

Als niemand de Bugs meldt bij Nvidia zaler ook niks aangedaan worden ;)

Verwijderd

Ik heb ook deze problemen waardoor ik totaal geen detectie heb van Direct3D in DXDiag en ik bijv nieteens normaal een DiVX fullscreen kan spelen. Ik vind het hoogst irritant worden nu !
Ik ga nog eens met NVMax tweaken en kijken wat eruit komt, ookal denk ik niet dat het daardoor opeens goed gaat werken.

Misschien iets te maken met de Via agp drivers ?

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 21:43 schreef Otis het volgende:
Draai nu 22.80 drivers (developer drivers) en volgens de developer site van nvidia (registration required) hebben ze "significante bugfixes". Tot op heden draait iedere OpenGL app naar behoren en geen stop errors gehad nog. Deze drivers zijn va 2 november, dus die zullen binnenkort wel via de lekkanalen beschikbaar komen voor meer mensen. Er is hoop :)
Kom op vriend.. je wilt ze toch wel ff delen met de medetweakers he.. :*

• camiels
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:09
Op zondag 04 november 2001 23:15 schreef PMS het volgende:
Ik had hetzelfde probleem maar de 22.50 drivers werken tot nog toe perfect...
Same storry here, 22.50 zijn ok, geen errors en blauwe schermen meer

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 00:55 schreef DMaarten het volgende:

[..]

Kom op vriend.. je wilt ze toch wel ff delen met de medetweakers he.. :*
Mwah, dat zou op zich kunnen, maar ik weet niet of er een ID in die driverversies zit die naar mij terug te herleiden is. Verder heb ik ze er al weer afgeflikkerd want XP hing bij het booten met een garbage scherm (bij dat vrolijke zwarte scherm met die progressbar).

Verwijderd

mmm ik heb hier nog geen problemen mee gehad in xp

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:15
Op zondag 04 november 2001 22:00 schreef Klovan het volgende:
ikke wel, alleen is het nu een beetje moeilijk zoeken, zonder search, misschien vind ik hem wel...
Ik heb 'm gevonden Direct 3D werkt niet onder XP met GF2
Op donderdag 20 september 2001 19:32 schreef likkie het volgende:

[..]

Ik weet nu wat het is. Door het instellen van de FSB op 133 (welke mobo en CPU prima ondersteunen) klok je de AGP bus ook naar 88MHz, en mijn kaartje kan daar in direct3d niet tegen, en jullie kaartjes in 2d blijkbaar al niet.
We moeten dus of videokaartjes hebben die tegen 88MHz kunnen, of een mobo met onafhankelijke AGP busclock..gewoon op 66MHz dus. Probeer maar, dan werkt het wel.

Bedankt voor de info! :)
Als dat niet werkt er zijn meer topics met hetzelfde probleem [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=nv4&data%5Border%5D=relevance#hitstart]Zoeken naar nv4[/url]

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:06
hmmm, allemaal wel leuk, maar waarom maken ze geen goeie drivers? Ik heb ook zo'n soort probleem, kijk maar op BSODs met Detonator drivers.
Alles in 3d, behalve UT doet et ni, en veel dingen lopen al vast in 2d, waaronder film, ik heb echt vanalles gedaan, maar krijg dat ding niet aan de praat!! Maar het rare is dat mijn Geforce het wel ooit heeft gedaan in XP, dus ik den kdat XP rot is, maar ja, zo kan ik misschien wel jaren aan de gang blijven. PS al die 23.xx drivers, waar zijn die te vinden, zag ze op nvidia nie staan :(

vrede in rust

Verwijderd

Ik ben er voor 99.99% zeker van dat het een geheugen probleem is. Toen ik mijn computer kocht, had ik alleen maar 256 Mb DDR er in laten zetten (blanco merk!!) en ik had precies dezelfde problemen. Toen ik vervolgens mijn FSB op 100 zette ipv 133 was het probleem weg, maar mijn comp was een stuk trager. Een tijdje geleden heb ik nog 256 er bij gezet (volgens mij Kingston).
In de eerste geheugen bank die nieuwe merk geheugen en in de tweede die enne die ik al had.....nooi meer last gehad van crashes...oh ja FSB staat nu op 133.

En ik heb een nVidia GF2 MX400 64Mb en ik draai nu Detonator 40.7x of zo :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Nas T:

Goed zoeken is natuurlijk heel goed (sterker nog, min of meer verplicht ;)), maar per probleem 1 topic omhoog schoppen is dan wel genoeg... :)

Succes!

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.