Toon posts:

p4, aopen hq48, geruisloos

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb een nieuw systeempje, best stil hoor, maar ik wil hem helemaal stil hebben. Wat lawaai maakt is de cooler en de voeding. Om aan te geven hoe stil het moet zijn: ik wil hem gebruiken als server en van een tikkend horloge word ik al wakker.

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

haal je voeding eruit???

ff serieus, wat voor lawaai bedoel je, dat lawaai van dat ie zoveel luch blaast?

heb ik ook net een stofzuiger, misschien moet je hem proberen te regelen(als dat kan) dus dat ie langzamer kan draaien

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Verwijderd

Ga je processor onderklokken en plaats er een Zalman waaierkoeler op. Ik heb een tijdje stabiel gedraaid met een 1.4GHz Thunderbird AMD processor op 900 MHz met de waaierkoeler en zonder fan (dus maakt onmogelijk geluid).

Ik mag aannemen dat je geen fan op je videokaart hebt...

Maak de fan uit je voeding los en controleer de temperatuur van de voeding om te zien of die dan acceptabel blijven.

Dan is het enige wat nog aardig wat lawaai maakt de harddisk (deze kan natuurlijk in slaapstand) of je kan een Maxtor nemen en deze in stille mode zetten.

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-08 09:59

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Ff iets anders, heeft die kast ook aansluitingen voor usb en geluid aan de voorkant? Ik wil deze kast kopen, maar hij staat niet bij aopen op de lijsten.

Verwijderd

Koop een Papst 8412NGL fan voor in je voeding en voor op je cpu. Dat is 1 van de dingen die ik ook heb gedaan om mijn pc stiller te krijgen. Hij is nu zo goed als onhoorbaar, maar om dat te berijken moet je wel meer dingen vervangen/verwijderen! :z

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 23:00 schreef PMS het volgende:
Dan is het enige wat nog aardig wat lawaai maakt de harddisk (deze kan natuurlijk in slaapstand) of je kan een Maxtor nemen en deze in stille mode zetten.
Als je een HD moet kiezen (voor de server) dan altijd gaan voor de Seagate Barracuda IV (24dBA). Deze is ongelooflijk stil, je hoort niet eens of die dood is of niet :P

Een stille CPU cooler is de Alpha PAL8045T met een Papst 8412NGML (19dBA) erop. Koelt redelijk goed en is ongelooflijk stil.

De fans in je voeding kan je op 7V zetten of (net als mij) gewoon vervangen door stillere (Papst) fans (23dBA) 8-)

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 23:22 schreef Nebuchadnezzar het volgende:

[..]

Als je een HD moet kiezen (voor de server) dan altijd gaan voor de Seagate Barracuda IV (24dBA). Deze is ongelooflijk stil, je hoort niet eens of die dood is of niet :P
Even wat aan toevoegen! 8-)

Als je een HD hebt die niet al teveel warmte afstoot (bijv. 5400rpm) dan kan je deze ook nog tot 90% in geluid reduceren door hem in een broodtrommel te stoppen.

Verwijderd

Yep, the silence promotion crew (Brabus en ik) has spoken, LOL :)

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 23:32 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
Yep, the silence promotion crew (Brabus en ik) has spoken, LOL :)
En er is nog veel meer om te tweaken, maar als het zover komt staan we voor je klaar! :)

Maar het belangrijktste is dat je alle herrie fans uit je kast jaagt. Het gaat dan vooral om die 4x4 cm fans. Deze zitten vaak op chipsets van het moederbord en de videokaart. Ik heb ze allemaal vervangen voor relatief grote heatsinks. Dit maakte het grootste verschil bij mij.
Pagina: 1