Snellere XP boot met onboard Hightpoint controller

Pagina: 1
Acties:

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:21
Veel mensen schijnen problemen te hebben met de HPT controllers die ook vaak onboard op sommige mobos zitten.
Highpoint heeft een nieuwe driver en nieuw BIOS ter beschikking gesteld, zoals ook staat in de meuktracker
Deze lost de problemen met XP op. Ook dat BIOSje schijnt nuttig te zijn, Win XP start er veel sneller door.

Probleem met borden zoals de Abit KT7(A)-RAID en de Epox 8K7A+ en 8KTA3+, etc zijn de onboard controller die geen BIOS update van Highpoint kunnen krijgen. Volgens Highpoint moet je maar contact opnemen met Abit of Epox of wie dan ook, die vervolgens zeggen dat ze het nog met Highpoint moeten regelen :(

Aangezien ik graag tweakertjes help ben ik ff behulpzaam geweest:
Haal de laatste BIOS voor je bord met dit Highpoint BIOS hier
Flashen op eigen risico en denk goed aan backups!

mocht je overigens een bord hebben wat niet op die link staat aangegeven,zet er dan ff een reply onder of post hier gewoon ff.

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 13:52

dlmh

Lo-Fi

Hail to GJC !

Werkt perfect op m'n EPoX 8K7A+ (revisie 8K7A1a17)
Alle problemen lijken opgelost !

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
--> PMG :)

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
nou mensen, nog meer dudes die dit nodig hebben? up! :D

• _JGC_
Schop!
auw, zere teen, die moest van ver komen?

Nog mensen die hier baat bij hebben?

Verwijderd

kuuzzzzzzzzz

ik heb er nu nog nikz aan maar als ik me nieuwe mobo heb (KR7) dan mayb wel. Die heeft een Highpoint raid (kweenie of er ook een non-raid komt, anders pak ik die. Als er aleen een reet-versie komt dan bedankt!

verder al tot topic het wel goed doen in de search denk ik :)

Verwijderd

hpt en xp is dus brak? hmmz dan misschien toch maar een epox zonder raid =/

Verwijderd

even een vraagje......
Als je een Highpoint bios update, ben je toch al je data kwijt die in de raid zit?

Verwijderd

www.biosmods.com

om kant-en-klare gemodde bios'en te downloaden.

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:11
ehm ik heb hier een abit BX133-RAID (met HPT370)....
en ik draai PERFECT met de standaard XP drivers..
is dat weird? .. heb atm niet echt zin om te upgraden omdat het dan misschien juist brakker wordt :o

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• _JGC_
Op dinsdag 06 november 2001 19:24 schreef BERKYZ het volgende:
even een vraagje......
Als je een Highpoint bios update, ben je toch al je data kwijt die in de raid zit?
Daar kan ik zo 123 niet veel over zeggen, ik heb zelf nml een MSI K7TTurbo-R met Promise onboard. Bij mijn promise kon ik gewoon een Lite-bios draaien met een RAID array wat ik met de hacked versie had gemaakt en vice versa. Allemaal geen probleem.
Pagina: 1