Verwijderd
Services uitzetten, standaard windows look gebruiken, kijk naar progjes die met het booten meegeladen worden (zet die uit). Zet je pagefile op aparte partitie (groot genoeg). Trap er genoeg ram in (minimaal vind ik 256MB lekker is 512MB).
bij win98se gaat de pc vanzelf uit kan dat ook met xp?
Verwijderd
hey bedankt man, zal vanavond als ik ga slapen wel ff kijken of het werkOp zondag 04 november 2001 21:08 schreef MisterData het volgende:
Jaaaahh , dan moet je in Control Panel naar power options en dan staat er ergens iets over "APM" en dat moet je dus aanzetten
Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)
http://groups.google.com/groups?hl=nl&selm=Z0T97.18606%24aF3.134485%40NewsReader
i386SX/16MHz, Trident 9400 1MB Vesa Local Bus, 4MB fpage, 40 MB hdd, Soundblaster 2.0
Verwijderd
Hier staan een hoop instellingen welke d/l snelheid verhogen indien correct ingesteld
Er staan een aantal topics over op GoT. Dus zodra de Search terug is...
Kijk ook hier eens:
http://www.winsupersite.com/showcase/windowsxp_tips.asp
GEEN XP DRAAIEN !
[/goede flauw-modus]
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh
::: flickr.com/kolnedra ::: Nikon D80 + Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC + Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM
Blijkt niet te helpen bij mijOp zondag 04 november 2001 21:08 schreef MisterData het volgende:
Jaaaahh , dan moet je in Control Panel naar power options en dan staat er ergens iets over "APM" en dat moet je dus aanzetten
Verwijderd
Yo vette tips die kende ik nietOp zondag 04 november 2001 21:50 schreef ItSnows het volgende:
Spelen met gpedit.msc
Hier staan een hoop instellingen welke d/l snelheid verhogen indien correct ingesteld
Kijk ook hier eens:
http://www.winsupersite.com/showcase/windowsxp_tips.asp
iemand zei ook system restore uitzetten.. hmz is dat wel zo verstandig? en maakt dat nou echt de prestaties echt hoger
Ik merk totaal geen verschil tussen de classic en me eigen look.
Ik heb dan ook een T-Bird 1400MHz met 512 DDR Infineon.... loopt als een trein!
Whatever.
Windows is nog niet snel genoeg...
De search doet het niet dus zou je ff kort willen uitleggen hoe ik dat moet doen ?? Dat is samen met kabel wel interressantOp zondag 04 november 2001 21:50 schreef ItSnows het volgende:
Spelen met gpedit.msc
Verwijderd
Als ik het nog wistOp maandag 05 november 2001 16:53 schreef MisterData het volgende:
[..]
De search doet het niet dus zou je ff kort willen uitleggen hoe ik dat moet doen ?? Dat is samen met kabel wel interressant
Staat op de planning hoor. Zodra ik TFS weer kan U'en
Yup en als je dan helemaal lol wil hebben dan ram je je pagefile gewoon het geheugen in dan ragt ie helemaal (wel minimaal 512 erin hangen)Op zondag 04 november 2001 20:48 schreef -KOD- het volgende:
Gewoon...
Services uitzetten, standaard windows look gebruiken, kijk naar progjes die met het booten meegeladen worden (zet die uit). Zet je pagefile op aparte partitie (groot genoeg). Trap er genoeg ram in (minimaal vind ik 256MB lekker is 512MB).
Ik boot nu in 8 seconden XP op...
99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.
3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter
Leg uit... Hoe doe ik dat? Klint geilOp maandag 05 november 2001 18:46 schreef Hans.Solo het volgende:
[..]
Yup en als je dan helemaal lol wil hebben dan ram je je pagefile gewoon het geheugen in dan ragt ie helemaal (wel minimaal 512 erin hangen)
Kun je dit ffkes uitleggen voor de n00bs hier (Ikke dusOp maandag 05 november 2001 18:46 schreef Hans.Solo het volgende:
[..]
Yup en als je dan helemaal lol wil hebben dan ram je je pagefile gewoon het geheugen in dan ragt ie helemaal (wel minimaal 512 erin hangen)
edit: Zo'n tijd er tussen en dan nog op zelfde moment reageren
Niet op voorraad.
| I've got permission to color outside the lines |
Maar ik eerderOp maandag 05 november 2001 19:34 schreef Thunder het volgende:
[..]
Kun je dit ffkes uitleggen voor de n00bs hier (Ikke dus)
edit: Zo'n tijd er tussen en dan nog op zelfde moment reageren
Deze dacht ik:Op maandag 05 november 2001 19:51 schreef koosmp3 het volgende:
[..]
Maar ik eerder
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management]
"DisablePagingExecutive"=dword:00000001
"LargeSystemCache"=dword:00000001
boeit dit zoveel dan? ik heb pIII-800eb met 128mb, zal ik veel verschil merken?Op zondag 04 november 2001 20:48 schreef -KOD- het volgende:
Gewoon...
NIE DOEN MET 128MB.... pas met >265Op maandag 05 november 2001 20:05 schreef Niek1616 het volgende:
[..]
boeit dit zoveel dan? ik heb pIII-800eb met 128mb, zal ik veel verschil merken?
Disable Paging Executive
In normal usage, XP pages sections from RAM memory to the hard drive. We can stop this happening and keep the data in RAM, resulting in improved performance. Note that only users with a large amount of RAM (256MB+) should use this setting. The setting we want to change to disable the 'Paging Executive', as it is called, is called DisablePagingExecutive. Changing the value of this key from 0 to 1 will de-activate memory paging.
System Cache Boost
Changing the value of the key LargeSystemCache from 0 to 1 will tell Windows XP to allocate all but 4MB of system memory to the file system cache, basically meaning that the XP Kernel can run in memory, greatly improving it's speed. The 4MB of memory left is used for disk caching, but if for any reason more is needed, XP allocates more. Generally, this tweak improves performance by a fair bit but can, in some intensive applications, degrade performance. As with the above tweak, you should have at least 256MB of RAM before attempting to enable LargeSystemCache.
En dan start ie in 8 secs op?Op maandag 05 november 2001 20:02 schreef Genotix het volgende:
[..]
Deze dacht ik:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management]
"DisablePagingExecutive"=dword:00000001
"LargeSystemCache"=dword:00000001
Met hibernate misschien. Anders ook niet hor. Al merk je het in mijn ogen wel. Maareh misschien iemand al een antwoord op die AMD patch van win2k, is die er ook voor winxp??Op maandag 05 november 2001 20:35 schreef Thunder het volgende:
[..]
En dan start ie in 8 secs op?![]()
Via 4 in 1 ? Die zit er standaard al in dacht ikOp maandag 05 november 2001 20:43 schreef Genotix het volgende:
[..]
Met hibernate misschien. Anders ook niet hor. Al merk je het in mijn ogen wel. Maareh misschien iemand al een antwoord op die AMD patch van win2k, is die er ook voor winxp??
Ehm nee niet de VIA drivers. Ik bedoel die AMD PATCH. Dus die je van AMD kon downen om win2k een heel stuk beter te laten lopen onder een AMD systeem.Op maandag 05 november 2001 20:46 schreef Thunder het volgende:
[..]
Via 4 in 1 ? Die zit er standaard al in dacht ik
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Verwijderd
Verwijderd
Door et36s - donderdag 25 oktober 2001 13:57
Heb wel een andere WinXP Tweak voor "extra" Bandwidth
Start\Run\gpedit.msc
Computer Configuration\Network Qos Packet Scheduler\Limit Reservable Bandwidth
Zet op Enable, Limit Bandwidth %0
Standaard staat deze optie op disabled en houd hij 20% voor zichzelf zet deze op 0 en je hebt de volledige lijn tot je beschikking
Dus Max een snelheidwinst van 20%
Verwijderd
Het klopt wel hoor, wat ze zeggen daar; Sneller stabieler, mooier. Klopt.. Als je het met 98, 95 en M.E. vergelijkt !
(trouwens, benchmarks bewijzen dat 2000 nogsteeds sneller is (maar dat wordt wel anders als de eerste 2 service packs voor XP uit zijn))
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management]Op maandag 05 november 2001 22:32 schreef rajzor het volgende:
Ik zou ook wel eens willen weten waar ik die KEY precies neer moet zetten. Ik neem aan dat dit niet zomaar op elke willekeurige plek in de registry kan??
Lezen is ook een vak heh.
Verwijderd
ik snap er eigenlijk nog geen ruk vanOp maandag 05 november 2001 20:35 schreef Thunder het volgende:
[..]
En dan start ie in 8 secs op?![]()
Als je niet weet hoe je je register moet aanpassen zou ik er maar niet aan beginnen. Maar goed, rechtsklikken en modifien die key van 0 naar 1. Zoals ik echter al schreef maakte het voor mijn 0,00 uit. Maak vooral eerst even een bekuppie van de register.Op maandag 05 november 2001 23:30 schreef pjot het volgende:
[..]
ik snap er eigenlijk nog geen ruk vanwat moet je nu doen, waar moet je die 00000001 invullen??? bij gegevens of naam???
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Lijkt me zeer handig. En wat je ook kan doen is rechtermuis op my comp. Dan naar advanced en dan naar performance settings en dan naar memory usage, en die op system cache zetten. Hoef jij niet in je reg te koloten.Op maandag 05 november 2001 23:33 schreef -Stef- het volgende:
[..]
Als je niet weet hoe je je register moet aanpassen zou ik er maar niet aan beginnen. Maar goed, rechtsklikken en modifien die key van 0 naar 1. Zoals ik echter al schreef maakte het voor mijn 0,00 uit. Maak vooral eerst even een bekuppie van de register.
Verwijderd
Leg de cd in je auto en ga volgas rijden snel dan.
i know.... i know..... had moet cancelen ipv submitten
Heej bvstrien, heb jij toevallig een broer die Rolf eeht een een zus die Janneke heet ?? In dat geval ken ik jou !!
[/off-topic]
-----Op maandag 05 november 2001 20:52 schreef Genotix het volgende:
[..]
Ehm nee niet de VIA drivers. Ik bedoel die AMD PATCH. Dus die je van AMD kon downen om win2k een heel stuk beter te laten lopen onder een AMD systeem.
Description of Issue
An issue has been identified that could result in the corruption of video data shared between AGP graphics adapters and AMD Athlon? or AMD Duron? processors, including the AMD Athlon? MP processor when running Microsoft Windows®2000 Professional, Windows®2000 Server, or Windows®2000 Advanced Server. This issue is independent of system chipset and has been observed when running Ziff-Davis 3D Winbench? 2000 and Mad Onion 3DMark? 2000 in benchmarking mode. Note: This patch is not needed for Windows XP.
------
Neem aan dat je dit bedoelde?
Verwijderd
Met ACPI heb ik 1x Geforce2, 2x NIC's, 1x SBLive op IRQ 11
[info]
Microsoft Windows Preinstallation Environment (WinPE) is a minimal
operating system based on the Windows XP kernel. WinPE functionally
replaces DOS and contains the minimum functionality needed to run
Windows Setup, scripts, or custom installation and imaging apps.
With WinPE you can automate the preinstallation of Windows to your
workstations and servers, as well as access, backup and repair
NTFS file systems, access file shares on the network and perform
other networking tasks. [/info]
Verwijderd
ik zou niet alle tweaks in 1 keer doen, met name die waar je in de registry klooit maar voor het overige toppie. Let even op page 6, prioritycontrol. Zal eens zien of de overall performance inderdaad omhoog gaat. Goeie tip!
Verwijderd
[ Voor 0% gewijzigd door SH007 op 10-11-2002 20:42 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op 08 November 2002 @ 01:03:
[...] Let even op page 6, prioritycontrol. Zal eens zien of de overall performance inderdaad omhoog gaat. Goeie tip!
Op http://www.tweakxp.com (site down?) stonden een aantal meldingen van nep-tweaks. Daar stond die van IRQpriority ook bij. Ik heb het getest maar vond geen performance-toename.
Verwijderd
standaard windows uiterlijk terug
niet de computer laten kieze wat het beste is.
Een guide met services die je waarschijnlijk wel of niet nodig heb... Je kon 12 tot 70 MB besparen aan services
Edit: op dat TweakTown artikel staat dat je ClearType aan kan zetten... dat soort font smoothing prut vertraagt toch
Verwijderd
Ohja... TweakUI natuurlijk ook, en je uitklapsnelheid van de menu's op de korste tijd zetten. Maakt qua 'effectieve' snelheid niet veel uit, maar voor je 'gevoel' gaat het veel sneller....
http://www.winguides.com/...s.php?os=WindowsXP&page=1
ik heb het voor mezelf samengevat als ik windows opnieuw installeer.
windows start op in 8 sec (een coldboot vanaf knop induwen tot stil in windows duurt 30 sec, kan het nog sneller?)
Hier staat wat extra informatie over services
http://www.blkviper.com/WinXP/service411.htm
heel veel kan uit...
als ik bij mij taakbeheer open en bij processen kijk passen ze ruim in één scherm, 14 processen (gewone computer met internet en netwerk)