SB128 PCI, XP, HD stoort geluid?

Pagina: 1
Acties:

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-02 16:38

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Topicstarter
Volgende probleem:
Kennis van me heeft het volgende systeem:
Asus A7V266, AMD TB 1,4 GHZ, 256 MB DDR, 20 GB Samsung (5400 rpm), SB 128 PCI, Creative DVD Speler IDE, Plex 16x10x40x IDE, GF2MX (Asus v7100+TV Out).

Het systeem heeft een 300w voeding en is geaard.

Het geluid stoort verschrikkelijk, echter alleen wanneer de HD bezig is. Hij heeft WinXP met alle standaard drivers draaien.

Z'n videokaart IRQ staat wel geshared met z'n geluidskaart |:(

Iemand een idee om dit op te lossen zonder een reinstall van WinXP? Misschien een bios setting?

webOS all the way!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-03 04:34

Brazza

Byte me!

misschien Hd defect??

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Heeft altijd gewerkt in z'n P3 600, maar sinds het in z'n nieuwe pc zit werkt het niet :?

Hij heeft al een Maxtor 40GB 7200RPM besteld >:)

DMA staat trouwens aan.

webOS all the way!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-03 04:34

Brazza

Byte me!

een betere omschrijving van het probleem dan..

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Je hoort als het ware allemaal korte piepjes door het geluid heen.

webOS all the way!

• YoNiE
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-03 22:28

YoNiE

prei

typisch ! heb hier winXP met soundblaster 16, met p2 400MHz, zelfde prob! ook originele XP drivers. is driverprobleem (voorzover ik weet), gewoon w8en op de nieuwe drivers op http://www.soundblaster.com/support/winxp/

Verwijderd

heb dat probleem ook met SB64 onder xp

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-03 21:32
heb het hier gehad met een awe 64 en met een live is het wel minder maar nog niet over, een sb128 geeft dezelfde problemen dan de live

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Ik heb het antwoord denk ik, je moet in je bios PCI 2.0 ofzoiets uitzetten. Ik zal ff kijken moment.

[edit] ik heb het niet echt kunnen vinden maar als de search functie het weer doet geef ik je wel ff een linkje naar de topic.

Verwijderd

Ik heb dit gehad met een Win2000, een SB 128 en de PII 350 van mijn ouders. Hoewel ik het probleem wel minder kreeg, lukte het met niet om de klachten echt weg te krijgen. Waarschijnlijk is het idd een driver probleem, maar zolang er geen betere drivers zijn kom je er niet vanaf. Zelfs voor win2000 zijn die drivers nog niet beschikbaar, dus ik vrees het ergste voor XP.

De enige oplossing bij mij was een niet Creative geluidskaart te installeren. Nu zit er een Hercules Muse XL in en die doet het van het begin af aan vrijwel probleemloos. Je zit vast niet op extra kosten te wachten, maar voor mij was het die 50 piek meer (ik kon de SB128 nog terug brengen) absoluut waard. Zoek anders als de search weer werkt even op mijn naam, dan moet je wel wat tegenkomen.
Pagina: 1