Toon posts:

Nieuw prosessor en moederbord (en geheugen)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb ff zitten studeren op tweakers..... aangezien alles nu redelijk goedkoop is wil ik mijn computer upgraden met het volgende:

Asus A7V266 SOCKET "A" 200/266FSB via CHIPSET
AMD K7 TBird 1,8GHz XP 266FSB Socket "A"
2x 256Mb DDR PC2100 OEM

Mijn vraag is of dit een verstandige keuze is en of ik inderdaad nieuw geheugen nodig heb (heb nu pc100)

Ik geloof dat dit moederbord wel goed is...als ik de andere topics goed gelezen heb. Ik heb er zelf geen verstand van dus als ik iets doms doe...zeg het dan...voordat ik een miskoop bega :)

Arthur

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:21
Je hebt idd nieuw geheugen nodig

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

tja het hangt altijd van je budget af , voor 90 piek meer heb je de a7v266 E en die isn et nieuw wat sneller meer weet ik niet kijkmaar , enige wat ik er op aan te merken heb is merk geheugen , micron of infenion

Verwijderd

Topicstarter
Maakt merkgeheugen echt iets uit? wat is het verschil?

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:21
Als je niet gaat oc-en dan maakt het niet zoveel uit, voor standaard gebruik is oem geheugen goed genoeg,

Maar met de huidige geheugenprijzen kun je beter gewoon a-merk ram kope

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

heey RTFM ajb

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 22:11
Op zondag 04 november 2001 19:57 schreef derijke het volgende:
(....)
2x 256Mb DDR PC2100 OEM
(....)
Wat Master zegt is wel verstandig, neem de iets duurdere -E versie van de Asus. Daar zit een nieuwere chipset op, de KT266A ipv KT266. Bovendien is die mogelijk beter op de toekomst voorbereid, zodat je later makkelijker een snellere CPU erin kan doen. Moederbordenfabrikanten hebben de neiging om hun nieuwere moederborden beter te ondersteunen en dus eerder bios updates uitgeven voor nieuwere type processors.

Merkgeheugen kan, maar hoeft niet. Als je niet op gaat voeren kun je net zogoed merkloos spul nemen. Als het na aankoop stuk is, breng je het terug na de winkel en ruil je het en de kans dat het stuk gaat na een tijdje gebruikt te hebben is vrij klein.

edit: oh ja, ook de groetjes van Bas ;)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Op zondag 04 november 2001 22:21 schreef BrainDamage het volgende:
heey RTFM ajb
Ik dacht dat jij onderhand al zou moet weten dat je niet zo moet uitvallen en dat je n00by's een eerlijke kans moet geven. Hij kan al wel een tijdje geeregt zijn maar hij geeft aan dat hij er niet veel van af weet.

Maar die amd xp is een 1533mhz. Ze noemen hem zo om hem tegen de intel p4 1800 te zetten en hij is sneller dan de p4 1800. En ik zou wat geeld erbij leggen en de a7v266e gaan kopen.

Verwijderd

2x 256Mb DDR PC2100 OEM
dit is een 1800+ veel mensen raken in de war daardoor en is dus niet 1,8 ghz.. kwou het maar even zeggen zodat je straks neit staat te kijken HUH :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor jullie reacties, ik ben er nu wel zo'n beetje uit denk ik..... nu nog ff kijken waar ik het ga kopen :)

Groetjes!

Edit: p.s. Groetjes terug, Bas ;)

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 22:11
Laat ons nog even weten wat je uiteindelijk besloten hebt (en ik zal de groeten doorgeven). :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
ik ben hetzelfde van plan, maar ik wacht nog ff met die cpu, kan ik tot die tijd er even een duron opprikken ? Dat dat geheugen dan niet tot volle prestaties komt is niet erg.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Hallo,

Ik heb ff zitten studeren op tweakers..... aangezien alles nu redelijk goedkoop is wil ik mijn computer upgraden met het volgende:

2x 256Mb DDR PC2100 OEM

Mijn vraag is of dit een verstandige keuze is en of ik inderdaad nieuw geheugen nodig heb (heb nu pc100)

Ik geloof dat dit moederbord wel goed is...als ik de andere topics goed gelezen heb. Ik heb er zelf geen verstand van dus als ik iets doms doe...zeg het dan...voordat ik een miskoop bega :)

Arthur
Ik zou een ECS bordje kopen met XP1600+ en 2x256 MB infineon CL2
samen: Fl. 866,- bij gistron (ipv 500 piek meer betalen)

die 500 piek kun je dan opzij leggen om een xp2200+ over een half jaar te kopen :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Topicstarter
Is zo'n ECS bordje net zo goed als die ASUS?

of heeft ie een betere prijs prestatie verhouding?

Arthur

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 18:06 schreef derijke het volgende:
Is zo'n ECS bordje net zo goed als die ASUS?

of heeft ie een betere prijs prestatie verhouding?

Arthur
Betere prijs verhouding ;)

Ik zou ook gaan voor:

ASUS A7V266-E
2 x 256 MB CRUCIAL PC2100
XP 1800+ ( ligt aan je butget, maybe wel een 1600+ ofso )

Ik zou niet gaan besparen op het moederbord ( de basis van het systeem ) en het geheugen ( kost toch niks meer ) :)

Neem dan een Thunderbird ofzo als het te veel geld kost en gooi er later een XP 2200+ in....

Verwijderd

Topicstarter
Budget = geen probleem :)

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 15:05 schreef budi het volgende:

[..]

Wat Master zegt is wel verstandig, neem de iets duurdere -E versie van de Asus. Daar zit een nieuwere chipset op, de KT266A ipv KT266. Bovendien is die mogelijk beter op de toekomst voorbereid, zodat je later makkelijker een snellere CPU erin kan doen. Moederbordenfabrikanten hebben de neiging om hun nieuwere moederborden beter te ondersteunen en dus eerder bios updates uitgeven voor nieuwere type processors.

Merkgeheugen kan, maar hoeft niet. Als je niet op gaat voeren kun je net zogoed merkloos spul nemen. Als het na aankoop stuk is, breng je het terug na de winkel en ruil je het en de kans dat het stuk gaat na een tijdje gebruikt te hebben is vrij klein.

edit: oh ja, ook de groetjes van Bas ;)
Zoals je zei, dat fabrikanten eerder een bios voor een nieuw moederbord zouden uitbrengen..
dit vindt ik triest eigenlijk... ik heb die asus a7v266
maar dat zou betekenen dat je er gelijk tot nauwlijks meer ondersteuning voor zou kunnen hebben..
terwijl het moederbord bijvoorbeeld theoretisch wel nog mee kan in de tijd, d.m.v bios updates..

zeer lastig, dan ben je in feite geneigd om steeds de nieuwste te kopen voor ondersteuning van een maandje ofzo..
:(

ze zijn alleen uit op geld. |:(

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij verschilt de ondersteuning ook van fabrikant tot fabrikant..... Ik heb bijvoorbeeld een Yamaha sw1000xg geluidskaart die nog goed ondersteund wordt ookal is ie al een paar jaartjes oud.

Ik begrijp dat ASUS niet zo 'ondersteunend' is? :)

Arthur
Pagina: 1