Zelf een ScanConverter bouwen?

Pagina: 1
Acties:

• Wizzing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-02 10:53
Heej dudes,

Na lang gekloot te hebben met de tv-out van mijn computer.. welke ik maar telkens niet aan de praat krijg.. heb ik besloten er niet veel tijd meer in te steken.. (is het niet waard waarschijnlijk).
Ik zie nu overal nieuwe apparaatjes opkomen die "scanconverters" heten.. heel cool.. gewoon een "hardware tv-out bakje" zonderdat je met software hoeft te kloten.

Mijn vraag:

*Is het ook mogelijk omdeze zelf te maken, en zo ja.. hoe moeilijk is het..
*Krijg je er ook een beetje fatsoenlijk beeld mee.. oftewel kun je DivX Moviez een beetje mooi afspelen.
* Heeft iemand een schema?

thnx for jullie hulp dudes..

Verwijderd

trust heeft zo ding maar ik hoorde dat een hele slecht kwalitijd heeft

je kan wel van jouw monitor aan sluiting een scart van maken hoe weet ik niet maar het is hier wel op tweakers verschenen

moet je even zoeken

• Wizzing
trust heeft zo ding maar ik hoorde dat een hele slecht kwalitijd heeft
Ja weetik.. en als ik niet zekerweet dat deze goed werkt heb ik er geen 200 piek voor over ;)
je kan wel van jouw monitor aan sluiting een scart van maken hoe weet ik niet maar het is hier wel op tweakers verschenen

moet je even zoeken
Hier ben ik dus naar opzoek. Jammergenoeg werkt de search niet :(
maar thnx voor je reply

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 11:12
ik heb zo'n trust televiewer, en het beeld is PERFECT, ik heb er geen problemen mee, ik gebruik 25meter kabel (s-video) zonder problemen! op de televiewer zit ook een scart uitgang, alle kabels zijn bijgeleverd, hij kost nu FL159,= geloof ik.

ik heb hem wel eens opengemaakt, maar het is veel te complex om zelf na te bouwen, en laten bouwen is volgens mij even duur met loonkosten

volgens mij kun je niet direct de pin-out van je monitor gebruiken om een scartkabel te maken, dan moet je toch ook een scan converter hebben?

Verwijderd

nee het kan wel windows heeft een bestuurings programma er voor zodat hij geen monitor maar een tv aanstuurt.

ik wil wel eens weten welke videokaart hij heeft met tv oud

want all videokaarten die ik heb gehad werkte tv oud gewoon goed

ja zelfs op mijn laptop werkt het goed .

ik kijk via mijn laptop dvd en divx op mijn tv .
maar ja als ik een tv oud nodig heb koop ik altijd ati of matrox die kaarten geven het minsten gezijk met tv oudn

je kan al een ati kopen voor 100piek met tv oud en mpg2 decoder (experd 98 met tv-oud zelfs nu goedkoper dacht ik)

• Wizzing

Ik heb een Creative TNT2 Riva M64 ofzo... zit wel tv-out op.. heb em een keer goed aan de praat gehad.. maar nu doet hij helemaal nix meer.. tv-tools kan em ook niet vinden. (alle kabels etc. goed aangesloten.. maar hij detect em niet :()

er zijn meer mensen met zo'n probleem.. al 100en topics over geweest

• Wizzing
dubbelpost

• Wizzing
trippelpost :?

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 08:08
Op zondag 04 november 2001 20:52 schreef suijkerbuijk het volgende:
nee het kan wel windows heeft een bestuurings programma er voor zodat hij geen monitor maar een tv aanstuurt.

ja zelfs op mijn laptop werkt het goed .

ik kijk via mijn laptop dvd en divx op mijn tv .
maar ja als ik een tv oud nodig heb koop ik altijd ati of matrox die kaarten geven het minsten gezijk met tv oudn

je kan al een ati kopen voor 100piek met tv oud en mpg2 decoder (experd 98 met tv-oud zelfs nu goedkoper dacht ik)
Tis Tv-out :D

.

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 11:12
schema voor scartkabel plz...... search levert nix op! heb hier nog 3meter mon kabel liggen met vga connector :9

Verwijderd

een creative dan moet je ook de origenelen software gebruiken dan werkt het wel (of een van hercules)

Nvidia drivers zit geen tv-oud

Verwijderd

Kijk op de site van de leverancier van je videokaart (of e-mail)

En koop zeker niet zo'n Thrust-ding, zonde van je geld.
De TV out van mijn laptop ziet er stukken beter uit.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je kunt via een Scart-stekker ook een RGB signaal aanbieden, dus op zich moet het wel kunnen (rechtstreeks VGA->TV), met de juiste drivers (en een refresh-rate van 50hz).
Pagina: 1