Toon posts:

Sinds Windows XP Pc zomaar uit dan aan.

Pagina: 1
Acties:
  • 92 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Me systeem draait altijd perfect nooit problemen . Maar nu ik Windows XP Professional op me pc heb, heb ik 1 probleem. Voor de rest super systeem.

Me pc gaat zomaar uit en dan aan, dus hij restart uit zich zelf. Dit doet ie op de vreemdste momenten. Ik kan geen verband vinden wanneer het gebeurt.

Ik denk gewoon dat iets stoort een driver ofzo, heeft iemand een advies of een tip. Ik heb de hele microsoft site uitgekamd. Kon niets vinden.

mischien dingen die handig zijn om te weten:
- Detonator 21.83 gehad en nu 22.50
- GeForce 2 MX
- Intel Pentium 1GHZ
- 512MB geheugen
- AC 97 geluidskaart
- Blackice defender
- Norton Antivirus 2002
- 2 netwerkkaarten ( Realtek & 3Com )

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Zo'n soort probleem heb ik ook met mijn MSI K7T turbo(bios-versie 3.0). Maar na het lezen van bios up-date denk ik dat mijn probleem is opgelost.

Voorbeeld van mijn probleem:

-Willekeurig installatie van microsoft-office,halverweggen gewoon uit, rebooten en de hardeschijf controleren omdat windows verkeerd is afgesloten.

-Willekeurig onder internetten, gewoon rebooten.

-start-menu openen, gewoon rebooten.

-Nero geïnstalleerd en dan moet 'ie rebooten om alles af te maken. Dan reboot 'ie en dan doet 'ie het nog twee of drie keer achter elkaar.

Vraag: heeft iemand ook deze ervaring met het MSI K7T Turbo en windows XP

En voor jou RedAlert80 denk ik dat je het zelfde probleem heb als ik.

Heb je een recente bios :?

En zijn al jou computeronderdelen voorzien van een digitale-handtekening :? Want daar wil die ook nog wel eens een error op geven.

Succes

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

Uhh... digitale-handtekening?

Verwijderd

doet de mijne ook, opeens heel kort blauw schermpje en dan reboot, echt vaag . Bij mij gebeurt et steeds als ik UT start... kheb ook een geforce 2 mx, verder rest een simpel celeronnetje 733... vaaaaag

PS kheb mobo met apollo pro 133 chipset (QDI legend advance 9 of zo iets :))

• Fireman

Fireman

Op zondag 04 november 2001 20:19 schreef Froggie het volgende:
Uhh... digitale-handtekening?
Dat geeft 'ie weer als je bijvoorbeeld een monitor wilt installeren die die niet herkent. Dan geeft 'ie aan onbekende monitor dan gaa't 'ie naar standaard monitor.
Als je dan kiest voor zelf monitor installeren en je selecteerd dan je eigen monitor dan zegt 'ie deze monitor is niet voorzien van een digitale-handtekening dit systeem kan dan instabiel worden.

Verwijderd

vaag probeer dit eens :
naar control panel system tabblad advanced dan startup en recovery en vink dan automatically restart uit...
ik heb zo'n soort probleem namelijk ook is gehad

ik hoop dat het lukt

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10-2025

potatox

unz unz unz

Zo to horen een hardware probleem..heb het ook gehad met wat andere hardware.Eerst dat blauw scherm van XP en dan een reboot en het lag aan de hardware. Dus ik zal zeggen: Experimenteerd ff met wat drivers voor je hardware, zoals je Videokaart en zie verder :)

--

Verwijderd

Voor de MSI plank is er een BIOS update die iets oplost met XP:

K7T Series V3.1 BIOS Release for K7T Pro, MS-6330Lite, K7T Pro2, K7T Pro2-A, K7T Turbo, K7T Turbo Limited & K7T Turbo2
-------------------------

1. This is the AWARD(r) BIOS version 3.1 release.

2. This BIOS fixes the following problems of the previous version:
-Fixed problem wherein system cannot install WinXP when using other K7T series board except K7T Turbo2
-Fixed that Tools\Event Viewer\System\ACPI error under WinXP
-Update the BIOS of ATA100 function of Promise 265 chip to B43

• Fireman

Fireman

Op zondag 04 november 2001 21:22 schreef _PoTaToX_ het volgende:
Zo to horen een hardware probleem..heb het ook gehad met wat andere hardware.Eerst dat blauw scherm van XP en dan een reboot en het lag aan de hardware. Dus ik zal zeggen: Experimenteerd ff met wat drivers voor je hardware, zoals je Videokaart en zie verder :)
Met die nieuwe Bios-driver (MSI K7T Turbo bios versie 3.0) zou het toch opgelost moeten zijn.

En die problemen van die hard-ware zijn toch het zelfde als dat ik beschreven heb hier boven.

• Fireman

Fireman

Op zondag 04 november 2001 21:27 schreef klausewitz het volgende:
Voor de MSI plank is er een BIOS update die iets oplost met XP:

K7T Series V3.1 BIOS Release for K7T Pro, MS-6330Lite, K7T Pro2, K7T Pro2-A, K7T Turbo, K7T Turbo Limited & K7T Turbo2
-------------------------

1. This is the AWARD(r) BIOS version 3.1 release.

2. This BIOS fixes the following problems of the previous version:
-Fixed problem wherein system cannot install WinXP when using other K7T series board except K7T Turbo2
-Fixed that Tools\Event Viewer\System\ACPI error under WinXP
-Update the BIOS of ATA100 function of Promise 265 chip to B43
Wie kan dit wat vertalen naar het nederlands. Want dan kan ik het goed toepassen.

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-08 12:35
ik heb ook het probleem dat er spontane resets plaatsvinden
bij Win XP

zeer vaag probleem

mijn systeem heeft altijd stabiel met Win ME gewerkt

(A7M266 bios1004 met TB1333)

:?

• ProGo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:52
Op zondag 04 november 2001 21:32 schreef firemen het volgende:

[..]

Wie kan dit wat vertalen naar het nederlands. Want dan kan ik het goed toepassen.
Gewoon de nieuwste bios gebruiken.

Doe je MSI cd in de laa, installeerd live-bios, run dat, hij haalt automatisch de nieuwste bios op, reboot, en klaar! :)

• whizzkey
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11-2022

whizzkey

Yep

Misschien wel handig om te weten, maar de spontane reboots van XP zijn eigenlijk de blauwe schermen van win98. Aleeen geeft XP er standaard een reboot achteraan. Dit kun je ergens uitzetten zoals hierboven ergens beschreven is. Ik denk dan toch dat er iets niet helemaal goed is met je hardware / drivers.

Jep

• Nono_home
  • Laatst online: 28-12-2021
Had ik ook en kwam door pc-allert (MSI)
sinds ik die niet meer draai geen enkel probleem
meer. *D

"Beam me up Scotty; there is no intelligence down here" System specs

Verwijderd

Ik heb het probleem ook iedere keer als ik detonator-drivers voor me asus geforce II mx installeer. XP loopt dan vast bij de simpelste dingen geloof dat het een bekend probleem is bij asus kaarten samen met detonator-drivers. Draai nu dus op standaard XP-drivers :'( Misschien niet zo snel maar wel stabiel, dus als iemand een driver weet die wel op XP draait??????

• Fireman

Fireman

Op maandag 05 november 2001 09:35 schreef ProGo het volgende:

[..]

Gewoon de nieuwste bios gebruiken.

Doe je MSI cd in de laa, installeerd live-bios, run dat, hij haalt automatisch de nieuwste bios op, reboot, en klaar! :)
Kijk vriend dit krijg ik te zien en misschien nog meer mensen. Ik heb nu versie 3.0 van de bios ! en 3.1 is beschikbaar, maar waar :?

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/rzondervan/bios.jpg

Wat doen we eraan.

En die losse file is dat op floppy zetten en dan rebooten via floppy en voor de rest niets inschakelen om dat de nieuwe bios in default staat :?

• Nono_home
  • Laatst online: 28-12-2021

"Beam me up Scotty; there is no intelligence down here" System specs

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Valt me op dat veelal aanwezige hardware een GF2 MX is met Detonator drivers.

Ik heb een (pre??) Service Pack voor XP...hebben jullie die al?
q315000_wxp_sp1_x86_enu.exe heet ie

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Gman, zou je in het vervolg eerst de datum kunnen bekijken van het draadje? Deze is 4 maanden oud ;)

Dicht dus...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.