ECS K7S5A Doet het niet meer

Pagina: 1
Acties:

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hoi mijn moederbord wilt niet meer booten alleen brand bij het opstarten het lampje van de floppy drive maar meer niet en dan krijg ik achter elkaar piepjes te horen.

Ik heb dit al geprobeerd.
------------------------------------------------------------
Check to see if the floppy drive light goes on when you power up. If it does, it's your lucky day, there's a 95% chance you can fix it. Follow these instructions:

In another computer, format a floppy disk under DOS/Windows 9x/ME. Don't use Windows 2K/XP or the quick format option.
Copy a BIOS .rom file to the floppy. Don't copy any extra files.
Rename the file AMIBOOT.ROM.
Double check the floppy is good by running Scandisk or Norton Disk Doctor.
Put the floppy in your computer and turn it on.
Wait while the floppy is being read.
Wait until you hear 4 beeps (usually <1 min, 5 min at most).
Turn off and on again.
If this doesn't work, try downloading a different BIOS version .rom file and repeat the process.
------------------------------------------------------------

Maar hij doet het nog steeds niet wat zou ik nu kunnen doen en het is allemaal gekomen doordat ik de nieuwe bios er op wou zetten.

Moet ik hiervoor een nieuwe Bios chip kopen en zo ja waar kan ik die kopen hier in Nederland.

En hoe zou je dan die ouwe Bios Chip eruit kunnen halen.

Alvast bedankt

• FabiandJ
  • Niet online
Weet iemand wat ik kan doen ik heb hulp nodig

Verwijderd

doe is een cmos clear, en vertel iets meer is de bios update geflast zonder probleem.
Wat zit er verder in of aan.

• FabiandJ
  • Niet online
Ik heb de cmos clear al gedaan maar dat maakte niks.

Ik heb een bios update gedaan van 010827 naar 0110 en nog wat.
En toen het flashen klaar was starte die opnieuw op maar toen kwam die niet meer verder dus het hele scherm bleef zwart alleen brande het lampje van de floppy drive

Ik heb Windows xp erop staan mijn systeem is het volgende.

1.2Ghz 266mhz AMD Thunderbird
ECS K7S5A+lan
20 gig hardeschijf
256 DDR Kingston
128 PCI Soundkaart
Powercooler Geforce 2 GTS/Pro 64 DDR

En voor die update deed hij het nog wel.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Zeker update vanaf bootflop gedaan :?

Dat is dan lekker |:(

Er zat een floppybug in win2k met oude bios. Gegevens raakten dus corrupt.

Dit is later met een bios fix verholpen.

Dus waarschijnlijk heb jij m vanaf flop gedaan en had je last van deze bug.

Zo flash ik altijd:

Ik gooi de bios update op m'n HD en start gewoon op met m'n goeie ouwe win98 bootflop en flash dan vanaf de HD!

webOS all the way!

• FabiandJ
  • Niet online
Maar mijn vraag is nu hoe kan ik het verhelpen mijn floppy drive doet het alleen nog maar maar voor de rest zie ik zwart beeld.

En ik heb hem geflash met een floppy ja.

• Hermanvh

Hermanvh

Je moet de diskette denk ik wel bootable formateren (met systeembestanden erop (format a:/s), maar dat weet ik niet zeker.

Oplossing? Nog een paar bios updates proberen?

Anders contact opnemen met de importeur in NL?

webOS all the way!

• FabiandJ
  • Niet online
hoe doe je dat op een systeem met win98.
Want op mijn pc kan ik niet meer in de bios en in windows xp

• Hermanvh

Hermanvh

Gewoon ff naar ms-dos en dan ff 'format a:/q/s' (zonder 'jes natuurlijk :) )

Vervolgens ff bios update erbij gooien en in je WinXP bak doen.

Suc6

webOS all the way!

• FabiandJ
  • Niet online
Nou het is niet gelukt wat je zie hij geeft dan nog steeds piepjes waar je gek van wordt of moet je de pc dan gewoon aan laten staan als die blijft piepen.

En zou je trouwens iemands anders Bios chip in die van mij kunnen zetten en dan weer opnieuw opstarten met mijn bios chip erin zetten zodat hij weer de ouwe bios heeft en dus niet de nieuwe.

• FabiandJ
  • Niet online
Weet iemand nog iets anders wat ik kan doen om hem weer aan de praat kan krijgen.

• ovaal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 07:33

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

Mijn mobo heeft er ook wel eens last van, meestal nadat ik heb lopen prutsen met het mobo. Even de grafische kaart aandrukken heeft tot nu toe altijd bij mij geholpen. Het AGP slot wil de kaart graag erg goed vast hebben denk ik. ;)

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

• FabiandJ
  • Niet online
Maar ik zie al zo ie zo niks als ik opstart dus ik weet niet wat voorn zin dat heeft om hem aan te drukken want voor die flash opdate deed hij het nog wel

• FabiandJ
  • Niet online
Weet iemand nog iets anders want wat hier allemaal bovenstaat helpt niet

Verwijderd

Kan zoveel zijn als je verder niet in dos komt zit er weinig anders op dan terug sturen of je kan het nog proberen met een oude isa video kaart dan heb je misschien wel beeld.
Of een hot flasch wel link trouwens.

• FabiandJ
  • Niet online
zou ik anders dan niet kunnen proberen om een nieuwe bios chip te bestellen voor mijn moederbord

Verwijderd

Dat kan ook misschien heb je hier wat aan:

Recovering A Corrupt AMI Bios
With motherboards that use "Boot Block Bios" it is possible to recover a corrupted bios because the boot block section of the bios, which is responsible for booting the computer remains unmodified. When an AMI bios becomes corrupt the system will appear to start, but nothing will appear on the screen, the floppy drive light will come on and the system will access the floppy drive repeatedly. If your motherboard has an ISA slot and you have an old ISA video card lying around, put he ISA video card in your system and connect the monitor. The boot block section of the bios only supports ISA video cards, so if you don't have an ISA video card or your motherboard does not have ISA slots, you will have to restore your bios blind, with no monitor to show you what's going on.
AMI has integrated a recovery routine into the boot block of the bios, which in the event the bios becomes corrupt can be used to restore the bios to a working state. The routine is called when the system block of the bios is empty.

The restore routine will access the floppy drive looking for a bios file named AMIBOOT.ROM, this is why the floppy drive light comes on and the drive spins. If the file is found it is loaded into the system block of the bios to replace the missing information.

To restore your bios simply copy a working bios file to a floppy disk and rename it AMIBOOT.ROM, then insert it into the computer while the power is on. The disk does not need to be bootable or contain a flash utility. After about four minutes the system will beep four times. Remove the floppy disk from the drive and reboot the computer.

The bios should now be restored.

Verwijderd

Of hier een nieuwe chip bestellen www.flashbios.org/

• FabiandJ
  • Niet online
He tim dat gaat moeilijk als erop je moederbord niet zo'n poort zit |:(

• RammY
  • Laatst online: 20-08 17:09

RammY

Dát!

Hey jongens, we zitten nu allemaal wel te zeuren over bios updates en weet ik allemaal veel maar als je ff goed leest hoor je piepjes. Nou hebben piepjes allemaal verschillende betekenissen. Check dat nou ff want misschien is er wel heeeel wat anderes aan de hand.
Check ook es ff of de pootjes van je bios nog goed zijn.

Greetz RamShackle B-)

Deze advertentieplaats is te huur!

• FabiandJ
  • Niet online
waar moet ik dan op letten bij die piepjes hoeveel achter elkaar of zo nou het zijn er telkens 5 of zo

Verwijderd

Die piepjes die hebben een betekenis waar de fout zit dus.
Het zijn een soort morse piepjes geheugen of bv videoo kaart zit niet goed.
Er is wel ergens een linkje voor, weet zo niet waar moet je even zoeken.

• FabiandJ
  • Niet online
He bedankt allemaal voor je hulp

Maar dat hielp allemaal niet dus ik heb bij pcchip een nieuwe bios chip besteld koste lekker niets :) :) :)

Verwijderd

ok, van wat ik begrijp heb je geen video, alleen beepjes.

strip het systeem naar 1 dimm, cpu, powersupply, mobo (en de kabel naar je power button). geen ide/fdd kabels naar je mobo, geen power naar je drives, alleen een videokaart, geen geluidskaart, e.d. als je geen video krijgt, verwijder geheugen en kijk of de beep code verandert (naar de 'geen geheugen beep code').

als je kan, probeer je videokaart in een goed systeem, en als het kan ook je cpu en geheugen. als je 2 dimms hebt (dit mobo kan je ook met gewone 168 pin dimms proberen), kan je dat ook erin proberen.

Als je video krijgt, dan probeer je een fdd en kijk of je er naar kunt booten... zorg wel dat je kabel niet omgedraait is, want dat geeft een constant aan lampje op de drive. van hier is het redelijk simpel, cdrom als 2e, en boot naar een floppy met cdrom drivers, en test de cdrom, dan hdd erbij.

Daarna kaarten 1 voor 1 erin.

Als je nog geen video op zijn simpelst hebt, dan kan je erachter komen of de videokaart, cpu en mem ok zijn door ze in een ander systeem to proberen (als je een passend systeem hebt).

Je kunt proberen om de bios te flashen (blind), maar met een 'solid' ledje, kan je hoogst waarschijnlijk niet van een floppy disk booten.

Hoop dat het helpt.

DAE

Verwijderd

Ik had het zelfde probleem net ook. Ik had geflasht van bios 27/08 naar de nieuwste overklok bios. Het flashen ging goed, maar bij het opstarten alleen floppy geratel en veel piepjes. Ik heb vervolgens geprobeerd met een onder win95 geformateerde bootflop de bios te flashen. Maar dat lukte niet. Toen ik in plaats van de overklokbios de nieuwste officiele bios probeerde als amiboot.rom werkte het wel. Kortom als je dit probleem hebt, gewoon ff de nieuwste officiele bios op een floppy zetten onder de naam amiboot.rom en starten.
Pagina: 1