Toon posts:

X-WIN32 probleem met RH7.2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beetje vaag of dit probleem onder de win of non-win forums hoort... Anyway, ik heb op één compu RH7.2 draaien, op een andere win XP. Ik wil nu vanaf XP met x-win32 de RH machine kunnen bedienen. X-win32 5.1 geinstalleerd en een XDMCP sessie geconfigureerd. Hij geeft geen enkele foutmelding maar ook geen login prompt, alleen een grijs scherm en een X-cursor... Las ergens op de site van x-win32 dat het aan niet geinstalleerde fonts kan liggen, maar toevoegen van extra fonts in XP heeft niet geholpen.

Op de linux machine heb ik een firewall draaien maar mijn xp machine heeft op dit moment alle toegang (alle protocollen, poorten niet apart geconfigureerd). Kan het aan de firewall liggen??

• DPLuS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

DPLuS

Wat ben je precies van plan?
Om X-windows op te starten op je Windows bak?

Dat is volgens mij niet mogelijk. Dat heb ik zelf ook eens geprobeerd (zelfs nog ergens een threadje over hier op GOT, maar search is down...)

Wat ik destijds gedaan heb is:

Redhat 6 geinstalleerd,
SecureCRT (www.vandyke.com) geinstalleerd op win98SE en X11-portforwarding aangevinkt
Xwin32 geinstalleerd.

Als ik nou die grafische programma's startte via CRT-sessie (bijv: netcfg &) openden die gewoon via xwin32 op mijn windows bak...

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op zondag 04 november 2001 19:36 schreef dsoul het volgende:
Anyway, ik heb op één compu RH7.2 draaien, op een andere win XP. Ik wil nu vanaf XP met x-win32 de RH machine kunnen bedienen. X-win32 5.1 geinstalleerd en een XDMCP sessie geconfigureerd. Hij geeft geen enkele foutmelding maar ook geen login prompt, alleen een grijs scherm en een X-cursor...
Waarschijnlijk is je xdm/kdm/gdm niet helemaal goed geconfigureerd. (die heb je toch wel draaien he?)

Hoe zien je Xaccess en xdm-config eruit? (staan in /etc/X11/xdm)
Op maandag 05 november 2001 11:54 schreef DPLuS het volgende:
Dat is volgens mij niet mogelijk.
Jawel. :)

Verwijderd

Topicstarter
thnx, die config files waren het probleem... Ben een redelijke linux newbie, moet dus duidelijk nog wat oefenen! :-)

• DPLuS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

DPLuS

Op maandag 05 november 2001 12:53 schreef Onno het volgende:

[..]

Jawel. :)
Is het dus volgens jou mogelijk om via het commando "startx" je xwindows op te starten op je Windows-bak?
Heb ik daar die bovengenoemde config-bestandjes voor nodig dan? Want dan wil ik daar ook wel weer eens mee gaan spelen...

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:49

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

nee, het is mogelijk om een soort van X terminal sessie te starten op je windows bak, waarbij je de schermoutput van je linux bak op je scherm gepaint krijgt.

Dit gaat via het XDMCP protocol, en met behulp van een Xserver on der Windows.
Ik zelf gebruik Reflection X.

Standaard is het niet enables onder RedHat/ (of andere distro's) en zal je het moeten enabelen wil je het gaan gebruiken.

Dit doe je door in /etc/X11/xdm/Xaccess het # weg te halen voor * (Everyone can connect), of daar een IP adres/range in te kloppen om het dichter te zetten.

en in /etc/X11/xdm/xmd-config een poort nummer te specificeren, standaard is dit 177, maar default staat het op 0.
daarna X restarten (init 3 ; init 5)
en dan kan je kijken of het XDMCP protocol draait.
netstat -a
staat er ergens xdmcp tussen.

Opmerking:
xdmcp wil reverse resolven, dus zet je hostname in /etc/hosts of configureer je DNS server goed.

Veel succes..

gr
CJ

• Onno
  • Niet online
Op maandag 05 november 2001 19:32 schreef DPLuS het volgende:
Is het dus volgens jou mogelijk om via het commando "startx" je xwindows op te starten op je Windows-bak?
Dat heb ik niet gezegd. X starten is iets anders dan "startx" uitvoeren. "startx" is een commando om lokaal X te starten. Remote moet het anders, zoals hierboven beschreven staat, maar mogelijk is het dus zeker. :)

• GiLuX
  • Laatst online: 12-11-2025
was dat niet met het EXPORT commando op je linux bak geven inclusief terminal nr en dan met je windows xclient naar je linux bak connecten?

ooit is me dat wel eens gelukt...lang geleden.

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• Onno
  • Niet online
Dat kun je doen als je een los X programma wilt draaien, maar het gaat hier om een complete X omgeving. :)

(en de X client draait op je linux bak, de X server op Windows)
Pagina: 1