intake tube

Pagina: 1
Acties:

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 13:22
ik heb dit gezien op virtual hideout (en ook nog op andere plaatsen)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sander.fontijn/cc_1509_1.jpg

zo iets wil ik ook maar hoe maken ze toch zo'n mooi luchtsluis (iemand een beter woord :? )
kan je deze dingen kopen of zelf maken?

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 20:15
huzarensalade bakje ofzo :P
plantenbakje etc.

gewoon iets met de goeie maat... succes

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Kijk anders ff bij de praxis, voor een stuk rioolbuis

• Loran
  • Laatst online: 27-07 16:38
ja een huzarensalade bakje werkt goed. alleen niet zo goed bij ronde kasten (schijnt). (8>

maar dat plexi-glas is wel mooi gemaakt :P

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

Verwijderd

Zo'n ding heette toch een fan-duct. Hiervoor kun je inderdaad alles gebruiken wat jezelf kunt verzinnen.

Verwijderd

Is er geen elctronika boer bij jou in de buurt? Daar kun je van die lucht pijpen kopen die je ook in bassreflex boxen zet. Die werken perfect, ze zijn er voor gemaakt.

• Reptile-X
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-07 15:34

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Om zo'n blowhole maken is niet zo moeilijk, maar zoals boven gezegd word, je kan het moeilijk mooi afwerken als je een kast heb die bol is waar je blowhole komt.

Ik weet dat omdat mijn kast is ook bol waar mijn blowhole zit, ik heb het zelf met een stuk rubber rand afgewerkt.

foto's kan je vinden als je de link in mijn sig volg...

Verwijderd

hoe kom jij aan dat rubber

• The_Duke
WOW, tnx voor de replys

Ik heb dus gelukkig een nagenoeg vlakke voorkant.
Dat van die buizen vind ik niet zo'n goed idee want zoals op de foto te zien is, zit er een rand omheen, die wil ik ook en die zit niet op een normale buis toch?

Ik ga in ieder geval ff naar de plaatselijke supermarkt om daar es rusig in de schappen te kijken naar de juiste vorm en maat. (ze zullen wel denken, waar is die gek mee bezig :P )

Ik zal ook zeker even bij de electroboer langs gaan, hier in Tilburg heb je er 1 die bijna alles heeft :P

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Die rubber heb ik van mijn werk, maar die dingen kan je halen bij verf winkels, om metaale/kunstof randjes die je gezaagd heb better af te werken en om ze onscherp te maken, mischien Gamma heeft ze ook well, maar dat weet ik niet zeker.

• The_Duke
Op zondag 04 november 2001 19:31 schreef Reptile-X het volgende:
Om zo'n blowhole maken is niet zo moeilijk, maar zoals boven gezegd word, je kan het moeilijk mooi afwerken als je een kast heb die bol is waar je blowhole komt.

Ik weet dat omdat mijn kast is ook bol waar mijn blowhole zit, ik heb het zelf met een stuk rubber rand afgewerkt.

foto's kan je vinden als je de link in mijn sig volg...
als ik je goed begrijp he je dus raamrubber gebruikt voor de rand en achter dat raamrubber een buis oid gezet en dan de fan. hmmm, goed idee :)

Verwijderd

Bij de conrad www.conrad.nl kan je van die Basereflex poorten kopen. Je kan ze gewoon op maat afzagen

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Doek, het was geen raam rubber maar een rubber die in u-vorm was, en achter de gat heb ik een riool pijp deksel van 125mm gebruik, aan de blinde kant van de deksel heb ik een gat gemaakt, en de deksel schuin afgezaagd, want anders past ie niet tussen de front kap en de kast.

• The_Duke
Op zondag 04 november 2001 19:47 schreef larsieboy het volgende:
Bij de conrad www.conrad.nl kan je van die Basereflex poorten kopen. Je kan ze gewoon op maat afzagen
deze bedoel je?
Afbeeldingslocatie: http://195.71.124.85/pix/342/GX/342564G3.JPG

Verwijderd

Jah zien ze er niet schattig uit? Beter dan een saladebakje toch?

• The_Duke
Op zondag 04 november 2001 19:48 schreef Reptile-X het volgende:
Doek, het was geen raam rubber maar een rubber die in u-vorm was, en achter de gat heb ik een riool pijp deksel van 125mm gebruik, aan de blinde kant van de deksel heb ik een gat gemaakt, en de deksel schuin afgezaagd, want anders past ie niet tussen de front kap en de kast.
kan ik da rubber in u-vorm gewoon bij de "doe het lekker zelf" zaak halen?

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-07 10:07
Op zondag 04 november 2001 20:05 schreef Doek het volgende:

[..]

deze bedoel je?
[afbeelding]
die aluminium is wel errug mooi. er staat alleen geen prijs op de site.

• The_Duke
Op zondag 04 november 2001 20:07 schreef larsieboy het volgende:
Jah zien ze er niet schattig uit? Beter dan een saladebakje toch?
inderdaad heel mooi, vooral die zilveren maar dat wat Reptile-X heb gemaakt vind ik ook erug mooi gedaan.

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Op zondag 04 november 2001 20:08 schreef Doek het volgende:

[..]

kan ik da rubber in u-vorm gewoon bij de "doe het lekker zelf" zaak halen?
Ik weet het niet zeker :? maar je zou het kunnen proberen.

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Ik heb zo'n kast met bolle voorkant. (AOpen HQ-08)

Ik heb het op de volgende wijze opgelost:

Heb bij een doehetzelf zaak een PVC-mof gehaald met een maat die het dichst in de buurt van de 12cm kwam (voor een Sunon 12cm fan :) ) Deze heb ik matzwart gespoten.

Vervolgens in het gat geduwd. Was btw een klote karwei om het gat mooi rond te maken en wel zo dat ook nog eens de mof erin paste. Enfing half uur vijlen later zit ie er eindelijk in. Zoals je begrijpt steekt de mof aan de zijkanten wat veruit. Ik heb hem toen boven en onder ook een stukje (4mm ofzo) uit laten steken. Vervolgens heb ik hem met zwarte montage kit vastgezet. Door het een beetje langs de uitstekende randen te smeren krijg je een mooi afgewerkt effect.

Ik hoop ergens volgend weekend mijn LM315 baybus klaar te hebben en dan kan mijn kast inelkaar en zal ik es wat pics ervan posten.

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dat aluminium fanduct vind ik wel super vet
Pagina: 1