[RFD] sfeer op GoT

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 16:53
rfd: request for discussion

Ik wil met deze post een constructieve discussie opgang brengen, dus iedereen die geen argumenten heeft moet dit topic maar gewoon links laten liggen.
Ik voel me de laatste tijd steeds minder thuis hier op GoT. Hoe komt dat zullen sommigen van jullie vragen. Simpel er gebeuren dingen die me niet aanstaan.
En dan heb ik het niet over de server problemen maar gewoon over de sfeer.
Er wordt mij teveel geflamed en gehapt en onverdraagzaam gedaan (en nee ik ben zelf niet roomser dan de paus). Dames/Heren de maatschappij dat ben jij. Oftewel: wat jij niet wil dat jou geschiedt, doe dit ook een ander niet.
Dit geldt trouwens niet alleen voor de vaste bezoekers maar vooral de n00bs die niet bekend zijn met zo'n groot forum worden door de vaste users gelijk gek gemaakt.
Vandaag is eingelijk de druppel.
LA topics om nix
geflame op de crew

Ik begin het echt zat te worden
Als je met 30000+ puberende nerds bij elkaar zit (sorry voor de stereotype opm) is er altijd wel iemand die je niet mag (meerdere denk ik wel). Maar om dan te gaan flamen dan laat je jezelf wel heel erg kennen.

Dus mijn vraag is eigenlijk: Hoe nu verder?
Ik weet het niet. Strenger modden? Degene die flame-d negeren? Zeg het maar.
Maar ik ga straks echt de deur achter me sluiten hier (opmerkingen zoals: dag worden niet op prijs gesteld) omdat de sfeer helemaal naar de klote is.

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je zegt dat de n00bs worden afgemaakt, maar de n00bs kunnen er zelf ook wat van. Zij kennen de geschreven en de ongeschreven regels niet. Daarom ben ik van mening dat de 'vaste' bezoekers juist een stuk minder erg zijn.

• D2k
Op zondag 04 november 2001 19:07 schreef Artcore_Trooper het volgende:
Je zegt dat de n00bs worden afgemaakt, maar de n00bs kunnen er zelf ook wat van. Zij kennen de geschreven en de ongeschreven regels niet.
tot hier kan ik het nog eens zijn
Daarom ben ik van mening dat de 'vaste' bezoekers juist een stuk minder erg zijn.
maar dat is niet waar
dat je hier langer zit wil niet zeggen dat je niet flamed

• Artcore
  • Niet online
Op zondag 04 november 2001 19:08 schreef D2k het volgende:

maar dat is niet waar
dat je hier langer zit wil niet zeggen dat je niet flamed
Nee niet per definitie, maar in praktijk wel vind ik.

• Artcore
  • Niet online
Maar ik ben het dus in principe wel een beetje met je eens :)

• D2k
Op zondag 04 november 2001 19:09 schreef Artcore_Trooper het volgende:

[..]

Nee niet per definitie, maar in praktijk wel vind ik.
valt tegen hoor
maar ik had voor deze thread geen zin allemaal bewijzen te gaan verzamelen
iedereen weet waar ik het over heb
Op zondag 04 november 2001 19:11 schreef Artcore_Trooper het volgende:
Maar ik ben het dus in principe wel een
beetje met je eens :)
tnx

Verwijderd

Ik heb onlangs ook al gevraagd om een lager bullshit gehalte, een anti-scheld-en-vloek beleid en een beleid dat mensen met een zieke geest hard aanpakt.

Het is hier nog steeds een tech forum vol met nerds. De stereotype nerd is rustig, en bescheiden. Maar het wordt steeds meer een forum waarin grenzen worden opgezocht en overschreden.

Er moet echt wat gebeuren, en de mods zijn echt keihard nodig. Wat mij betreft moeten de gebuikers dan maar hier worden opgevoed als ze het niet thuis meekrijgen. Maar dan moeten sommige dingen hard worden aangepakt.

GoT is geen democratie, en moet dt ook niet worden. GoT moet regels stellen en naleven, en wie niet binnen de grenzen van die regels kunnen blijven moeten hun heil maar ergens anders zoeken. Dat is mijn mening tenminste.

Dit is geen speelparadijs waar alles mag, dit is een forum over technische dingen en aanverwante zaken.

Wij zijn Tweakers, gedraag je daar ook naar.

• D2k
Op zondag 04 november 2001 19:14 schreef Cheatah het volgende:
Ik heb onlangs ook al gevraagd om een lager bullshit gehalte, een anti-scheld-en-vloek beleid en een beleid dat mensen met een zieke geest hard aanpakt.
ik weet dat wij eingelijk altijd wel een beetje op de zelfde lijn zitten
Het is hier nog steeds een tech forum vol met nerds. De stereotype nerd is rustig, en bescheiden. Maar het wordt steeds meer een forum waarin grenzen worden opgezocht en overschreden.
ja dat poog ik ook te betogen
Er moet echt wat gebeuren, en de mods zijn echt keihard nodig. Wat mij betreft moeten de gebuikers dan maar hier worden opgevoed als ze het niet thuis meekrijgen. Maar dan moeten sommige dingen hard worden aangepakt.
ja iets van een nieuwe ploeg met "vliegende mods" die overal flames ed te lijf gaan (het DT?)
GoT is geen democratie, en moet dt ook niet worden. GoT moet regels stellen en naleven, en wie niet binnen de grenzen van die regels kunnen blijven moeten hun heil maar ergens anders zoeken. Dat is mijn mening tenminste.
ja maar die regels zullen of duidelijker moeten of strenger worden gehandhaafd
Dit is geen speelparadijs waar alles mag, dit is een forum over technische dingen en aanverwante zaken.

Wij zijn Tweakers, gedraag je daar ook naar.
amen

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:16

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Dat is het grote nadeel van groter worden. Je kunt het nooit met iedereen eens zijn/vriendjes zijn hoe vervelend ook.

Persoonlijk ben ik van mening dat nieuwe mensen ontzettend welkom zijn omdat ik GoT nog steeds een leuk forum vindt alleen de laatste tijd zijn er gewoon teveel rotte appels die het voor anderen verpestten.
Die rotte appels ontwikkelen zich ook onder de 'oude' leden trouwens.

Ik hou ervan mensen te helpen, op een vraag waar ik een antwoord op weet geef ik normaal antwoord, weet ik het niet bemoei ik me er niet mee. Een beetje onzinnig geleuter op zijn tijd is alleen maar gezellig en daar heb ik dus ook geen moeite mee. Ook mensen met vragen die 'dom' zijn help ik graag. Alleen moeten die vragen dan WEL normaal gesteld worden.

Voorbeeldje. Via het doktersteam (waar ik bij zit voor de onwetenden en die er dus voor zijn om GoT related problemen met bijv username/password/mail op te lossen) krijg ik veel mail van allerlei soorten. Twee mailtjes van de afgelopen week:

1) "EEJ KLOOTZKA! Waarom heb ik een waarscuwingh gekregen man? dat is helemalal niet terechte man1! [insert scheldpartij hier]

2 "Beste IceStorm, zojuist heb ik in dat en dat topic een waarschuwing gekregen van je. Ik ben het hier niet mee eens omdat bla blah link link.

In beide gevallen had ik inderdaad een fout gemaakt. Mogen jullie precies 1x raden van welke persoon de waarschuwing alsnog is blijven staan.

Sorry, ik ga een beetje off-topic maar dit is voor mij een typisch voorbeeld van 'maatschappij verloedering'.

Ik WIL bijv. helemaal niet strenger modereren. Ik wil eigenlijk alleen maar nodig zijn om 2x per dag een typfout in een topictitel te hoeven veranderen.

Ach ja, ik probeer er maar het beste van te maken en met mij bijna alle GoT'ters. Het is jammer dat er een handje vol mensen het soms nodig vind om het te verpesten.

• D2k
Op zondag 04 november 2001 19:24 schreef IceStorm een stukje om je bij aan te sluiten
Dat is het grote nadeel van groter worden. Je kunt het nooit met iedereen eens zijn/vriendjes zijn hoe vervelend ook.

Persoonlijk ben ik van mening dat nieuwe mensen ontzettend welkom zijn omdat ik GoT nog steeds een leuk forum vindt alleen de laatste tijd zijn er gewoon teveel rotte appels die het voor anderen verpestten.
Die rotte appels ontwikkelen zich ook onder de 'oude' leden trouwens.

Ik hou ervan mensen te helpen, op een vraag waar ik een antwoord op weet geef ik normaal antwoord, weet ik het niet bemoei ik me er niet mee. Een beetje onzinnig geleuter op zijn tijd is alleen maar gezellig en daar heb ik dus ook geen moeite mee. Ook mensen met vragen die 'dom' zijn help ik graag. Alleen moeten die vragen dan WEL normaal gesteld worden.
tot zo ver alleen maar eens
Voorbeeldje. Via het doktersteam (waar ik bij zit voor de onwetenden en die er dus voor zijn om GoT related problemen met bijv username/password/mail op te lossen) krijg ik veel mail van allerlei soorten. Twee mailtjes van de afgelopen week:

1) "EEJ KLOOTZKA! Waarom heb ik een waarscuwingh gekregen man? dat is helemalal niet terechte man1! [insert scheldpartij hier]

2 "Beste IceStorm, zojuist heb ik in dat en dat topic een waarschuwing gekregen van je. Ik ben het hier niet mee eens omdat bla blah link link.

In beide gevallen had ik inderdaad een fout gemaakt. Mogen jullie precies 1x raden van welke persoon de waarschuwing alsnog is blijven staan.

Sorry, ik ga een beetje off-topic maar dit is voor mij een typisch voorbeeld van 'maatschappij verloedering'.
np
maar dit soort dingen bedoel ik dus met de eerste post
Ik WIL bijv. helemaal niet strenger modereren. Ik wil eigenlijk alleen maar nodig zijn om 2x per dag een typfout in een topictitel te hoeven veranderen.

Ach ja, ik probeer er maar het beste van te maken en met mij bijna alle GoT'ters. Het is jammer dat er een handje vol mensen het soms nodig vind om het te verpesten.
en dat handje vol verziekt het voor mij zo dat ik er gen zin meer in heb af en toe

tnx voor je reply

Verwijderd

ja iets van een nieuwe ploeg met "vliegende mods" die overal flames ed te lijf gaan (het DT?)
Ik ben het er zeker mee eens dat de mods hard nodig zijn, maar om nu een nieuw team erbij te nemen dat lijkt me niet echt een goed plan(ik mag uit bovenstaande concluderen dat je zoiets bedoeld toch?).

Nadeel van nieuwe mods aanstellen is dat die misschien weer een iets ander beleid gaan voeren dan de nu bestaande mods. En met een grote club mods dreigt het gevaar dat er verdeeldheid tussen de mods komt en dat ze langs elkaar heen lopen...

dat moet je zeker niet hebben in een tijd dat er al wat onrust heerst...

dus het lijkt me het handigst om gewoon de modjes mooi te laden modden, en wij als usertjes onszelf verplichten om van elke flame/trol en ander wangedrag aangifte te doen in stoute usertjes...

Verwijderd

Ik hoor eigenlijk ook niet bij de vast nog de n00bs want ik zit hier maar een half jaar.. maar het valt me op dat er echt veel geflamed word.

Vooral over kleine dingen :P

[Ik kan me btw ook ergeren aan n00bs die de faq niet willen lezen, discriminatie, mensen die te snel kwaad worden]

en niet alleen n00bs

ook mods en vast gebruikers.. ik schrok me dood toen ik hier voor het eerst kwam.. werd uitgelachen... naar faqs doorgestuurd enz.. (eerste keer op een board) maar ik vind dat er een verwijzing meot zijn naar die faqs als je er voor het eerst komt..

en nog zoveel andere dingen.. maar ik laat ut ff hierbij..

sfeer begint.. kut te worden... steeds kutter dus ben ik ook maar naar www.#evshe#.com gegaan

*# ivm spam

daarom ook dat ik ineens bijna niet meer op got zit.. want vond het hier best wel leuk

• D2k
Op zondag 04 november 2001 19:29 schreef ruuddie het volgende:

[..]

Ik ben het er zeker mee eens dat de mods hard nodig zijn, maar om nu een nieuw team erbij te nemen dat lijkt me niet echt een goed plan(ik mag uit bovenstaande concluderen dat je zoiets bedoeld toch?).

Nadeel van nieuwe mods aanstellen is dat die misschien weer een iets ander beleid gaan voeren dan de nu bestaande mods. En met een grote club mods dreigt het gevaar dat er verdeeldheid tussen de mods komt en dat ze langs elkaar heen lopen...

dat moet je zeker niet hebben in een tijd dat er al wat onrust heerst...

dus het lijkt me het handigst om gewoon de modjes mooi te laden modden, en wij als usertjes onszelf verplichten om van elke flame/trol en ander wangedrag aangifte te doen in lieve adjes...
in SU dan maar?
tja lijkt mij ook prima
maar dan moeten de mods nog vaker door SU wandelen

Verwijderd

Aan de hand van de post van raymanontweakers schoot mij het volgende ideetje te binnen..., is het niet raadzaam om nieuwe users de faq toe te mailen ofzo, of als ze de eerste keer inloggen de faq ervoor te toveren?

of is dit nu al zo?

• D2k
Op zondag 04 november 2001 19:29 schreef raymanontweakers het volgende:
Ik hoor eigenlijk ook niet bij de vast nog de n00bs want ik zit hier maar een half jaar.. maar het valt me op dat er echt veel geflamed word.

Vooral over kleine dingen :P

[Ik kan me btw ook ergeren aan n00bs die de faq niet willen lezen, discriminatie, mensen die te snel kwaad worden]

en niet alleen n00bs
dat soort dingen bedoel ik dus
ook mods en vast gebruikers.. ik schrok me dood toen ik hier voor het eerst kwam.. werd uitgelachen... naar faqs doorgestuurd enz.. (eerste keer op een board) maar ik vind dat er een verwijzing meot zijn naar die faqs als je er voor het eerst komt..
daar zou dan nog verbetering in moeten komen vanaf de mods?
en nog zoveel andere dingen.. maar ik laat ut ff hierbij..

sfeer begint.. kut te worden... steeds kutter dus ben ik ook maar naar www.#evshe#.com gegaan

*# ivm spam

daarom ook dat ik ineens bijna niet meer op got zit.. want vond het hier best wel leuk
tja ik zit ook te denken over een vertrek
tnx voor je reply

• de-don
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 22:16
Ga je nou hier verder lopen klagen
Terwijl je zelf net zo'n sfeer-verpester bent als eventuele andere
Kijk es in de spiegel voor je andere verwijt

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 19:31 schreef D2k het volgende:

[..]

in SU dan maar?
tja lijkt mij ook prima
maar dan moeten de mods nog vaker door SU wandelen
ik heb het veranderd :D

en tja, t is jammer dat de mods de hele dag bezig moeten zijn om troep van sommigen te verwijderen. Mods zijn er voor om fouten die per ongeluk gemaakt zijn te verbeteren, en om de boel goed overzichtelijk te houden(dubbelposts te verwijderen enzo)

is het geen goed idee om users elkaar punten te laten geven ofzo voor wangedrag...? zodat snel en overzicht beschikbaar is van mensen die zich (te) vaak misdragen?

ben alleen bang dat dat technisch niet haalbaar is en dat er dan weer misbruik van dat puntensysteem wordt gemaakt

• IceStorm

IceStorm

de-don, wat bedoel je ongeveer? Iets aangeven is prima hoor (zeker op deze nette manier).

Persoonlijk denk ik er niet over om weg te gaan. Simpelweg omdat ik me niet weg laat 'pesten' (zo voel ik het trouwens ook nog niet).

Ik hoop altijd maar dat we met zijn allen de rotte appels eruit kunnen vissen. En users kunnen daar idd mee helpen door bijv SU (of mail/icq als je het anoniemer wil doen).

edit:
Ruuddie, een puntensysteem gaat er niet komen. Iig niet als het aan mij ligt. Dat vind ik persoonlijk weer helemaal niks (juist om fraude redenen).

• D2k
Op zondag 04 november 2001 19:36 schreef de-don het volgende:
:O
Ik wil met deze post een constructieve discussie opgang brengen, dus iedereen die geen argumenten heeft moet dit topic maar gewoon links laten liggen.
en
(en nee ik ben zelf niet roomser dan de paus).

Verwijderd

Kijk, ook hier kan ik dus niet tegen...
zoals ik het lees verwijt hij niemand hier, en zeker al niet jou persoonlijk. Dat jij het nu fijn vind om hem nu hier openlijk te voordelen dat vind ik dan weer een beetje jammer hoor...
als je wat tegen em hebt, zeg em dat dan persoonlijk via mail of icq ofzo..., en niet hier...

bedankt

• D2k
Op zondag 04 november 2001 19:40 schreef ruuddie het volgende:

[..]

Kijk, ook hier kan ik dus niet tegen...
zoals ik het lees verwijt hij niemand hier, en zeker al niet jou persoonlijk. Dat jij het nu fijn vind om hem nu hier openlijk te voordelen dat vind ik dan weer een beetje jammer hoor...
als je wat tegen em hebt, zeg em dat dan persoonlijk via mail of icq ofzo..., en niet hier...

bedankt
dit gaat over een andere draad waar hij het niet met me eens was
</ot>

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 19:41 schreef D2k het volgende:

[..]

</ot>
precies, dan kan ie je dat mooi over de mail of over icq vertellen..., maar niet hier.
Ik kan absoluut niet tegen mensen die dat dan hier weer aan de grote klok gaan hangen..., dat klinkt mij in de oren als stoken...

• de-don
Op zondag 04 november 2001 19:41 schreef D2k het volgende:

[..]

</ot>
Inderdaad
En in eerste instantie was het kwa sfeer een normaal topic
en, ik zegt niet dat het alleen zijn schuld was, maar D2k maakte het er niet gezelliger op

Het valt me alleen op dat je meteen een nieuw topic geopend heb om je te uiten, toen dat topic van anti-homo gesloten werd (door iemand die aan jouw kant stond n.b.)

• D2k
Op zondag 04 november 2001 19:46 schreef de-don het volgende:

[..]

Inderdaad
En in eerste instantie was het kwa sfeer een normaal topic
en, ik zegt niet dat het alleen zijn schuld was, maar D2k maakte het er niet gezelliger op

Het valt me alleen op dat je meteen een nieuw topic geopend heb om je te uiten, toen dat topic van anti-homo gesloten werd (door iemand die aan jouw kant stond n.b.)
nee dat is het niet helaas
dit zat me al heel lang dwars
en nu met een aantal topics van vadaag vond ik het genoeg geweest en heb ik dit (wat ik als txt file al deels had uitgewerkt) gepost

• razor-x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-07 08:33
is dit nou een voorbeeld ? :?

Verwijderd

de-don en D2k als jullie nou een meningsverschil hebben ga dan even verder op icq, ik dacht dat dit een algemeen "sfeer op GoT topic zou worden"

• de-don
Op zondag 04 november 2001 19:47 schreef D2k het volgende:

[..]

nee dat is het niet helaas
dit zat me al heel lang dwars
en nu met een aantal topics van vadaag vond ik het genoeg geweest en heb ik dit (wat ik als txt file al deels had uitgewerkt) gepost
Ok laten we het dan maar een uit de hand gelopen Topic noemen.
Vind het wel jammer though (van Phreak)

• D2k
Op zondag 04 november 2001 19:50 schreef ruuddie het volgende:
de-don en D2k als jullie nou een meningsverschil hebben ga dan even verder op icq, ik dacht dat dit een algemeen "sfeer op GoT topic zou worden"
ik heb geen meningsverschil
en ik denk dat als de-don me wat te melden heeft me wel weet te vinden :0

maar ff ontopic verder vanaf hier ajb
</ot>

• de-don
OK

het is inderdaad wel zo dat er wel snel en met hoofdletter dingen als SEARCH e.d gesmeten wordt terwijl iemand misschien met zijn handen in het haar zit

Verwijderd

Ze moeten gewoon een techforum maken voor users die hier heel lang zijn waar de sweer lekker is. I.p.v. huiskamer :r.

maja.. :(

sorry .. je hebt gelijk.. geen oplossing.. maar ik vind het gewoon zo jammer.. een goed nederlands board.. hoop dat het beter word.. ik wil altijd wel helpen..

[niet dat het erg slecht is hoor.. maar gewoon minder]

• D2k
Op zondag 04 november 2001 19:56 schreef raymanontweakers het volgende:
Ze moeten gewoon een techforum maken voor users die hier heel lang zijn waar de sweer lekker is. I.p.v. huiskamer :r.

tja ook dat is geen oplossing
wat krijg je dan?
"wij" oppertweakers die dan de n00bs wel ff gaan vertellen hoe het moet?
nee lijkt me geen oplossing

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 19:56 schreef raymanontweakers het volgende:

en dan de nieuwelingen in een chaotische troep stoppen?(misschien niet zo tactisch gebracht..., maar t geeft aan wat er als je zoiets gaat doen van de rest van tweakers overblijft :))

ik ben hier zelf een maandje of drie, en ik mag toch hopen dat ik dan bij dat clubje gezellig tweakers hoor, anders ben ik hier dus weg...

en waarom zouden mensen die hier heeeeel lang zijn gezelliger zijn dan nieuwelingen?

• IceStorm

IceStorm

Ik vind de huiskamer een prima idee juist. Niet om er altijd te zitten zoals sommige personen maar ik vind het zelf heerlijk om zo af en toe even wat stoom af te blazen door onzinnige troep uit te spuien :). Daar is het ook voor bedoeld, gezellig met medetweakers lol hebben buiten technisch gewauwel om maar ja. Ook daar zijn mensen die het niet helemaal begrijpen.

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 20:01 schreef IceStorm het volgende:
Ik vind de huiskamer een prima idee juist. Niet om er altijd te zitten zoals sommige personen maar ik vind het zelf heerlijk om zo af en toe even wat stoom af te blazen door onzinnige troep uit te spuien :). Daar is het ook voor bedoeld, gezellig met medetweakers lol hebben buiten technisch gewauwel om maar ja. Ook daar zijn mensen die het niet helemaal begrijpen.
.. jah en die verpesten het voor de rest door een topic over poep te beginnen ofzo :(

• de-don
Misschien moeten er wat regels bij
Dat Moderators veel sneller waarschuwingen gaan geven maar dan als tegenhanger dat ze niet te snel (dus pas na 5-10 waarschuwingen) gaan bannen.

Verwijderd

Waarom is het nou in 1 keer zo ongezellig dan en werden vroeger al niet de noobs afgekraakt en geflamed ik vin het nou minder opvallen dan een half jaar geleden.

Verwijderd

misschien is het ook handig om users ook waarschuwingen te laten geven..., en die misschien ook iets mee te laten tellen...

ik bedoel als ik iemand verrot scheld(wat ik eigenlijk nooit doe) en ik krijg 5 tweakertjes met een reply die mij uitleggen dat ik fout bezig ben dan gaat er bij mij wel een lichtje branden...

waarschijnlijk bij vele andere ook...

moraal van dit verhaal: niet alleen modjes zijn er om te waarschuwen..., de GoT-maatschappij dat ben jij!

• D2k
Op zondag 04 november 2001 20:06 schreef ruuddie het volgende:
misschien is het ook handig om users ook waarschuwingen te laten geven..., en die misschien ook iets mee te laten tellen...

ik bedoel als ik iemand verrot scheld(wat ik eigenlijk nooit doe) en ik krijg 5 tweakertjes met een reply die mij uitleggen dat ik fout bezig ben dan gaat er bij mij wel een lichtje branden...

waarschijnlijk bij vele andere ook...

moraal van dit verhaal: niet alleen modjes zijn er om te waarschuwen..., de GoT-maatschappij dat ben jij!
maar als dit in de betreffende thread gebeurt is meestal de thread voor de oplossing verloren
en das zo jammer

• de-don
Op zondag 04 november 2001 20:06 schreef ruuddie het volgende:
Is wel wat gevaarlijk
Kijk maar bij de beoordeling bij nieuws-posts daar worden beoordelingen gegeven waar ik af en toe echt niets van begrijp. En ik denk ook dat dat niet altijd even serieus gedaan wordt
Terwijl Moderators dat wel serieus moeten doen.

Verwijderd

Zwaar overtrokken BS allemaal. De enige die klagen over de slechte sfeer op GoT zijn jullie met een mannetje of 5 (ik heb niet geteld). Niet te moeite om ingrijpende veranderingen te gaan doorvoeren lijkt me zo.

Ik vind de sfeer prima en ben van mening dat degene die dat niet vinden maar op zoek moeten gaan naar een ander forum.

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 20:01 schreef IceStorm het volgende:
Daar ben ik het op zich wel mee eens, maar de HK eruit schoppen zie ik als enige oplossing. Verder valt me op dat met 1 flame de hele thread is vern**kt (zoals ook hier).
De content is ook niet meer wat is het is geweest, het "tweak" gehalte is veel minder. Het boeit mij echt niet als ik over de zoveelste TB1400@15nogwat of hoe je desktop er nu weer uit lees, terwijl de echte intressante topics veel minder aandacht krijgen.

• D2k
Op zondag 04 november 2001 20:21 schreef xoploosx het volgende:
Zwaar overtrokken BS allemaal. De enige die klagen over de slechte sfeer op GoT zijn jullie met een mannetje of 5 (ik heb niet geteld). Niet te moeite om ingrijpende veranderingen te gaan doorvoeren lijkt me zo.

Ik vind de sfeer prima en ben van mening dat degene die dat niet vinden maar op zoek moeten gaan naar een ander forum.
lekker onderbouwd en bedankt
waarom vin jij het dan allemaal zo geweldig de sfeer dan?
leg eens uit met argumenten
en niet dat ik een notoire zeikerd ben want dat is echt niet zo

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 22:59
Op zondag 04 november 2001 20:23 schreef ---X2--- het volgende:

[..]

1. Daar ben ik het op zich wel mee eens, maar de HK eruit schoppen zie ik als enige oplossing. Verder valt me op dat met 1 flame de hele thread is vern**kt (zoals ook hier).
De content is ook niet meer wat is het is geweest, het "tweak" gehalte is veel minder.

2. Het boeit mij echt niet als ik over de zoveelste TB1400@15nogwat of hoe je desktop er nu weer uit lees, terwijl de echte intressante topics veel minder aandacht krijgen.
1. HK uitschoppen :? daar ben ik het niet mee eens, dan wordt het hele forum de HK, en dat lijkt me ook niet de bedoeling.

2. Ja daar is de HK toch juist voor, alleen gebeurt het, vind ik, te veel. Er mogen van mij, wel is wat meer (procentuele) serieuzere topics komen, want nu is de HK een beetje aan het verloederen, maar daar ging al wat aangedaan worden dacht ik.... :9

• IceStorm

IceStorm

xoploosx, begrijp MIJ iig niet verkeerd. Ik kom hier nog steeds met plezier en ik zal dat ook blijven doen in de toekomst. Het is alleen jammer dat het nog veel beter zou kunnen.
Een newbie wordt soms helemaal verrot gescholden alleen omdat ie iets vraagt, sommige mensen vinden het nodig om de meest ranzige foto's/topics te openen of gewoon 'spontaan' scheldpartijen op touw te zetten. Dat vind ik niet echt sfeer bevorderend.
D2k, geeft alleen aan dat er voor zijn gevoel iets mis zit/is. Dat mag altijd en overal (mits normaal onder woorden gebracht :+).

• D2k
Op zondag 04 november 2001 21:57 schreef IceStorm het volgende:
D2k, geeft alleen aan dat er voor zijn gevoel iets mis zit/is. Dat mag altijd en overal (mits normaal onder woorden gebracht :+).
en ik hoop dat ik dat heb gedaan in de eerste post
dit is nl niet impulsief gepost maar zit al een paar dagen in mijn hoofd

• Sandra198
  • Laatst online: 31-01-2013
Topicstarter: het klopt inderdaad. De sfeer op GoT is veranderd. Volgens mij komt dit o.a. dat 1 persoon gebaned is, terwijl die de zaak levendig hield!

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

• Garfield|IA
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zondag 04 november 2001 22:18 schreef Sandra198 het volgende:
Topicstarter: het klopt inderdaad. De sfeer op GoT is veranderd. Volgens mij komt dit o.a. dat 1 persoon gebaned is, terwijl die de zaak levendig hield!
En wie mag dat dan wel niet zijn ?, je wordt imo niet zomaar gebaned deze persoon moet het dan wel erg levendig hebben gemaakt.

• D2k
Op zondag 04 november 2001 22:22 schreef Devil_2000 het volgende:

[..]

En wie mag dat dan wel niet zijn ?, je wordt imo niet zomaar gebaned deze persoon moet het dan wel erg levendig hebben gemaakt.
ja ik zat ook al te verzinnen
maar dit gaat weer ot en is imho niet de oorzaak

• Garfield|IA
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zondag 04 november 2001 22:24 schreef D2k het volgende:

[..]

ja ik zat ook al te verzinnen
maar dit gaat weer ot en is imho niet de oorzaak
Is zeker niet de oorzaak van de sfeer op GoT (waar ik geen last van heb btw) 1 persoon is niet bepalend voor de sfeer op een forum dat zijn alle users bij elkaar.

Ik hoor soms van mede Tweakers die al wat langer rondlopen op dit forum dat het niveau daalt, de simpele vragen worden meteen beantwoord terwijl de wat lastigere vragen wegzakken of amper beantwoord worden.

Vindt de opmerking van IceStorm wel goed "Dat is het grote nadeel van groter worden. Je kunt het nooit met iedereen eens zijn/vriendjes zijn hoe vervelend ook."

Enigste waar ik mij aan erger op GoT zijn de mensen die de FAQ + Search niet gebruiken, en met name de Search wordt gewoon door sommigen niet of amper gebruikt.

Voor de rest erger ik mij niet echt aan de sfeer

• bazs2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Wat iedereen ook bedenkt om de sfeer te verbeteren, de meeste zullen op de gedachte uitkomen de HK te sluiten.
Maar dan zit je weer met het probleem dat de overige fora overstromen (groot woord) met onzin.

Er was toch een idee dat iemand zijn "HK-lidmaatschap" kwijt zou raken als dat persoon te vaak in dat forum aanwezig zou zijn?
Hoe zit het daarmee dan? Er zijn inmiddels ontelbare topics over geopend en het lijkt erop dat het idee "doodgebloed" is.

We zitten wat het bovenstaande betreft, in een vicueuze( :? ) circel.

Ook de n00bs worden idd niet altijd lekker opgevangen, niet alleen nu, maar ook in de tijd dat ik mij registreerde was dat al zo.
Zo had ik toendertijd een case zelfgemaakt, maar iedereen ging off topic om mijn homepage af te branden.
Dit heb ik al vaker meegemaakt, dat er mensen off topic gingen om iets van mij af te kraken.

Dit heeft ervoor gezorgd dat ik een hele tijd niets heb gepost.
Maar dit zie ik nog steeds gebeuren, en het gebeurt nu eerder dan ooit, dat iemand zonder geldige reden tot op zijn/haar enkels word afgebrand omdat er iets is wat een ander niet aanstaat.
En 9 van de 10 keer is het een vraag dat met de search te beantwoorden valt.

Als je in de search gaat kijken om iets te vinden wat "mogelijk" jouw vraag kan beantwoorden, dan zul je niet in een keer een antwoord krijgen, omdat je ineens tientallen topics krijgt, waarvan 8% een goed antwoord bevat.
En dit heeft weer het gevolg dat er een topic geopend wordt waarbij de topicstarter de opmerkingen: UTFS, SEARCH, |:( of :Z.
Dit is erg onbeleeft en kan personen onzeker maken.
Daar is dit forum dus nooit voor bedoeld.

Ik zie dat dit een behoorlijk lapje tekst is geworden, maar dit is wel hoe ik tegen dit alles aankijk.

edit:

Logica toegevoegd.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

D2K ik zou het toch jammer vinden... Plaatste toch regelmatig nuttige posts. En of het veranderd is, tja ben er zelf nog niet zo lang... Kan dus niet zeggen of het echt slechter is geworden. Probeer er zo veel mogelijk naast die opmerkingen te lezen anders.

Verwijderd

Het valt ook mij op dat er in sommige fora wat meer geflamed wordt dan anders. Vooral de manier waarop sommige n00bs de deur wordt gewezen staat mij tegen. Iedereen doet wel eens iets niet goed in het begin, maar om gelijk om slotjes te roepen en UTFS en andere flame-intended zooi te spuien gaat mij te ver. De meesten bedoelen het goed. Geef dan wat hints, sites of info waar ze verder moeten zoeken.
Ik vind daarnaast dat dit zeker op de fora waar ik regelmatig kijk ( /24 en /38) dat dit zeker is verbeterd de laatste weken/maanden.

/me gaat nu even verder met werken :(

• bazs2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Misschien is het trouwens nog een idee, om een soort van openingsscherm te laten zien voor als het de eerste keer is dat je inlogt.
Ik weet niet of er al eerder iemand is geweest met dit idee, maar ik zie hier wel een voordeel van.
Op die manier dwing je iemand dat hij/zij wat basiskennis heeft, voordat diegene zich een weg gaat banen door de vele topics.

Als er dan ook in dat scherm uitgelegd wordt dat de seach een handig hulpmiddel is, dan zijn we al een eind op weg.

Als er vervolgens ook nog eens alle FAQ-links op worden gezet, dat zou helemaal mooi wezen.
Nu is het nog zo dat je eerst een forum in moet, voordat je de FAQ kan lezen.
Een n00b kan dit over het hoofd zien, en dit is al meerdere malen bewezen.

Ik ben zowieso voor een pagina met daarop alle FAQ-links (behalve SG & HK dat zijn extraatjes).
Het zou veel makkelijker zijn om alles op één pagina te vinden.
Maar er zal wel een naadeel aan kleven.
Als iemand te veel info voor zijn/haar neus krijgt, dan is zo'n iemand sneller geneigd grote delen over te slaan.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

ik ben het voledig met D2k eens :)
kijk ik plak mezelf geen vleugels aan (dat doet redbull)
maar een betere wereld begint bij jezelf.

Kijk je kan mensen niet veranderen door met ze te praten (daar bedoel ik mee steeds blijven praten steeds weer een kans geven)
een wolf kan ook zijn haren verliezen maar het blijft toch een wolf en zo is het met sommige users hier ook "hardleers" noemd men dat

Sommige mensen houden (op dit forum) ervan om mensen erop te wijzen dat een topic al is geweest das opzich niet zo erg toch? maar als je het gelijk zo doet:

"RTFM!" "UTFS!" "RTFF"(read the f*cking FAQ)
dan denk ik zoiets

1. je vergooit het topic het gehalte gaat ook naar beneden want als het 1x gezegt is kan je er donder op zeggen dat de volgende het ook zegt maar het belangrijkste vergeet men de persoon die het heeft gepost heeft nog steeds niet zijn vraag.

2. Zie 1., men heeft dan nog steeds zijn/haar vraag niet beantwoordt

Misschien idee:
F&T moderator Flame & trollen moderator die gaat kijken of een post een flamme post is of niet het zal in het begin wel lijken alsof het dwijlen met de kraan open is maar op den duur zakt dat.

zo ik ga weer van de praatstoel.

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 21:35 schreef Klovan het volgende:

[..]

1. HK uitschoppen :? daar ben ik het niet mee eens, dan wordt het hele forum de HK, en dat lijkt me ook niet de bedoeling.

2. Ja daar is de HK toch juist voor, alleen gebeurt het, vind ik, te veel. Er mogen van mij, wel is wat meer (procentuele) serieuzere topics komen, want nu is de HK een beetje aan het verloederen, maar daar ging al wat aangedaan worden dacht ik.... :9
Dan vertrekken de HK mensen maar naar Fok... :?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Ik zie hier toch regelmatig het UTFS-gebeuren terug.. Daarvoor is enkele maanden geleden al een regel ingevoerd om dat te beperken, en in ieder geval de newbies een beetje op weg te helpen.. En ik moet zeggen dat ik wel verschil merk inderdaad.. Het is nu nog slechts een enkeling die het niet kan laten utfs te schreeuwen.. (tenminste, zo merk ik het in de hardware-fora).

Ik denk zelf dat de newbies maar gedeeltelijk het lager niveau veroorzaken.. Natuurlijk komen ze hier, niet gehinderd door enige kennis, en stellen vragen die al 1000x vaker zijn gesteld. (dit geld natuurlijk niet voor iedere nieuweling, maar met de huidige groei heb je er natuurlijk altijd wel een paar tussen zitten!) Als de personen die reageren dan ook maar een beetje fatsoen hebben, en in ieder geval een goed helpend antwoord geven, dan zal zo'n topic snel genoeg weggezakt zijn, dus dat is nog niet zo'n probleem.. -> gedrag van de gebruiker dus..

Dan de HK.. Daar loopt inderdaad al een topic over, en de conclusie was daar min of meer dat er users waren die een lager niveau als de huiskamer hadden.. Die moeten er eigenlijk gewoon tussenuit gevist worden..

Maar het grootste probleem blijft toch dat iedereen hier verschillend is.. Zie het als real-life.. Daar heb je ook mensen uit allerlij verschillende milieu's.. Daarbij horen ook de minder sociale personen.. Zo is het hier ook.. Tel daarbij nog eens op dat je op een forum min of meer anoniem bent, mooi verscholen achter een nick + icoontje.. Genoeg reden voor sommigen om zich wederom niet te gedragen.. Komt daarbij ook nog eens dat sommigen ook nog eens de leeftijd hebben om zich puberaal te gedragen, en af te zetten tegen de mensen die hen moeten sturen, dus de crew. Al met al dus soms een perfecte combinatie om een gruwelijk irritante user te creeren!

Oplossing lijkt mij dan ook een beetje om de betreffende personen continu op hun gedrag te wijzen, zowel door de crew, als door gewone gebruikers.. Maak daarbij dan ook niet de fout door terug te gaan flamen etc, maar blijf gewoon rustig en beleefd.. Tja, en als de desbetreffende gebruiker het dan nog niet leert, dan blijft er maar 1 ding over... Verwijderen van het forum!

• D2k
Op zondag 04 november 2001 23:21 schreef X-terior het volgende:
D2K ik zou het toch jammer vinden... Plaatste toch regelmatig nuttige posts.
ben nog niet weg hoor :)
probeer het juist te voorkomen
En of het veranderd is, tja ben er zelf nog niet zo lang... Kan dus niet zeggen of het echt slechter is geworden. Probeer er zo veel mogelijk naast die opmerkingen te lezen anders.
tja maar zo ben ik niet
ik kan me best druk maken om flames die echt nergens voor nodig zijn

• D2k
Op maandag 05 november 2001 07:44 schreef GODZILLA2001 het volgende:
ik ben het voledig met D2k eens :)
tja heel soms heb je dat wel eens :P
kijk ik plak mezelf geen vleugels aan (dat doet redbull)
maar een betere wereld begint bij jezelf.

Kijk je kan mensen niet veranderen door met ze te praten (daar bedoel ik mee steeds blijven praten steeds weer een kans geven)
een wolf kan ook zijn haren verliezen maar het blijft toch een wolf en zo is het met sommige users hier ook "hardleers" noemd men dat

Sommige mensen houden (op dit forum) ervan om mensen erop te wijzen dat een topic al is geweest das opzich niet zo erg toch? maar als je het gelijk zo doet:

"RTFM!" "UTFS!" "RTFF"(read the f*cking FAQ)
dan denk ik zoiets

1. je vergooit het topic het gehalte gaat ook naar beneden want als het 1x gezegt is kan je er donder op zeggen dat de volgende het ook zegt maar het belangrijkste vergeet men de persoon die het heeft gepost heeft nog steeds niet zijn vraag.

2. Zie 1., men heeft dan nog steeds zijn/haar vraag niet beantwoordt

Misschien idee:
F&T moderator Flame & trollen moderator die gaat kijken of een post een flamme post is of niet het zal in het begin wel lijken alsof het dwijlen met de kraan open is maar op den duur zakt dat.

zo ik ga weer van de praatstoel.
we hadden eerder in dit topics al zoiets van geen nieuwe mods
maar gewoon meer alertheid should do the trick

• RobzQ
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Gaat het dan zo slecht?

Ik vind het namelijk nogal meevallen.

Got bevat inmiddels honderdduizenden posts, nou laat een bepaald percentage daarvan minder 'mooi/goed' zijn dan zijn er nog tonnen goede posts over van behulpzame en constructieve tweakers waar je wel iets aan hebt :)

Als ik dan dan toch ff ga fiepen (tja, doe het zo graag ;)) dan beperk ik me liever tot een modje (ja, eentje) die er schijnbaar nog steeds een sport van maakt het meeste posts op GoT te hebben en hiervoor op onderwerpen gaat reageren met hoogst onzinnige antwoorden en flauwe grapjes om vervolgens andere, zinnige topics, dicht te gooien :? |:(

Nuff said..

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

Pagina: 1