Toon posts:

Aardleiding maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen aarding in m'n stopkontakten in mijn kamer,
wil er wel graag een maken.
Hoe moet dat?
Ik heb verhalen gehoord over draden aan je verwarming binden enzo

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
Aan je verwarming binden lijkt me niet zo slim. Lekt dadelijk je computer stroom af, staat de verwarming onder stroom. Raakt dan iemand de verwarming aan krijgt die een schok :+
Beter is denk ik vanuit een andere kamer de aardleiding te pakken en die naar jouw kamer leiden en aansluiten in het stopcontact.

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Hier is een poosje geleden nog een topic over geweest. Hierin werd doorverwezen naar deze pagina:

http://home.hccnet.nl/e.van.der.weele/aarding.html

Yamaha MT-09

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:49
hiero zijn de verwarmingen wel degelijk geaard middels een koperen draad, maar de oplossing vanuit een schakelkast is idd beter

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:42

WouterG

Dit is geen ondertitel

Op zondag 04 november 2001 18:59 schreef RooT het volgende:
Aan je verwarming binden lijkt me niet zo slim. Lekt dadelijk je computer stroom af, staat de verwarming onder stroom. Raakt dan iemand de verwarming aan krijgt die een schok :+
Beter is denk ik vanuit een andere kamer de aardleiding te pakken en die naar jouw kamer leiden en aansluiten in het stopcontact.
Dit klopt niet. De verwarmingsbuis staat in verbinding met de aarde. Er kan dus nooit een potentiaal verschil komen tussen de aarde en de verwarmingspijp, en dus kan je nooit een schok krijgen van de verwarming (dan bedoel ik die 115v lekspanning die van je computercase naar aarde gaat).

• dumb_8
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 16:35
Hmmm mijn verwarming heeft helemaal geen connectie met de aarde. Misschien was dit in oude huizen zo, maar tegenwoordig gebruiken ze plastic verwarmingsbuizen (zie onderaan je radiator) en last time I checked geleid plastic geen stroom.

De enige fatsoenlijke optie is een draad trekken vanuit de aardklem in de meterkast. Je kunt het beste je bestaande draad vervangen door een nieuw, met 3 aders. Heb je ook geen kabeltrekker nodig. Weet je ook tenminste zeker dat het GOEDE aarde is.

i386SX/16MHz, Trident 9400 1MB Vesa Local Bus, 4MB fpage, 40 MB hdd, Soundblaster 2.0

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:42

WouterG

Dit is geen ondertitel

Oei, da wist ik niet. stog vervelend als je lekker aan het douchen bent en die leidingen liggen tegen elkaar ofzo.

Hoor je tijdens het aansluiten van je pctje ineens een hoop gevloek van je pa uit de badkamer :)

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 16:44

Tux

Op zondag 04 november 2001 21:49 schreef TomcatX het volgende:
Oei, da wist ik niet. stog vervelend als je lekker aan het douchen bent en die leidingen liggen tegen elkaar ofzo.

Hoor je tijdens het aansluiten van je pctje ineens een hoop gevloek van je pa uit de badkamer :)
ROTFLOL >:)

dat brengt me op een idee zal ik eens wat stroom op de douche zetten als me zusje eronder staat >:)
Dat is dan ook meteen de oplossing voor dat topic op OC over dat slotje voor vervelende zusjes :)

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Pagina: 1